Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@13:29:09 GMT

جلوی یک میلیارد دلار واردات کشاورزی را می‌گیریم

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۱۲۹۴

جلوی یک میلیارد دلار واردات کشاورزی را می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین بهره‌برداری از فاز اول بزرگترین مجتمع صنعتی پرورش و اصلاح نژاد ۸۰ هزار راسی دام سبک کشور و کلنگ‌زنی پروژه کارخانه لبنی با ظرفیت ۱۲ هزار تن کره و ۴۰ هزار تن شیر خشک در سال با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در فشافویه تهران برگزار شد.

محمد مخبر؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم، با عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: ستاد اجرایی در یک سال ۴۰ هزار طرح را با ظرفیت ۱۶۵ هزار شغل ایجاد کرده که این حجم از فعالیت‌ها فقط با روحیه جهادی حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اشتغال را مهمترین اولویت کشور عنوان کرد و گفت: در بنیاد برکت ۶۰ هزار طرح را امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۸۰ درصد آن در زمینه دامداری است.

وی افزود: شایسته کشورمان نیست که تا ۹۰ درصد در زمینه دانه‌های روغنی و کره وابسته به واردات باشیم.

مخبر با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی در بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، قصد داریم تا در مدت سه سال جلوی یک میلیارد دلار واردات کشاورزی و دامی را بگیریم که هم‌اکنون ۲۵ درصد جلوتر از برنامه‌هایمان هستیم.

در بخش دیگری از این مراسم، حشمت‌الله عسگری؛ معاون استاندار تهران گفت: اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در مسئله‌ای مداخله کرده که دغدغه تمام مردم است، نشان از توجه مدیریتی این مجموعه در عرصه امنیت غذایی دارد.

وی افزود: ورود پر قدرت ستاد به حوزه استراتژیک کشاورزی و تأمین امنیت غذایی و مشارکت با بخش خصوصی برای برطرف کردن کمبودها، منشأ خیر فراوانی برای کشور بوده و باعث جهش تولید و جلوگیری از خروج ارز شده است.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام درک زیادی از سرمایه‌گذاری دارد و وظیفه خود می‌دانم از ریاست این مجموعه تشکر کنم.

عسگری افزود: ما معتقدیم اگر قرار باشد تورم مدیریت شود و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد، فقط با توسعه ظرفیت‌های تولیدی ممکن است و اگر کسی در این حوزه کار کرد می‌تواند بگوید در راستای دغدغه‌های نظام قدم برداشته است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان تهران برای تولیدات محصولات کشاورزی، یادآور شد: ۱۱ درصد شیر مصرفی کشور در تهران تولید می‌شود.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهیدان پاشاپور، زمانی‌نیا، محمد میرزایی و ابراهیم قنقره تجلیل به عمل آمد.
 

کد خبر 4985427

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مخبر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره صادرات و واردات وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی سازمان تامین اجتماعی دستگیری سارق بنیاد شهید و امور ایثارگران ازدواج پیش بینی وضعیت هوا سرهنگ نادر رحمانی قوه قضائیه ستاد اجرایی فرمان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت

امتداد - از اول فروردین ماه تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 845 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا  در خصوص روند تامین ارز در سال جاری گفت: از این میزان سهم کالاهای اساسی و دارو در نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار، کالاهای تجاری و بازرگانی، در نرخ ۴۱ هزار تومان، دو میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار، بابت واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی ۸۲۴ میلیون دلار و بخش خدمات در نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، ۱۲۷ میلیون دلار ارز بوده است است. 

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران تأکید کرد: میزان تأمین ارز بابت کالاهای اساسی و دارو از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته است که از این میزان سهم کالاهای اساسی و کشاورزی ۹۹۸ میلیون دلار بابت گندم، دانه های روغنی، نهاده های دامی و سایر کالاها بوده است.
وی افزود: درخصوص دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۱۴ میلیون دلار بابت مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است. 
طرزعلی خاطرنشان کرد: میزان تأمین ارز در بخش صنایع از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما، دو میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۸۲۴ میلیون دلار تخصیص یافته است. تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۵۴۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۷۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۹۶ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۷۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۱۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳۸، ۳۵، ۲۰۴، ۱۱۴ و ۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 
علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا  گفت: امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار اسکناس، دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله شد.
وی درخصوص نرخ ارز در تالار حواله ارز عنوان کرد: دلار ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، یورو ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان و درهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد. 
 

      برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • همراه پرخرج
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم