Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:07:34 GMT

برق مانع توسعه جنوب استان کرمان شده است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۴۶۲۹

برق مانع توسعه جنوب استان کرمان شده است

ایسنا/کرمان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان از مشکلات و موانع توسعه جنوب استان کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: تامین برق یکی از بزرگترین مشکلات توسعه جنوب استان بوده به طوری که هم اکنن چند طرح ما در این منطقه به این دلیل معطل مانده است.

"مسلم مروجی" عصر امروز هفتم مردادماه در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان و معاونین وزارت صمت با استاندار کرمان گفت: توسعه و پیشرفت در جنوب استان کرمان در حوزه معدنی شروع شده است که بخش‌ معدن برای رفع محرومیت در این خطه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات سازمان صمت جنوب استان کرمان، ادامه داد: در جنوب استان کرمان ۵ طرح با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰۰ میلیار تومان با اشتغال ۷۳۰ نفر آماده بهره‌برداری است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان از مشکلات و موانع توسعه جنوب استان کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: تامین برق یکی از بزرگترین مشکلات توسعه جنوب استان بوده به طوری که هم اکنن چند طرح ما در این منطقه به این دلیل معطل مانده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز به تهیه ماسک تصریح کرد: تولید ماسک در جنوب استان کرمان آغاز شده اما در تامین پارچه مشکل داریم که نیازمند حمایت دولت در این زمینه هستیم.

همیشه انگشت اتهام به سمت بازار است

به گزارش ایسنا، "یوسف جعفری" رییس اتاق اصناف کرمان نیز در این جلسه گفت: همیشه انگشت اتهام به سمت بازار است که بازار گران فروشی می‌کند اما باید مدنظر داشت که بازار در گران فروشی بی‌گناه است بلکه سایر بخش‌ها باعث گرانی‌ها هستند به ‌طور ‌مثال ظرف چند روز اخیر قیمت پنیر ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است یا یک نوع بیسکویت خاص با اینکه قیمت آن افزایش پیدا نکرده اما شاهد هستیم وزن آن را ۵۰ درصد کاهش داده‌اند.

وی با اشاره به تعداد واحدهای صنفی در کرمان بیان کرد: در  دنیا به ازای هر ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد این در حالی است که در کرمان به ازای هر ۱۶ نفر یک واحد صنفی وجود دارد که همین تعدد واحدهای صنفی باعث ورشکستگی بیشتر واحدها شده است و نباید به این میزان مجوز راه‌اندازی واحد صنفی داده می‌شد که اکنون با مشکل ورشکستگی این واحدها روبرو شویم.

به گزارش ایسنا، "سیدمهدی طبیب‌زاده" رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تولید نیازهایی دارد و به راحتی اتفاق نمی‌افتد و معتقدیم عملا کاری برای تسهیل تولید در کشور انجام نشده است.

طبیب زاده با اشاره به اینکه صادرکنندگان همیشه مورد تایید وزارتخانه‌ها بوده‌اند اما امروز صادرکننده یک بی‌پناه است گفت: متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت که باید پشتیبان صادرکننده باشد کاسه داغ‌تر از آش شده است.

وی با بیان اینکه درآمد خانوار شهری کرمان پایین‌ترین درآمد در سطح کشور است در حالی‌که استان ما سرشار از معادن غنی است و حقوق معادن باید به استان کرمان برگردد تا مردم از آن انتفاع ببرند گفت: متاسفانه سنگ آهن ارزان را از استان کرمان می‌خرند و فولاد گران را به مردم می‌فروشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کرمان جنوب کرمان استانی اقتصادی جنوب استان کرمان توسعه جنوب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است، بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود.

طبق این اطلاعیه، با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان