Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علی علیزاده، مدیرکل امور قضائی و نظارت بر اموال مکشوفه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره جزئیات پرونده قاچاق ۴۱ کیلوگرم طلا به ارزش بیش از ۵۲ میلیارد ریال، گفت: در اسفندماه ۱۳۹۴ عوامل ناظر در فرودگاه امام خمینی (ره) به یکی از کارگران خدماتی حامل ۲ کیسه زباله بزرگ در حال خروج از گمرک مشکوک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازرسی از کیسه‌های زباله دو عدد چمدان حاوی ۴۱.۴۷۲.۷۹۰ گرم طلا به ارزش ۵۲.۶۷۵.۰۹۸.۰۵۸ ریال به همراه یک عدد گذرنامه بنام متهم ردیف اول کشف می‌شود. بلافاصله عوامل ناجا، چمدان‌ها را توقیف و کارگر نظافتچی را بازداشت و مورد بازجویی قرار می‌دهند. در این بازجویی و با پیگیری مشخصات گذرنامه مشخص شد شب گذشته متهم ردیف دوم با فرد دستگیر شده ملاقات و پیشنهاد خود را اینگونه اعلام می‌کند که از دو نفر مسافر دبی به مقصد ایران دو چمدان حاوی لباس مجلسی را تحویل گرفته و در گوشه‌ای مخفی و در صبح روز بعد در خارج از سالن فرودگاه به مسافرین تحویل نماید.

وی با بیان اینکه با دستگیری و بازجویی از متهم ردیف دوم، نخست موارد فوق به صراحت مورد انکار قرار گرفت افزود: در جریان این پرونده متهم ردیف اول با زیرکی و برای رهایی از عمل ارتکابی، از عوامل خدماتی فرودگاه به اتهام سرقت شکایت کرده و اذعان به قصد ترانزیت ۴۰ کیلوگرم طلا از امارات به کشور پاکستان می‌کند. وی اظهار می‌کند که پس از مراجعت از سرویس بهداشتی به فقدان چمدان‌ها پی می‌برد که در هنگام خروج آنها توسط عوامل فرودگاه پیدا می‌شود؛ ولی این ادعا با تحقیقات بازپرس دادسرای فرودگاه رد می‌شود.

علیزاده ادامه داد: سپس پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با موضوع قاچاق طلا مطرح شد و سرانجام در سال ۱۳۹۶ پس از طی مراحل رسیدگی متهم ردیف اول علاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک برابر ارزش ریالی کالا در حق دولت و متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در جرم به پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال و تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

وی تحقیقات و رسیدگی پیچیده این پرونده را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس تحقیقات و بالاخص رصد تماس‌های تلفنی فی مابین متهم ردیف اول و نظافت‌چی فرودگاه و همچنین عدم صحت ادعای متهم ردیف اول مبنی بر قصد ترانزیت طلا با این حجم و ارزش بدون تنظیم اظهارنامه و تحویل کالا به گمرک، رأی پرونده صادر شده است.

علیزاده اظهار داشت: حسب درخواست مرجع تجدید نظر، دفتر هماهنگی امور قضائی و نظارت بر اموال مکشوفه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن حضور در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) با انجام تحقیقات میدانی گزارش کاملی را از ابعاد مختلف پرونده و شیوه قاچاق تهیه و همراه با اظهارنظر حقوقی به آن مرجع ارسال نمود که سرانجام رأی فوق در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تأیید و مراتب اجرای آن در حال انجام است.

کد خبر 4984513

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق طلا فرودگاه امام خمینی ره ویروس کرونا قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت وام ودیعه مسکن تولید نفت قیمت طلا وزارت جهاد کشاورزی مصرف برق وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایالات متحده آمریکا مالیات بر خانه های خالی متهم ردیف اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل

سردار جواد تقوی افزود: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرحله جدید این طرح سراسری امسال با اولویت نظارت و پایش انبار‌ها و محل دپو کالای قاچاق، با حداکثر توان و بهره مندی از امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی در استان اردبیل اجرا شد.

او با اشاره به تلاش مسئولانه و جهادی پلیس استان اردبیل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سلب تحرک از قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور، اظهار کرد: در این مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس استان اردبیل موفق شد، ۲ هزار و ۵۵۵ قلم انواع دارو، چهار هزار متر پارچه، ۲۵ تن گندم و هفت تن و ۵۶۰ کیلوگرم آرد کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل کشف ۶ تن انواع چوب آلات جنگلی، چهار تن و ۷۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی، ۸۰ هزار بسته قهوه، یک دستگاه موتورسیکلت، ۱۲۰ قوطی نوشابه خارجی، ۲۸۰ لیتر سوخت و ۱۲ هزار و ۸۷۰ قلم انواع دیگر کالای قاچاق را از جمله دیگر کشفیات ماموران نیروی انتظامی استان اردبیل در این طرح عنوان کرد.

سردار تقوی اظهار کرد: کارشناسان ارزش این کشفیات را در مجموع ۵۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال اعلام کردند.

او بیان کرد: با اجرای این مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل ۱۳ نفر دستگیر و ۱۰ دستگاه خودرو چاقچیان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به پلمب ۲ انبار در این طرح با دستور مراجع قضایی، اضافه کرد: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل دستگاه قضایی شدند.

سردار تقوی ادامه داد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با تاکید به برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند