Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، دکتر دوغو پرنینچک، تحلیلگر سیاسی و رئیس حزب وطن ترکیه در گفتگوی اختصاصی با جام نیوز، درباره آمریکا و اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی در این کشور گفت: «آمریکا آفتاب در حال غروب است؛ آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم با ادعای حاکمیت بر کل جهان وارد عرصه سیاسی جهان شده و با پیروی از عقیده‌های نژادپرستانه هیتلر خود را حاکم دنیا خواند و قوانین خود را بر همه دنیا تحمیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این اقدامات آمریکا خود را کدخدای جهان معرفی کرد.»

 

این تحلیلگر سیاسی افزود: «اما امروز شاهد آن هستیم که حکومت امپریالیستی آمریکا وارد دوره سقوط خود شده است. سلطنت دلار در حال سقوط است؛ سیستم پولی پایه دلار در اقتصاد جهانی، سیستمی برای ایجاد سلطه بر دارایی کشورها بود و به همین دلیل، آقایی دلار نباید مورد قبول کشورها قرار بگیرد. الان می بینیم که آقایی دلار در حال شکستن است. کشورهایی مانند ترکیه، ایران، چین، روسیه و برخی دیگر از کشورها مبادلات اقتصادی را براساس پول‌های رایج خود انجام می دهند. با این اقدام گسترده، حاکمیت دلار در حال کاهش و سلطنت آن در حال فروپاشی‌ست. این اقدام بسیار مهم و خوبی است.»

 

رئیس حزب وطن ترکیه، درباره قدرت نظامی آمریکا هم گفت: «نکته قابل توجه این است که قدرت نظامی آمریکا، دیگر قدرت برتر نظامی در جهان نیست. آمریکا کم کم در حال شکست است. در راس همه کشورهای غرب آسیا، مثل ایران، ترکیه، عراق و سوریه برای مقابله با آمریکا با یکدیگر متحد شدند و نقشه آمیکا برای تشکیل، اسرائیل دوم در منطقه را خنثی کردند. منظورم از اسرائیل دوم در منطقه همانطور که همه ما می دانیم، ایجاد کشور کردستان بود. در حقیقت آن کشور ادعایی کردستان نبوده، اسرائیل دوم در منطقه است. اما چه شد؟ در اواخر سال 2017 با برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان را می‌خواستند اعلام کنند. این نقشه را کشورهای غرب آسیا در راس آنها ترکیه و ایران و دیگر کشورهای همسایه نظیر سوریه و عراق با هم متحد شده و این نقشه را خنثی کردند.

 

دکتر پرنینچک افزود: «در حال حاضر می بینیم که در دیدارهای رسمی و نشست سه کشور ایران، ترکیه و روسیه، آقایان روحانی، پوتین و اردوغان در مذاکره صلح آستانه با بیان پیشنهادهای خود برای حل بحران سوریه، حرکت مهمی را برای مقابله با طرح های آمریکا و اسرائیل در سوریه انجام دادند؛ این یعنی آمریکا در منطقه غرب آسیا شکست خورده است. در یک نگاه کلی می توان نتیجه گرفت که آمریکا در حال افول است؛ این فقط مال آمریکا نیست، به عبارت دیگر تفکر و تمدن غرب در حال افول و به نقطه پایان خود رسیده است.»

 

این تحلیلگر ترکیه‌ای، درباره شکل‌گیری تمدنی جدید در جهان گفت: «در حال حاضر تمدن جدیدی در غرب آسیا در حال تولد است. در این تمدن جدید کشورهای ایران، ترکیه، روسیه، چین و کشورهای عربی وجود دارند. در حال حاضر کشورهای آسیایی در حال تبدیل به اقتصادهای مطرح دنیا هستند؛ اختراعات جدید از آسیا در حال رشد و نمو است. ویروس کرونا ضعف ها و ناکارآمدی های پنهان غرب را روشن کرد. در کشورهای آسیایی موفقیت های زیادی به وجود آمد. در ترکیه موفقیت های خوبی به دست آمد؛ در چین و ایران هم موفقیت های خوبی به دست آمده است. در دیگر کشورهای آسیایی هم موفقیت ها دیده می شود. اما تمدن غربی در نجات و مدیریت جان انسان های خود عاجر بود. علاوه بر این مشخص شد که در تمدن غرب، کشورها برخلاف شعارهای خود، در عمل، ارزش های انسانی را نادیده گرفتند. به عبارت دیگر غرب مدعی تمدن انسانی بود. اما می بینیم که در این تمدن، انسان ها به خاک سیاه نشسته اند. انسان ها از خدمات بهداشتی و پزشکی قابل قبول برخوردار نیستند. جان انسان ها در این تمدن هیچ ارزشی ندارد. در این تمدن فقط پول و سرمایه ارزش دارد. ظالم ها ارزش دارند. اما مظلوم ها هیچ ارزشی در این تمدن ندارند.»

 

رئیس حزب وطن ترکیه درباره بحران فعلی در آمریکا تاکید کرد: «اتفاقات اخیر در آمریکا به خاطر کرونا نبوده است. کرونا بحران پنهان در آمریکا را عیان کرد. در اصل آمریکا بر لبه پرتگاه ایستاده بود. به همین جهت می بینیم که مردم ظلم دیده‌ی آمریکا، شروع به اعتراض علیه نژادپرستی، فقر و قوانین ظالمانه کردند و وضعیت موجود را تحمل نمی کنند. سفیدپوستان، سیاه پوستان و تمام آسیایی تبارهای آمریکا، دیگر قوانین ظالمانه این کشور را نمی خواهند. انسان های مظلوم همه دست به دست هم داده اند و در مقابل سیاست ظالمانه و خودسرانه حکومت آمریکا اعتراض می کنند. این در واقع مژده ای برای مردم دنیا خواهد بود که آمریکا در حال افول است.»

 

دکتر پرنینچک، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ضمن اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران، درباره اعزام 6 نفتکش ایرانی به ونزوئلا در مقابل چشم دولت های غربی و آمریکا گفت: « شجاعت ایران باید الگویی برای سایر کشورها باشد. آمریکا تهدیدها و سروصداهای زیادی کرد اما معلوم شد که همه طبل توخالی‌ست. ایران با تمام شجاعت، 6 نفتکش خود را به ونزوئلا اعزام کرد و دولت آمریکا هم گفت هنگام ورود کشتی ها به آبهای کارائیب آنها را توقیف خواهد نمود ولی ایران همه این تهدیدها را نادیده گرفت و به راه خود ادامه داد. ما و همه دنیا دیدیم که تهدیدهای آمریکا همه طبل تو خالی‌ست.»

 

این سیاستمدار ترکیه‌ای افزود: «آمریکا در اقیانوس اطلس و دریای کارائیب، در آبهای نزدیک به خود و ده ها هزار کیلومتر آن طرف تر از ایران، نتوانست کشتی های ایرانی را توقیف کند. این برای همه انسان ها درس بزرگی‌ست. اگر در مقابل آمریکا جسور باشیم و مثل ایران سر خود را بالا بگیریم، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد زیرا دندان های آمریکا کشیده شده است. آمریکا امروز، ابرقدرتی بدون تاثیر است یعنی تمام ابزارهای قدرت و سلطه او از بین رفته و در حال احتضار است و نفس های آخر خود را می کشید.»

 

رئیس حزب وطن ترکیه درباره تحریم ها علیه ایان گفت: «تحریم ایران در واقع تحریم ترکیه است. ما به عنوان حزب وطن اعمال تحریم ها برای ایران و عمل به آنها از سوی سایر کشورها را محکوم کرده و در اولین فرصت اقداماتی را انجام دادیم و به افکار عمومی دنیا اعلام نمودیم که مخالف تحریم های ظالمانه علیه ایران هستیم. گفتیم که تحریم ایران در واقع تحریم ماست. تحریم ایران در واقع تحریم ترکیه است. حزب وطن ترکیه به این تحریم ها اعتنائی نخواهد کرد و روابط تجاری خود بین ایران و ترکیه را ادامه خواهد داد. ایران و ترکیه کشورهای همسایه هم هستند و هزاران سال در کنار هم زندگی کرده اند. بین ایران و ترکیه اشتراکات مهم تاریخی وجود دارد. به همین جهت هر اقدام ظالمانه ای که علیه ایران تحمیل می شود، ما به عنوان کشور همسایه و دوست، آن اقدام را ظلم به خود دانسته و آن را محکوم می کنیم.»

 

پرنینچک افزود: «نگاه بکنید آمریکا فقط ایران اسلامی را تحریم نمی کند. آمریکا کشورهای ترکیه، ونزوئلا، چین، روسیه و بسیاری دیگر از کشورها را تحریم کرده است. شما در حال حاضر کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته را جمع بکنید، بخشی بزرگی از کشورهای دنیا را شامل می شود. این در واقع بدین معنی است که آمریکا خود را تحریم کرده است. ببینید! چین، ترکیه، ایران، روسیه، برخی از کشورهای عربی، سوریه و یا حتی آلمان و گاها فرانسه مورد تحریم های آمریکا قرار گرفته اند. اگر همه این کشور های را جمع کنیم، در واقع می بینیم که آمریکا خود را تحریم کرده است. آمریکا  با تحریم ها، خود را منزوی می کند. این یعنی متحد کردن کشورهای زیادی علیه خودش. به همین علت تحریم های ظالمانه آمریکا هم شعاری بیش نیست. ما به هیچ عنوان آن ها قبول نخواهیم کرد و در کنار حکومت و مردم دوست و برادر خود یعنی ایران بوده و هستیم.»

 

این سیاستمدارو تحلیلگر ترکیه‌ای درباره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هم گفت: « سردار بزرگ، سردار ارزشمند ایرانی قاسم سلیمانی، شهید ما هم هست؛ شهید همه ماست؛ شهید جهان بزرگ اسلام است و به عبارت دیگر شهید راه انسانیت است. او برای تمامیت کشورها، برای آزادی انسانها، برای محافظت از خاک مقدس کشورهای غرب آسیا و رهایی آنها از سلطه امپریالیسم آمریکا و اسرائیل جان خود را تقدیم کرد. به این دلیل این شهید بزرگوار برای ما بسیار مقدس است. دستور شهادت قاسم سلیمانی جنایت بزرگی بود و این جنایت هم توسط شخص خاص مدیریت و برنامه ریزی نشد. این جنایت را در واقع حکومت و تفکر آمریکا انجام داد. این جنایت بزرگ به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا انجام شد و این بیانگر آن است که دولت آمریکا دولتی قاتل است؛ دولتی که امر به جنایت میکند؛ دولتی که جنایت را برنامه ریزی کرده و انجام می دهد؛ دولتی ست که خارج از قوانین بین المللی فعالیت می کند. این دولت برای زورگویی به سایر کشورها تبدیل به گروه مافیایی شده است. ما تمام قد در مقابل سردار شهید قاسم سلیمانی به احترام ایستاده و از ایشان یاد می کنیم و ادامه دهنده ارزش ها و اهداف راه قاسم سلیمانی خواهیم بود.»

 

دکتر پرنینچک در ادامه گفت: «در نشست اخیر سران سه کشور، آقایان روحانی، پوتین و اردوغان در تفاهم نامه 14 بندی امضا شد. در صورت تحقق این تفاهم نامه، روح قاسم سلیمانی شاد خواهد شد زیرا تحقق این برنامه ها همان برنامه، اهداف و استراتژی هایی است که قاسم سلیمانی در راه تحقق آنها جان خود را تقدیم کرد.  با این نگاه، آنها فرمانده بزرگی را از ما گرفتند و شهید کردند ولی در عین حال این جنایت ضرورت اتحاد بین ترکیه، ایران و روسیه را بیشتر از قبل روشن کرد. این اتحاد باعث نقش بر آب شدن تمامی برنامه های امپریالیسم، آمریکا و اسرائیل خواهد شد. شکست برنامه اعلام شده توسط آمریکا و اسرائیل برای اشغال قدس شریف، روح بزرگ قاسم سلیمانی را شاد خواهد کرد. ما هم به نوبه خود مخالف این برنامه ظالمانه هستیم. ما به عنوان حزب وطن در حد توان خود سعی خواهیم کرد مقابل تمام برنامه های مربوط به اشغال قدس شریف توسط آمریکا و اسرائیل بایستیم. ما از این طریق اعلام می کنیم که نسبت به ارزشهای قاسم سلیمانی ساکت نخواهیم ماند و پیروی این اهداف خواهیم بود.

 

رئیس حزب وطن ترکیه درباره روابط اقتصادی ایران و ترکیه هم گفت: «قبل از همه چیز، من به ملت و دولت ایران تبریک می گویم زیرا ملت و دولت ایران در مقابل امپریالیسم آمریکا و اسرائیل و در مقابل تحریم ها ایستادگی کردند. این تهدیدها و تحریم های ظالمانه برای ایران، در واقع فرصت خوبی برای تقویت و خودکفایی قدرت اقتصادی و نظامی ایران ایجاد کرده است. یعنی ایران اسلامی برای تحریم کننده ها بهترین جواب را با تقویت اقتصاد داخلی خود داده است. اقتصاد ایران اسلامی فقط بر پایه نفت و فرآوده های آن  نیست. صنعت دفاعی ایران گسترش پیدا کرده است. صنعت و تحقیقات اتمی ایران گسترش پیدا کرده است، ایران با موفقیت خود در عرصه های مختلف پاسخ های در خور توجهی به اسرائیل و آمریکا داده است. در بعد اقتصاد کلان هم برای سایر کشورها الگوهای خوبی را خلق کرده است. بدین سبب باید به ایران اسلامی تبریک گفت.»

 

دکتر پرنینچک افزود: «اقتصاد ایران و اقتصاد ترکیه، در واقع لازم و ملزوم هم هستند. ایران اسلامی دوست قابل اطمینانی برای رفع نیازهای انرژی ترکیه در عرصه گاز طبیعی و نفت است. ایران بستر تامین انرژی قابل اطمینان برای ترکیه است. در میان کشورهای همسایه ترکیه، ایران در راس آنها قرار دارد و کشوری قابل اعتماد برای ترکیه است. بعد از ایران کشورهای عراق، آذربایجان و روسیه هستند. با وجود این کشورها، ایران برای ترکیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از طرف دیگر ترکیه هم در عرصه های مختلف از قبیل صنایع تولیدی، شریک خوبی برای ایران بوده و ارتباط بسیار گسترده ای با ایران دارد. بدین علت اقتصاد ترکیه و ایران لازم و ملزوم هم هستند. اگر ایران و ترکیه در دنیا تنها بمانند، می توانند احتیاجات خود را برآورده کرده و روی پای خود بایستند. توجه داشته باشید این موضوع بسیار مهم است. این دو کشور روی هم رفته حدود 160 میلیون نفر جمعیت دارد. وقتی به این دو کشور نگاه می کنیم، منابع سرشار انرژی می بینیم، صنایع قدرتمند می بینیم، کشاورزی می بینیم و از همه مهم تر این دو دارای تمدن هستند. دو کشور ایران و ترکیه برای تمدن جهان الگوی خوبی بوده و در دوره ای مدیریت جهان را بر عهده داشتیم. سران این دو کشور می توانند با امضای تفام نامه ها، محدودیت های تجاری میان خود را از بین برده و تجارت را کاملا آزاد کنند. در این صورت صادرات و واردات این دو گسترش پیدا می کند. در این صورت اقتصاد دو کشور نیز رشد قابل توجهی پیدا می کند.»

 

دکتر دوغو پرنینچک در پایان گفت: «دوست دارم این موضوع را هم اضافه کنم. ما با عنوان حزب وطن ترکیه طرح دوستی دریای سیاه و دریای سفید(مدیترانه) را مطرح کرده ایم. این طرح دارای 10 ماده است. در این طرح ضروت اتحاد کشورهای منطقه برای مقابله با طرح های آمریکا و اسرائیل مطرح شده است. در این طرح برای مقابله با تحریم های ظالمانه علیه ایران ماده ای بیان شده است. در این طرح اتحاد ایران، ترکیه، یمن، فلسطین، روسیه، سوریه، عراق و لبنان مطرح شده تا مقابل تهدید های آمریکا و اسرائیل جبهه مشترکی تشکیل شود. شکل گیری این اتحاد، بسیار موضوع مهمی است. این طرح برای مسئولین دولتی ایران نیز فرستاده شده و برای جلب پشتیبانی ملت ایران نیز این طرح را برای آنها ارائه می کنیم.»  

   

 106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تحریم اقتصاد آمریکا ترکیه تمدن ایران رئیس حزب وطن ترکیه تحریم های ظالمانه آمریکا و اسرائیل برای مقابله ایران و ترکیه قاسم سلیمانی ایران اسلامی سایر کشورها حال حاضر علیه ایران آمریکا هم موفقیت ها تحریم ها انسان ها غرب آسیا دو کشور هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، در صد و بیست و هشتمین نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت که با حضور سیدحسن امامی رضوی رئیس نشست، محسن شیرازی رئیس گروه دندانپزشکی فرهنگستان و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و اعضای گروه دندانپزشکی همزمان به صورت حضوری و مجازی در فرهنگستان برگزار شد، به موضوع چالش‌ها و راهبردهای موجود در پذیرش و آموزش دانشجویان و جذب و ماندگاری اعضای هیات‌علمی دندانپزشکی پرداخته شد.

در این نشست، محمدجواد خرازی فرد عضو گروه دندانپزشکی فرهنگستان علوم پزشکی و دبیر کمیته اعتباربخشی برنامه‌ای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور به بررسی مسائل و چالش‌های حوزه دندانپزشکی پرداخت و تاکید کرد: افزایش ظرفیت دندانپزشکان، بهبود شاخص‌های دهان و دندان را در پی ندارد.

وی اظهار داشت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به شدت تأثیر مخربی در پی خواهد داشت و هنوز دانشکده‌های دندانپزشکی در شوک افزایش ظرفیت دوره‌های قبل است و این موضوع باعث کاهش انگیزه در دانشجویان و پایین آمدن سطح سواد و توانایی قبول شدگان این رشته می‌شود و یک بحران را به دنبال خواهد داشت و باعث تقاضاهای القایی در آینده خواهد شد.

خرازی فرد گفت: یک دندانپزشک توانمند باید مهارت‌های برقراری ارتباط، تعهد حرفه‌ای، پیشرفت فردی و فراگیری مستمر، ارتقای سلامت و پیشگیری، مهارت‌های بالینی و دستیابی به توانمندی‌های مورد انتظار را دارا باشد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه‌ای با حمایت فرهنگستان علوم پزشکی کشور انجام شد که در آن، میزان دستیابی به ۴۲ توانمندی اصلی بالینی در بین دانش‌آموختگان دانشکده‌های پزشکی کشور بررسی شد.

عضو کمیته بازنگری برنامه آموزش دندانپزشکی عمومی و تخصصی به چالش‌های مهم در آموزش دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: کمبود شدید هیأت علمی، عدم ماندگاری و عدم تمایل متعهدین، افزایش فضاهای آموزشی، تخصیص نامناسب نیروی متعهد خدمت ضریب K به دانشگاه‌ها، پذیرش و به‌کارگیری متخصصان متعهد خدمت بومی، کمبود شدید فضا و امکانات و بودجه‌های آموزشی، کمبود بیمار آموزشی، ایده‌آل نبودن محتوای آموزشی و اجرای آن و…، از جمله چالش‌های مهم رشته دندانپزشکی است.

خرازی ادامه داد: متأسفانه کمتر از ۳۰ درصد فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی به شبکه بهداشت وارد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌تر از تأمین نیروی انسانی مناسب؛ فراهم آوردن بستر برخورداری عموم مردم از خدمات دندانپزشکی مخصوصاً با استفاده از پوشش مناسب بیمه‌ها، تجهیز مراکز خدمات درمانی دولتی و دانشکده‌های دندانپزشکی و نیز تأمین هیأت علمی مناسب است.

در ادامه، عباسعلی خادمی دندانپزشک و عضو گروه دندانپزشکی فرهنگستان نیز به راهکارهای جذب و ماندگاری اعضای‌هیات علمی دانشکده‌های دندان‌پزشکی پرداخت و افزود: پذیرش دانشجویان دندانپزشکی ظرف ۲۰ سال ۳ برابر شده است با وجود آنکه کمبود هیأت علمی در دانشکده‌های دندانپزشکی ۴۰ درصد تخمین زده شده است.

وی در این نشست به مشکلات دانشکده‌های دندانپزشکی، مشکلات اعضای هیأت علمی، عوامل منجر به کمبود عضو هیأت علمی و راهکارهای پیشنهادی، تجارب موفق جذب هیأت علمی در کشورهای دیگر اشاره کرد.

همچنین، رضا یزدانی دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به فعالیت‌های صورت‌گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: کارهای مثبتی همچون افزایش تجهیزات و مواد مصرفی را آغاز کرده‌ایم و آئین‌نامه دانشجویان بین‌المللی نیز در حال طراحی است و با همکاری وزارت بهداشت ۱۰ درصد سقف تعرفه‌ها افزایش یافته و ما باید بیشترین بودجه را صرف پیشگیری کنیم.

در ادامه، محمدعلی محققی معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: بدون تردید، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موضوع در حوزه دندانپزشکی، ارائه آموزش و پژوهش، بهداشت و درمان و توانبخشی حوزه دندانپزشکی با التزام به ارزش‌های اسلامی و انسانی است که بند اول سیاست‌های کلی سلامت است و ناتوانی و ضعف‌های ما در حوزه سلامت ریشه در بی توجهی به این اصل تحول آفرین و ضروری است و یک بعد این موضوع، بعد فرهنگی است و مسئولان باید مفاهیم فرهنگی را در حوزه فرهنگ‌سازی درک کنند.

وی با تاکید بر ضرورت‌های فرهنگی، افزود: مدیران و برنامه‌ریزان حوزه سلامت باید به توجه به اهمیت مسئولیت خود، تعالیم فرهنگی را دریافت کنند.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی اذعان داشت: از دیدگاه فرهنگستان‌علوم پزشکی، مهم‌ترین راهبردی که موجب اصلاح و تحول و ارتقا در نظام سلامت می‌شود آموزش است و اصلاح روند کنونی از آموزش آغاز می‌شود. پیشنهاد فرهنگستان علوم‌پزشکی این است که اجرای همه‌جانبه سیاست‌های کلی سلامت برای آموزش و اصلاح است و در بند ۹ نیز به وضوح به وظایف حوزه دندان‌پزشکی پرداخته است.

محققی بیان داشت: در فرهنگستان یک مجموعه از فعالیت‌های حوزه سلامت بعد از ۴۵ سال در نظام جمهوری اسلامی ایران تنظیم و به مسئولان منعکس خواهد شد.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: برای تنظیم راهبردهای بحث در حوزه دندانپزشکی، وضع موجود بر اساس شاخص‌ها بررسی و پیشنهادات برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب بررسی خواهد شد.

کد خبر 6090328 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سابقه دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند