Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@19:31:52 GMT

فناوری، رگ‌های مسدود شده قلب را باز می‌کند +فیلم

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۱۲۱۸

فناوری، رگ‌های مسدود شده قلب را باز می‌کند +فیلم

‍‍‍‍‍‍

متخصصان موفق شدند با بهره‌گیری از علم مهندسی پزشکی فناوری را اختراع کنند که مسیر حرکت خود در رگ‌های مسدود شده را باز می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گرفتگی عروق قلبی به دلیلی لخته شدن خون در رگ‌های منتهی به قلب یکی از شایع‌ترین علل سکته قلبی در انسان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا دانشمندان با بهره‌گیری از دانش مهندسی پزشکی نوعی فناوری را اختراع کردند که رگ‌های مسدود شده را باز کرده و شرایط ایده‌آل برای گردش سلول‌های خونی را مهیا می‌سازد.

سالیانه هزاران نفر در سراسر دنیا به دلیل نارسایی‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند. بدون شک چنین فناوری می‌تواند به کاهش این آمار کمک کرده و سلامتی را برای هزاران بیمار به ارمغان بیاورد. طرز عملکرد این فناوری به این صورت است که با حرکت در مسیر گردش خون در رگ‌ها، محل‌های مسدود شده را شناسایی کرده و با مکیدن لخته خون به درون خود جریان عادی جابه‌جایی سلول‌های خونی را امکان پذیر می‌سازد. در ادامه ویدئویی از این اختراع جالب را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/4144/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: لخته خون مهندسی پزشکی رگ قلب مسدود شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت

قهرمان سابق جودوی جوانان آسیا به علت عارضه قلبی درگذشت.

به گزارش ایسنا،‌ امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن تیم ملی جودو به دلیل عارضه قلبی شب گذشته (جمعه) درگذشت.

ملکی‌پور سالها عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود. وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، چندین مدال در تورنمنت های مختلف و چندین دوره قهرمان مسابقات قهرمانی کشور  بوده است.

خبرگزاری ایسنا، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید و برای او آرزوی غفران الهی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • روزی به نام تلفن!
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟