Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر گروه طالبان، در پیامی در آستانه عید قربان، خطاب به طرف‌های داخلی از آن‌ها خواسته که "موانع" بر سر راه گفت‌وگوهای صلح بینا‌افغانی را "بی‌درنگ" بردارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان، در پیامی در آستانه عید قربان، خطاب به طرف‌های داخلی از آن‌ها خواسته که "موانع" بر سر راه گفت‌وگوهای صلح بینا‌افغانی را "بی‌درنگ" بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این پیام به روند تبادل زندانیان بر اساس موافقت‌نامه صلح این گروه با آمریکا اشاره کرده و گفته که نباید در این روند تأخیر به میان می‌آمد، زیرا عملی شدن آن‌هم اعتماد را به میان می‌آورد و هم راه صلح را کوتاه می‌کند.

او گفته است: "طرف‌های داخلی موانع را از سر راه گفت‌وگوهای بینا‌افغانی بی‌درنگ بردارند و به‌جای تقسیم منافع کوتاه‌مدت، مصالح علیای کشور را ترجیح دهند تا افغان‌ها میان خود به از بین بردن عوامل موجود بالقوه داخلی جنگ، اعاده صلح دائمی به کشور و نظام آینده اسلامی به تفاهم برسند."

پیش‌تر نیز سهیل شاهین، از سخنگویان دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر در توییتر گفته بود که در صورت رهایی همه زندانی‌هایی که فهرست آن‌ها به دولت داده شده، این گروه حاضر است بعد از عید قربان گفت‌وگوهای بینا‌افغانی را آغاز کند.

شرط طالبان برای آغاز این گفت‌وگوها رهایی تمام پنج هزار زندانی است.

رهایی پنج هزار زندانی طالبان در بدل رهایی یک هزار زندانی دولت از نزد این گروه، بخشی از توافقنامه صلح آمریکا با طالبان است که اسفند سال گذشته امضا شد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چهار روز پیش در پاسخ به پیام توییتری طالبان درخصوص روند رهاسازی زندانیان این گروه، حکومت افغانستان گفت که موضع دولت در مورد زندانیان گروه طالبان تغییر نکرده و آن‌ها نزدیک به ۶۰۰ زندانی طالبان را که ملاحظات جرمی دارند، رها نخواهند کرد. بر اساس گزارش‌ها دولت افغانستان تاکنون بیش از ۴۴۰۰ زندانی این گروه را رها کرده است.

دولت افغانستان پیش‌ازاین پیام‌های رهبر طالبان را "بی‌ارزش" خوانده بود اما تاکنون واکنشی به این پیام تازه نشان نداده است.

دولت افغانستان، طالبان را متهم به زیر پا کردن توافقنامه صلح با آمریکا کرده و گفته که این گروه برخلاف تعهدش خشونت‌ها را پس از امضای این سند افزایش داده است.

دولت به‌جای زندانیانی که تاکنون رها نکرده، خواهان فهرست جدید شده اما طالبان این خواست را رد کرده و دولت آن را بهانه طلبی مبنی بر عدم صلح‌خواهی این گروه خوانده است.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان گروه طالبان گفت وگوهای سر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،‌مدیرکل زندان‌های فارس رهاورد برگزاری ۱۶ جشن گلریزان در استان را کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد اعلام کرد.
اسحاق ابراهیمی، با بیان اینکه پارسال بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک خیران هستند.
وی دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف و اظهار کرد: بیش از ۶ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم‌استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.
رئیس ستاد دیه فارس یادآور شد: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ به نام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدای شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی