Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامزاده ابراهیم زیارتگاهی در دل کوهستان‌های شفت است که همچون نگینی می‌درخشد و مامنی امن برای گردشگران و مسافران است.

خبرگزاری شبستان_شفت، مائده فلاحتکارضیابری؛ امامزاده ابراهیم مشهور به شاهزاده ابراهیم نقطه‌ای است که می‌توان در آن کوه، جنگل، رودخانه، ییلاق و کوه‌های پوشیده از درختان سرسبز را در یک زمان مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای امامزاده ابراهیم یکی از روستاهای شهرستان شفت است که در 35 کیلومتری این شهرستان قرار دارد و در طول سال مأمن امنی برای گردشگران و مسافران از سراسر ایران زمین است.

 

از مهم‌ترين جاذبه‌های طبيعي روستای امامزاده ابراهيم، جاده مسير دسترسی به آرامگاه امامزاده است، اين مسير از جلگه‌ای زيبا با شاليزارها، خانه‌ها، رودخانه‌ها و کوهپايه‌های جنگلی عبور مي‌کند و در انتها به روستای امامزاده ابراهيم مي‌رسد.

معماری این روستا به حدی خاص است که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند، خانه‌هایی رنگی رنگی که نمای آن با چوی ساخته شده و گل‌هایی که نرده خانه‌ها آویزان شده و منظره چشم‌نوازی را ایجاد کرده است.

 

روستای امامزاده ابراهیم شفت در طول سال و به‌خصوص در فصل تابستان به دلیل آب وهوای خنکی که دارد میزبان مسافران و گردشگران زیادی است که هم برای تفریح و هم برای زیارت به این منطقه سفر می‌کنند.

 

بازار پر زرق و برق این روستا که پر از سوغاتی اعم از خوراکی و اشیاء است مسافران و گردشگران را به خود فرا می‌خواند تا دست خالی از این روستا خارج نشوند و حتی شده یک یادگاری کوچک هم که شده از اینجا بخرند. خانه‌های این روستا فاقد درب و پنجره هستند، معماری خانه‌ها به شکلی است که از طرفین باز بوده و بعضا توسط پارچه و یا گونی‌های رنگی پوشیده می‌شود.

 

کمتر کسی پیدا می‌شود که دلش نخواهد حداقل یک شب را در این روستای منحصر به فرد سپری کند، مسافران اگر خوش شانس باشند می‌توانند اقامتی رویایی در خانه‌های مجاور رودخانه داشته باشند و از آب و هوای روستا به همراه صدای زیبای رودخانه لذت ببرند.

گشت‌وگذار در روستای امامزاده ابراهیم شفت خبرنگار خبرگزاری شبستان را واداشت تا با چند تن از مسافران و روستاییان امامزاده ابراهیم به گفت‌وگو بپردازد.

 

«عزیزاله رضایی» با بیان اینکه ساکن تهران است و هر سال وقتی به شمال سفر می‌کند یک سری هم به امامزاده ابراهیم شفت می‌آید اظهار کرد: آب و هوای بکر و دوست داشتنی و وجود یک امامزاده عظیم‌شأن در این منطقه آرامش خاصی را به دنبال دارد.

 

این مسافر تهرانی با بیان اینکه کل سال را در شهر پردود تهران می‌گذاریم و وقتی به گیلان و ییلاقات و کوهستان‌های زیبای آن سفر می‌کنیم انگار وارد بهشت شده‌ایم افزود: تنها مشکل این منطقه گردشگری، مسیر جاده‌ای آن است که نیاز مبرم به آسفالت دارد.

 

وی با بیان اینکه معماری منحصر به فرد این منطقه ما را وسوسه می‌کند تا چند شب را در این روستا سپری کنیم گفت: آب زلال، آبشار زیبا، کوه‌های سربه فلک کشیده و سبزی درختان در هیچ جای دنیا کنار هم پیدا نمی‌شود.

 

رضایی با بیان اینکه مردم ایران به جای سفر به کشورهای خارج باید به استان‌های کشورشان سفر کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند تصریح کرد: اگر صدا و سیمای ما این زیبایی‌ها را نشان مردم دهد قطعا مسافران بیشتری به این منطقه سفر خواهند کرد.

محمد یکی از جوانان روستای امامزاده ابراهیم شفت است، وی در این منطقه مغازه چوبی کوچکی دارد که بالای مغازه‌اش خانه چوبی با اتاق‌های تو در تو است و به مسافران و گردشگران کرایه می‌دهد.

 

این جوان با بیان اینکه تابستان امسال بر خلاف عید نوروز مسافران و گردشگران زیادی به این روستا سفر می‌کنند خاطرنشان کرد: در مغازه‌ام انواع سوغاتی‌ها اعم از سوهان، شکلات، نخود و کشمش، اسباب‌بازی و ...می‌فروشم و مردم و مسافران هم استقبال خوبی می‌کنند.

 

وی با بیان اینک بیشتر درآمد ما از طریق کرایه اتاق‌ها به دست می‌آید اظهار کرد: معمولا مسافران گیلانی صبح زود می‌آیند و غروب به دیار خود بر می‌گردند و اتاق‌ها را برای همین چند ساعت کرایه می‌کنند.

 

این جوان شفتی با بیان اینکه به برکت امامزاده ابراهیم و همچنین طبیعت بکر خدادادی، شغل و درآمدی برای خود داریم افزود: اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد اکنون میزان مسافران به چند برابر رسیده بود.

 

*جاذبه‌های مربوط به امامزاده ابراهیم:

قتلگاه

این محل در فاصله ۳۰۰ متری جنوب حرم مطهر قرار دارد و مردم معتقدند که حضرت امامزاده ابراهیم(ع) در اینجا به شهادت رسیده است.

چِـل‌چشمه

بر اساس باور مردم هنگامی که سم به بدن امامزاده ابراهیم(ع) اثر کرده بود از آب چند چشمه جوشان در قسمت شرقی حرم نوشیده است که امروزه به چل چشمه معروفند و گفته می‌شود خاصیت شفابخشی دارند.

چشمه میدان

طبق روایات سینه به سینه، پیکر مطهر امامزاده را با آب چشمه میدان در مرکز روستا غسل داده‌اند، آب شیرین و خنک این چشمه بسیار گواراست و گفته می‌شود پس از دوره‌ای خشک شدن با معجزه امامزاده دوباره پرآب شده است.

مقبره بابارکاب

محل دفن خدمتکار و پیر همراه امامزاده است که در فاصله‌ ۵ کیلومتری نرسیده به بقعه قرار دارد.

مقبره پیرزن ملعون

مقبره پیرزن قاتل، در فاصله ۱.۵ کیلومتری نرسیده به بقعه قرار گرفته و محل لعن و نفرین مردم است.

 

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: امامزاده ابراهیم شفت شفت امامزاده ابراهیم روستای امامزاده ابراهیم امامزاده ابراهیم شفت مسافران و گردشگران خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) در نخستین نشست اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، با ارائه گزارش به رئیس جمهور در خصوص میزان خسارت وارد شده در حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری در حادثه آتش سوزی این روستا ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد و نقشه برداری واحد‌های آسیب دیده از حریق از امروز آغاز شده است.

او با ابراز خرسندی از دستور وزیر کشور در خصوص پرداخت تسهیلات به افراد آسیب دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت و حمایت دولت از آنها افزود: یکی از مهمترین مباحث پیگیری موضوع پوشش بیمه‌ای بود که ارزیابی‌ها انجام و کار تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه نیز اتمام یافت تا پرداخت خسارت انجام شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: در این راستا، ۱۱۸ واحد پوشش بیمه‌ای داشتند و تعدادی از خانوار‌ها نیز بیمه نبودند، لذا ارزیابی‌های نهایی از سوی متولیان بیمه ار منطقه حادثه دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت انجام شده و به زودی روند پرداخت آغاز می‌شود.

عباسی همچنین با بیان اینکه خودروی آتش‌نشانی در امام زاده ابراهیم شفت مستقر بوده است، گفت: با هماهنگی استانداری گیلان در ۲ و نیم سال گذشته همواره با توجه به گردشگرپذیر بودن امامزاده ابراهیم (ع) شفت، یک دستگاه ماشین آتش نشانی در آنجا مستقر بوده است.

او با اشاره به مشکلات پیش آمده درباره عدم استفاده از خدمات اطفای حریق افزود: برای جبران عدم تکرار چنین حوادثی، مقرر شد در جذب نیرو برای آتش نشانی در روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت برای انجام خدمات این بخش، اقدامات لازم صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • عکس هوایی از روستای چوبی شفت قبل از اینکه در آتش بسوزد!
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان