Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@00:22:22 GMT

نامه‌نگاری محیط زیست درباره وقف دماوند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۸۳۷۳

صراط: معاون دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست با بیان اینکه اصالت سند وقف بخشی از کوه دماوند باید توسط سازمان جنگل‌ها و دستگاه قضایی کشور مورد بررسی قرار گیرد، گفت: این موضوع هنوز ابهاماتی برای ما دارد و اکنون در حال تنظیم نامه‌ای برای رییس قوه قضاییه هستیم.

به گزارش ایسنا، علی بالی معاون دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست اظهار کرد: در مرحله اول باید بررسی شود که برای کوه دماوند و اراضی آن سندی به جز سندی که برای دولت صادر شده است وجود دارد یا خیر؟ پس از آن باید اصالت سند توسط دستگاه‌ قضایی و سازمان جنگل‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، صدور سند جدید در مناطق چهارگانه محیط زیستی پس از اعلام آن‌ها به عنوان مناطق چهارگانه حفاظت شده ممنوع است. دماوند حدود ۱۸ سال پیش به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت شده و از این رو اگر تاریخ صدور این سند واگذاری وقف پس از سال ۱۳۸۱ باشد، باطل است.

به گفته معاون دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست اگر تاریخ سند وقف بخشی از کوه دماوند پیش از سال ۱۳۸۱ صادر شده باشد مغایر با مناطق چهارگانه محیط زیستی نیست و ما نمی‌توانیم آن را باطل کنیم. در این صورت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور باید این موضوع را بررسی کند و ببینید که آیا این بخش از دماوند جزو مستثنیات بوده است یا خیر؟ و اگر طی سال‌های دور جزو مستثنیات بوده آیا در حال حاضر سند آن اصالت دارد یا خیر؟

بالی با اشاره به اینکه جزییات موضوع واگذاری بخشی از کوه دماوند همچنان برای ما ابهاماتی دارد، تصریح کرد: ما این موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌کنیم و اکنون در حال تنظیم نامه‌ای برای رییس قوه قضاییه کشور هستیم.

روز گذشته برخی رسانه‌های کشور از صادر شدن سند وقفی برای بخشی از کوه دماوند به‌ عنوان مهم‌ترین اثر ملی طبیعی ایران خبر دادند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: محیط زیست دماوند وقف سازمان محیط زیست صراط بخشی از کوه دماوند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای