Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملامحسنی با بیان اینکه کتاب « کاش بر گردی» با گذشت دو ماه به چاپ دهم رسید، گفت: شخصیت های اصلی کتاب های « یادت باشد» و « کاش بر گردید» در یک عملیات به شهادت رسیدند.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: « محمد رسول ملاحسنی» از نویسندگان جوانی است که توانست با دومین اثر خود با عنوان « یادت باشد» مخاطبان بسیاری جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «یادت باشد» روایت زندگی شهید مدافع حرم «حمید سیاهکالی مرادی»، نخستین شهید مدافع حرم استان قزوین به روایت همسر است. چاپ نخست این کتاب در روز رونمایی به اتمام رسید ، در یک هفته به چاپ سوم و در کمتر از 6 ماه به چاپ نوزدهم رسید و همچنان در حال تجدید چاپ است. کتاب « یادت باشد» مورد توجه مقام معظم رهبری واقع شد و ایشان در سال 1397 در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری مطالبی در مورد این کتاب فرمودند. «استاندار بصره» نخستین کتاب این نویسنده است که به  زندگی‌نامه شهید «سید ناصر سیاهپوش» از دانشجویان فعال اوایل انقلاب اسلامی در شهر قزوین  اشاره دارد. کتاب « کاش بر گردی» سومین کتاب ملاحسنی است که به تازگی چاپ و روانه بازار کتاب شده است. به منظور اطلاع از جزئیات این کتاب گفتگویی با « محمد رسول ملاحسنی» ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

آیا کتاب «کاش برگردی» نیز مانند بقیه آثارتان در مورد زندگی یکی از شهداست؟

بله. موضوع کتاب در مورد یکی از شهدای مدافع حرم با نام «زکریا شیری» است که در سال 94 در منطقه ای نزدیک حلب به شهادت رسید.

 

«کاش برگردی» به کدام یک از بخش های زندگی شهید شیری اشاره دارد؟

این کتاب به روایت مادر شهید است. « کاش برگردی» از کودکی شهید تا دوران مدرسه، ازدواج و تمام اتفاقاتی که برای شهید رخ می دهد، شهادت و حتی فضای بعد از شهادت را برای خواننده ترسیم می کند.

 

قالب کتاب به چه شکل است؟

«کاش برگردی» به شکل رمان نوشته شده است.

چه شد که تصمیم گرفتید کتاب «کاش برگردی» را بنویسید؟

کتاب قبلی با عنوان «یادت باشد» خیلی مورد توجه و استقبال واقع شد. سه شهید بزرگوار زاکانی، شیری و چگینی در یک شب و یک عملیات به شهادت رسیدند. دوست داشتم در مورد این شهدا کار کنم. در مورد یکی از آنها در کتاب «یادت باشد» نوشتم و در کتاب «کاش برگردی» به زندگی شهید شیری پرداختم. روزی به دیدار مادر شهید زکریا شیری رفتم، ایشان بسیار خوش صحبت بودند و خاطرات جالبی داشتند. بر این اساس پیگیر شدم که کتابی در مورد این شهید والامقام بنویسم.پیکر شهید شیری هنوز به وطن بازنگشته است و مهمان حرم حضرت زینب(س) است.

 

اشاره کردید که کتاب« یادت باشد» بسیار مورد استقبال گرفته است. این کتاب اکنون به چندمین چاپ رسیده است؟

این کتاب که روایت عاشقانه از زندگی شهید حمید سیاهکالی مرادی از شهدای مدافع حرم است بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته و به چاپ صد و سی ام رسیده است. حمید سیاهکالی در پاییز سال 1392 ازدواج کرد و در پاییز 1394 به شهدات رسید. کتاب «یادت باشد» به روایت همسر شهید سیاهکالی است.

 

استقبال  از کتاب «کاش برگردی» چگونه است؟

خوشبختانه استقبال از این کتاب خوب بوده است. چاپ اول تا سوم آن در مدت 10 روز پیش فروش شد و در حال حاضر با گذشت  دو ماه به چاپ دهم رسیده است.

 

انتشارات شهید کاظمی در معرفی کتاب «کاش برگردی» آورده است:

کتاب «یادت باشد» پنجره‌ای عاشقانه بود برای از خود گذشتن و کتاب «کاش برگردی» پنجره‌ای مادرانه است، برای از کجا آمدن. «کاش برگردی» روایت تربیت حمیدها و زکریاهای عصر ماست.اگر با مطالعه کتاب «یادت باشد» این سؤال برایتان ایجاد شد که چگونه می‌شود مانند حمید شد، یا چگونه می‌شود فرزندی چون حمید تربیت کرد، کتاب کاش برگردی را بخوانید. معتقدم این روایت نه‌تنها روایت مادر زکریا، بلکه روایت همه مادران شهدای سرزمین ماست.این «درام» تنها «مراد» دل ما بر «مدار» زندگی یک «مادر» نیست؛ بلکه مادرانه‌ای برای همه نسل‌هاست. آینه‌ای روشن از همه مادرانی که از جگرگوشه‌هایشان گذشتند تا ما طعم تلخ ناامنی را نچشیم. این مادرانه فرصتی برای مرور تلاش همه مادران این سرزمین در تربیت نسل بالنده مدافعان غیرت و شهامت است.

 

گفتنی است، کتاب «کاش برگردی» که به زندگی شهید « زکریا شیری» اشاره دارد نوشته « محمد رسول ملاحسنی» مشتمل بر 288 صفحه در قطع رقعی به تازگی از سوی انتشارات شهید کاظمی با قیمت 30000 تومان چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاش برگردی انتشارات شهید کاظمی یادت باشد مریم داوری شهدای مدافع حرم کاش برگردی زندگی شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران، تعداد ۲۰۰۰ نسخه کتاب را برای استفاده اعضا و مخاطبان با پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

«حبیب خدا؛ روایت تصویری از ۲۳ سال حضور آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم در ایران»، «روابط اجتماعی در اسلام؛ ابعاد و اصول (جلد اول)» از مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم؛ «حکومت اسلامی در اندیشه و عمل» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، «شرح عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر؛ آئین حکومت‌داری در اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، «شرح رساله حقوق (جلد اول)» از مجموعه درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم و «حوزه علمیه بنیانی برخاسته از اسلام و تمدن» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم عناوین کتب اهدایی به کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 6090159 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • نوسروده حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • نوسروده حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد در استقبال از غزل رهبر
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • فان‌دایک: باید در آینه به خودمان نگاه کنیم
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد