Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چند روزی بود که در فضای مجازی شاهد پخش مطالبی عجیب در خصوص قتل‌های زنجیره‌ای زنان کرمانی در بخش ماهان و روستای لنگر بودیم و آمارهایی که در این خصوص از زبان برخی افراد شنیده می‌شد به قدری عجیب و غریب بود که کذب بودن آن در همان ابتدا کاملاً مشخص بود.

اما خبرگزاری مهر به منظور تنویر افکار عمومی و روشن شدن ابعاد ماجرا در این خصوص با سرهنگ کوروش احمد یوسفی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمان گفتگو کرد که با تیتر «قتل‌های زنجیره‌ای زنان در ماهان کذب است» روز گذشته منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این خبر احمد یوسفی به صراحت گفته است «طی روزهای اخیر شایعه‌ای مبنی بر ربودن زنان جوان و قتل آن‌ها در ماهان کرمان در فضای مجازی منتشر شده که از اساس کذب است».

تلاش برای خبرسازی / ‏‬ دروغ پراکنی برای تأثیر بر مردم

در ادامه این خبر معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمان به موضوع پخش شایعات در فضای مجازی پرداخته و نکاتی را متذکر شده است.

احمد یوسفی در خصوص پخش انتشار شایعات در فضای مجازی گفته است که «اکثر مطالب منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارند» و در خصوص اثرات سو این قبیل شایعه پراکنی ها در جامعه هشدار داده است.

حالا بنگاه خبر پراکنی دولت انگلیس که به نظر می‌رسد این روزها بدجور به بی خبری خورده است و در به در خوراک رسانه‌ای هر چند دروغ و به قیمت بر هم زدن آرامش و آسایش مردم است، تنها به انتشار یک جمله از این خبر اکتفا کرده و از گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمان در خصوص کذب بودن اکثر مطالب منتشر شده در فضای مجازی، برای موج سواری استفاده کرده است.

بی بی سی در راستای سیاست‌های دولت انگلیس و ایجاد تفرقه، در تلاشی با هدف ایجاد شبهه در اذهان عمومی، مطرح کرده است که «احمد یوسفی اشاره‌ای به بخش‌هایی که صحت دارد نکرده است». این در حالیست که این بخش از صحبت‌های معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمان یک کلی گویی در خصوص انتشار شایعات در فضای مجازی است و همان ابتدا شایعه «قتل های زنجیره‌ای زنان در کرمان» از اساس تکذیب شده است.

این رسانه‌ها بارها و بارها ثابت کرده‌اند که در کنار دشمنی عمیق با نظام، هیچ گاه بر خلاف ظاهر دلسوزانه ای که از خود نشان می‌دهند به فکر مردم نیستند و به هر قیمتی حتی ضربه زدن به ملت ایران به دنبال راهی برای دستیابی به اهداف شومشان هستند. هرچند مردم ایران همواره نشان داده‌اند که برای این قبیل اقدامات ارزش قائل نیستند و مردم همواره بهترین قاضی هستند.

داستان سازی بی بی سی و کم سوادی خبرسازان

اما داستان دیگری که بی بی سی و رسانه‌های همسو این بنگاه دروغ پراکن، در روزهای اخیر در ماهان پیگیری کردند، قتل یک موبد زرتشتی در کرمان بود، در ابتدا این رسانه‌ها با اطلاعاتی کامل اشتباه و غلط به موج سواری روی قتل این فرد پرداختند و حتی نمی‌دانستند که ماهان در شمال کرمان قرار دارد و نه جنوب و در خبرهای خود از پیدا شدن مقتول در ماهان شهری در جنوب کرمان خبر می‌دادند! که نشان می‌داد خبرسازان حتی کوچک‌ترین اطلاعی از منطقه ندارند.

خبرپراکنان و خبر سازان این رسانه‌ها در نهایت با سو استفاده از این حادثه شروع به موج سواری و دروغ پراکنی کردند اما پس از مصاحبه دادستان کرمان با خبرنگاران «جزئیات ماجرای قتل موبد زرتشتی و ۲ نفر دیگر در کرمان» و روشن شدن ابعاد پرونده ناگهان در سکوت فرو رفتند و تیرشان بار دیگر به سنگ خورد.

حقیقت از این قرار بود که مقتول بعد از فوت پدرش برای شرکت در مراسم ترحیم و انحصار وراثت به کرمان می‌آید که ظاهراً نامبرده به همراه دو نفر دیگر به قتل می رسند و دستگاه قضائی و انتظامی کرمان به صورت ویژه در حال پیگیری برای پیدا کردن قاتل هستند.

نکته قابل توجه اینکه مسلمانان در کرمان، سال‌ها در کنار اقلیت‌های مذهبی مختلف از جمله زرتشتیان در این شهر در آرامش زندگی عادی خود را انجام می‌دهند و احترام ویژه ای برای زرتشتیان قائل هستند که نمونه‌ای کامل از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی است.

زندگی مسلمانان و زرتشتیان در کرمان نمونه‌ای کامل از همزیستی ایرانیان و احترام در قالب حقوق شهروندی است که برعکس این مساله، این روزها در آمریکا شاهد نژاد پرستی، سرکوب سیاه پوستان و اعتراضات مردمی هستیم.

کد خبر 4984994

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی کرمان بی بی سی شایعه ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج مجلس شورای اسلامی بیرجند مسکن فضای مجازی احمد یوسفی موج سواری رسانه ها بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم