Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:16:42 GMT

آمار تولید و توزیع ماسک درقم یکسان سازی شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۶۴۳۷

آمار تولید و توزیع ماسک درقم یکسان سازی شود

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری قم، مهرداد غضنفری درکارگروه تنظیم بازار قم اظهار داشت: باید آمارهای واحدهای تولیدی ماسک، هر روز گرفته شود، متاسفانه در این جلسه ۵ نوع آمار وجود دارد و رقم دقیقی از تولیدهای استان، اعلام نشد.

وی تصریح کرد: کف نیاز استان قم، تولید روزانه ۲۵۰ هزار عدد ماسک است که با ظرفیت ۵۰۰ هزارتایی، ۵۰ درصد آن در حال تولید است که شامل تولید توسط بسیج اصناف و صنعت و معدن و خانگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غضنفری گفت:درحال حاضر ۱۷ هزار عدد ماسک، سهمیه کشوری به علوم پزشکی قم است که بخش زیای از ماسک مورد نیاز کادر درمان و بهداشت را تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر آمار تولیدکنندگان مشخص باشد و راستی آزمایی ویژه آمار شکل بگیرد، علت کمبود در دپو یا عرضه خارج از شبکه و یا کمبود مواد اولیه مشخص می‌شود.

معاون استاندار قم گفت: همه تولیدها باید در مسیر توزیع مناسب قرار بگیرد و با نظارت دقیق مانع از کمبود ماسک شد چرا که کمبود دارای آثار منفی در بازار و موجب اخلال می‌شود.

وی افزود: توزیع مواد اولیه در تولید ماسک به صورت سامانه‌ای است و اختیار از استان‌ها سلب شده اما معرفی‌نامه در تامین مواد باید به سمت افرادی باشد که در تولید مناسب همکاری می‌کنند تا بتوانیم در تامین با مشکلی روبرو نشویم و شرایط را به ثبات برسانیم.

غضنفری عنوان کرد: بازرسی‌ها در تنظیم بازار، قابل تقدیر است اما ایراداتی دارد و باید همه بخش‌های خدماتی، تولید و کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: امروز در طرح سامد پاسخگوی تلفنی مردم بودیم و یکی از مطالبه ها مهم از سوی واردکنندگان مطرح شد، آنها نقش مهمی در تامین نیاز و اشتغال استان دارند و هنگامی که در تولید با مشکلاتی مواجه هستیم می‌توانیم از ظرفیت واردات استفاده کنیم.

معاون استاندار قم بیان کرد: در حال حاضر بازار واردات کساد است و واردکنندگان با مشکلاتی مواجه هستند، باید ظرفیت‌ها احصاء شود تا اگر از حوزه تولید، نیاز استان تامین نمی‌شود بتوانیم در تامین اقلام اساسی، از طریق واردات عمل کنیم تا با کمبود مواجه نشویم.

وی افزود: برخی سیاست‌های دوگانه در بازار تولید و روند توزیع و واردات، موجب التهاب می‌شود و این تصمیم‌گیری‌ها، خروجی مناسبی برای تنظیم بازار ندارد.

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تولید و توزیع مرغ نیز عنوان کرد: در قم ظرفیت‌های لازم در تولید مرغ وجود دارد و نرخ هر کیلوی آن  از ۱۵۲ هزار ریال تا ۱۵۷ هزار ریال اعلام شد و ما به رعایت قیمت مصوب مرجع رسمی تَن دادیم و تلاش شد بازار مرغ ساماندهی شود، هر چند تولیدکنندگان نیز دیدگاه‌هایی داشتند، اما در حوزه بازرسی تلاش شد این محدوده نرخ‌گذاری حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: در دامنه قیمت مصوب قدرت مانور داریم اما باید منفعت تولیدکننده و مصرف کننده را در کنار هم ببینیم و آسیب شناسی در دامنه قیمت مصوب و آنالیز هزینه‌ها اقدام کنیم.

غضنفری گفت: مدیران نقش مهمی در بهبود وضعیت بازار و تعادل‌بخشی میان قیمت‌ها دارند، اما گاهی مشکلاتی وجود دارد که مانع از مدیریت دقیق می‌شود، در این خصوص پذیرش عیب‌های مدیریتی، لازمه رفع مشکلات است و در روند تولید و توزیع نیازمند مدیریت هستیم.

وی عنوان کرد: در قیمت مصوب شیر نیز باید مانع از گران فروشی و عرضه با قیمت بالا شد چرا که در حق مصرف‌کننده اجحاف است، از طرفی باید اخلال در سکوهای تحویل شیر نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

برچسب‌ها ماسک قم تولید داخلی ستاد پشتیبانی برنامه‌ی تنظیم بازار گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک قم تولید داخلی گوشت مرغ ماسک قم تولید داخلی گوشت مرغ تنظیم بازار قیمت مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود