Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ارمنستان تأکید کرد، تصمیم باکو برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه، اقدامی تهدید آمیز و مانع از موفقیت تلاش‌های میانجی‌گرانه بین المللی برای بازگشت به روند صلح است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آنا ناگدالیان"سخنگوی رسمی وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که تصمیم مقامات باکو مبنی بر اعلام برگزاری مانور نظامی مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه، دقیقاً در همان روزی که یک نیروی نظامی ارمنستانی کشته شد، مانع از موفقیت تلاش‌های میانجی‌گرانه بین المللی برای بازگشت به روند صلح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، وزارت دفاع ارمنستان گزارش داده بود که روز دوشنبه، در مناطق شمال شرقی مرزهای این کشور با آذربایجان، یک سرباز قراردادی ارتش ارمنستان توسط شلیک گلوله از یک سلاح تک تیراندازی از خاک آذربایجان، زخمی شد.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز همان روز دوشنبه، از آغاز مانورهای نظامی مشترک و گسترده تاکتیکی با نیروهای نظامی ترکیه از تاریخ 29 جولای الی 10 آگوست (8 مرداد تا 20 مرداد ماه) با مشارکت نیروهای زمینی و هوایی هر دو کشور خبر داد.

در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان، یادآوری شده است: «این نیروی نظامی ارمنی چند روز پس از اظهارات روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره حل و فصل مناقشه قره باغ کشته شده است، که در آن میانجی‌گران بین المللی بر لزوم رعایت دقیق و کامل رژیم آتش بس در مرز ارمنستان و آذربایجان تاکید کرده و خواستار خودداری هر یک از دو طرف از اقدامات تحریک آمیز در شرایط حساس کنونی شدند.

ناگدالیان افزود: «با این وجود، جمهوری آذربایجان از برگزاری مانور نظامی گسترده‌ای با ترکیه خبر می‌دهد! همه اینها نشان می دهد که رهبران آذربایجان مانع از موفقیت تلاش‌های بین المللی برای حل و فصل اوضاع و از سرگیری روند صلح در منطقه می‌شوند.»

به گفته این دیپلمات، موضع اصولی ایروان در شرایط فعلی، پیش از این توسط نخست وزیر ارمنستان اعلام شده است: «آذربایجان باید اقدامات مشخصی را برای تقویت آتش‌بس در نظر بگیرد تا امکان از سرگیری مذاکرات و پیشرفت در روند صلح در منطقه ایجاد شود.»

ورود نظامیان ترکیه به نخجوان برای شرکت در رزمایش مشترک با آذربایجانرزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیهتنش مرزی ارمنستان-آذربایجان؛ موضوع مذاکرات لاوروف و چاوش‌اوغلو

انتهای پیام/

 

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه اخبار "جمهوری آذربایجان" ارمنستان بیشتر بخوانید... تکذیب حضور اتباع اوکراینی در مرز آذربایجان-ارمنستان تأکید پوتین و اردوغان بر راه حل دیپلماتیک مناقشه ارمنستان-آذربایجان درخواست نخست وزیر ارمنستان از هم‌وطنان ساکن روسیه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تکذیب حضور اتباع اوکراینی در مرز آذربایجان-ارمنستان تأکید پوتین و اردوغان بر راه حل دیپلماتیک مناقشه ارمنستان-آذربایجان درخواست نخست وزیر ارمنستان از هم‌وطنان ساکن روسیه واژه های کاربردی مرتبط ترکیه اخبار "جمهوری آذربایجان" ارمنستان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی «اسپایکر» عراق ۲ منابع عراقی: پایگاه اسپایکر با پهپاد هدف قرار گرفت ۳ بیانیه مهم حزب الله درباره آنچه در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گذشت ۴ ظریف: نظم نوین جهانی بعد از کرونا کاملاً غربی نخواهد بود ۵ بیانیه ارتش عراق درباره جزئیات حمله راکتی به «التاجی» ۶ عراق| بیانیه امنیتی رسمی درباره انفجارهای جنوب بغداد و علت وقوع آن+ تصاویر ۷ سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ۸ حمله موشکی به پایگاه التاجی در شمال بغداد‎ مهمترین اخبار بین الملل گزارش|رپرتاژ رسانه‌های صهیونیستی برای پیروزی موهوم علیه مقاومت دخالت بی‌سر و صدای اسرائیل در لیبی؛ ابعاد پیدا و پنهان روابط «حفتر» و تل‌آویو ترامپ ماموران فدرال بیشتری برای سرکوب اعتراضات به پورتلند اعزام می‌کند دیدار معاون وزیر دفاع عربستان و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ریاض مهمترین اخبار تسنیم مرحله نهایی رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد/ به‌کارگیری ماهواره نور برای اولین بار نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بانک مرکزی فقط درباره ۲۵ درصد ارزهای صادراتی گزارش ارسال کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان ترکیه اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان بین المللی نظامی مشترک بین الملل روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید