Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر بیات، سه شنبه در جریان بازدید از مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه فولاد به ویژه در این‌ مجتمع صنعتی دنبال توسعه محصولات مختلف بوده و سفارشی سازی را سرلوحه کار خود داریم و در مرحله بعد تلاش داریم با تولید و تامین قطعات، تجهیزات و ماشین آلات نقش مهمی در تامین نیازهای کشور در دوران تحریم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: این سازمان ۴۵۰ میلیون یورو در مجتمع صنعتی فولاد اسفراین سرمایه گذاری کرده است و در طرح توسعه این مجتمع نیز نزدیک به ۱۰۰ میلیون یورو هزینه شده است.
بیات افزود: با بهره برداری از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین ظرفیت تولید این مجتمع صنعتی از ۱۲۰ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن در سال خواهد رسید.
وی گفت: تست سرد راه اندازی طرح توسط نماینده شرکت خارجی مشاور طرح با وجود شیوع کرونا و شرایط سخت ورود و خروج از کشور انجام شده و این پروژه تا آبان ماه به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در سه سال گذشته مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: این مجتمع صنعتی از افتخارات صنعت فولادی کشور است که مقاطع آن برای صنایع پیشرفته و خاص کاربرد دارد.
بخشی از سهام فولاد و لوله گستر اسفراین واگذار می شود
بیات از توافق وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی سازی برای واگذاری بخشی از سهام مجتنع صنعتی فولاد آلیاژی و نیز شرکت لوله گستر اسفراین خبر داد و گفت: ۴۹ درصد سهام این شرکت صنعتی، از طریق صندوق های ای تی اف به مردم واگذار می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امروز در سفری یک روزه به اسفراین از مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی و شرکت لوله گستر این شهرستان بازدید کرد و در نشست با مدیران این شرکت های صنعتی به بررسی مشکلات آنها پرداخت.
مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین و شرکت لوله گستر از شرکت های صنعتی زیرمجموعه ایدرو هستند که مجتمع فولاد آلیاژی، بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی و آلیاژی خاورمیانه و شرکت لوله گستر نیز تنها تولید کننده لوله بدون درز مورد استفاده در صنایع نفت و گاز کشور است.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری بجنورد با دارا بودن ۲ صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دستی آن، قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.

برچسب‌ها اسفراین وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور خراسان شمالی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور خراسان شمالی سرمایه گذاری اسفراین وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور خراسان شمالی سرمایه گذاری مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی شرکت لوله گستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در نشست امضای این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم‌مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول به امضاء رسید.

گفتنی است در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش