Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@05:26:51 GMT

دانش‌آموزان چاق و دارای اضافه‌ وزن شناسایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۵۴۰۷

دانش‌آموزان چاق و دارای اضافه‌ وزن شناسایی می‌شوند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی آینده، آموزش‌ و پرورش ۱۴ میلیون دانش‌آموز را غربالگری می‌کند تا تعداد دانش‌آموزانی که چاق هستند یا اضافه‌وزن دارند، مشخص شود.

به گزارش مشرق، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: با ادامه گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور این امکان به ‌مانند قبل وجود ندارد که دانش‌آموزان بتوانند به‌صورت حضوری از امکانات ورزشی وزارت آموزش ‌و پرورش استفاده کنند؛ در همین راستا تلاش کرده‌ایم که خلأ فعالیت حرکتی دانش‌آموزان را از طریق آموزش‌های مجازی و ارتباطی که با دانش‌آموزان و والدین آنها برقرار می‌کنیم، برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون در شبکه شاد، ۴ کانال در خصوص تربیت‌بدنی فعالیت می‌کند، ادامه داد: یکی از این کانال‌ها، کانال «تربیت‌بدنی و سلامت» است.

بیشتر بخوانید:

۷ سوال مهم قبل از شروع رژیم غذایی رژیم لاغری نوردیک چیست؟

حمیدی با بیان اینکه کانال «کانون‌های ورزشی» یکی دیگر از این کانال‌ها است، گفت: در این کانال تلاش شده که رشته‌هایی چون والیبال، فوتبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون و حرکات اصلاحی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم و در همین راستا استان‌ها از طریق بهترین مربیان ورزشی خود فیلم‌های کوتاهی در مورد آموزش تکنیک‌های فعالیت‌های ورزشی ذکر شده تهیه‌کرده‌اند تا دانش‌آموزان بتوانند از طریق این فیلم‌های کوتاه، آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با بیان اینکه آموزش‌ها در این کانال به سه دسته آموزش مبتدی، نیمه پیشرفته و پیشرفته تقسیم ‌شده است، ادامه داد: همچنین به دانش‌آموزان یاد داده‌ایم که چگونه از وسایل داخل منزل برای انجام این فن‌های آموزشی استفاده کنند.

حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نفر عضو کانال تربیت بدنی و سلامت شبکه شاد هستند، گفت: همچنین در این شبکه، باشگاه بدنسازی به منظور آموزش حرکات قدرتی، سرعتی و استقامت عضلات ایجاد شده و دانش‌آموزان می‌توانند در منزل این تمرین‌ها را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کانال «تغذیه سالم، وزن سالم» نیز در شبکه شاد ایجاد شده است، افزود: در صدد هستیم که در سال آینده تحصیلی ۱۴ میلیون دانش‌آموز را غربالگری کنیم تا تعداد دانش‌آموزانی که دارای اضافه‌وزن و چاقی هستند، مشخص شود و در این زمینه به مدارس و همچنین والدین آگاهی‌های بیشتری ارائه دهیم.

حمیدی با بیان اینکه حدود ۲۱, ۲ دانش آموزان چاق هستند و احتمالاً در ایام تعطیلی مدارس این آمار افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: به‌صورت میانگین حدود ۱۰ درصد از دانش آموزان نیز اضافه‌وزن دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مدارس در سال آینده تحصیلی در مناطق قرمز تشکیل نشوند، دانش‌آموزان با کمک خانواده‌های خود می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌هایی که در شبکه شاد بارگذاری می‌شود وزن خود را کنترل کنند و به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین سلامت دانش آموزان ویروس کرونا اضافه وزن کاهش وزن وزارت آموزش و پرورش تربیت بدنی تنیس معاون تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به احترام «معلم» برپا ...

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، تاریخ هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد جایگاه والای معلمانی را که خود را برای نجات دانش‌آموزان به دل آب و آتش زدند و سال‌ها برا اعتلای نام ایران و تعلیم و تربیت فرزندانشان کیلومترها با پای پیاده در کوه و کمر طی کردند تا ثابت کنند معلم که باشی برای دانش‌آموزت همچون فرزندت از جان می‌گذری.

«امین شکری» یکی از همین معلمان کشورمان است که بیش از ۳۰ سال از عمرش را صرف آموزش کرده و با وجود بازنشستگی، ارق و علاقه به شغلش او را همچنان پابند حرفه‌اش کرده و دست از معلمی برنداشته است و سال‌هاست به صورت رایگان معلمی می‌کند.

عشایر بودیم و ۶ ماه از سال به دور از خانواده درس می‌خواندم 

امین شکری آموزگار ۶۴ ساله ایلامی شهرستان چرداول مرکز سرابله علی‌رغم داشتن خانواده‌ای عشایر و با به جان خریدن دوری از آنها درس خوانده و در سال ۱۳۵۹ وارد آموزش و پرورش شد و با مدرک لیسانس آموزش ابتدایی در مهر ماه ۱۳۸۷ بازنشسته شد اما علی‌رغم بازنشسته شدن، بدون دریافت هزینه‌ای و چشم‌داشتی همچنان معلمی پیشه اوست و به دانش‌آموزان درس می‌دهد.

سرکی به گذشته‌ و کودکی‌اش می‌کشد از اینکه در خانواده‌ای پرجمعیت متولد شده و با توجه به شغل پدرش و امکانات آن دوره به سختی درس خوانده است: «پدرم کشاورز و دامدار بود. در خانواده‌ای نه نفره با شش برادر و یک خواهر زندگی کردم. والدینم کوچ‌رو بودند و بخاطر تحصیل، شش ماه از سال را به دور از والدین در خانه اقوام و خویشان درس می‌خواندم».

همچنان قدردان خانواده‌اش است: « اگر به این جایگاه رسیده‌ام، نتیجه اعتماد والدین و شاهکار خانواده‌ام است که با تدابیر آینده‌نگری من را به این جایگاه رسانده‌اند».

به اینجای صحبتها که می‌رسد به فرزند ۱۰ ساله‌اش اشاره می‌کند و از آرزویش که تربیت فرزندی خوب و تحویل انسانی مفید به جامعه است، سخن می‌گوید.

باز به گذشته برمی‌گردد، هم دوست ندارد چیزی از قلم بیفتد و هم خلاصه گویی می‌کند؛ از همرزمان زمان جنگش گرفته تا دیدارش با رهبری و اینکه چطور شغل معلمی را برگزیده: « سال ۱۳۵۶ با دیپلم فنی در دفتر فنی استانداری به عنوان مسئول آزمایشگاه خاک بتن استان مشغول فعالیت شدم. زمان جنگ به جبهه رفتم دو تا از دوستای خوبم در تپه میمک به شهادت رسیدند؛ دو دیدار با رهبر داشتم و بعد هم تغییر شغل دادم و برای تربیت بچه‌هایی غیور و فداکار به معلمی روی آوردم».

تدریس با روش قدیمی از نظر روحی دانش آموز را زده می‌کند
دوست دارم رایگان به نومعلمان آموزش دهم

امین، معلمی را از مقطع دبستان شروع می‌کند و در دوره اول ابتدایی تلاش کرده با کتاب‌ها، مطالعات وسیع، طراحی آموزشی و شناخت ارزش‌ها فرزندان این مرز و بوم را تا حد توان خوب تربیت کند اما بعد از بازنشستگی هم در خانه و برای بازماندگان از تحصیل و حتی نخبه‌هایی که قصد جهش تحصیلی داشتند، کلاس‌های رایگان برگزار می‌کند.

 

در چندین جشنواره و بدلیل تدوین الگوهایی برای خواندن و نوشتن، روش‌های تربیت بدنی در کردستان و ارزشیابی توصیفی در کرمانشاه و ... حائز رتبه‌های برتر شده‌ اما توضیحات بیشتری درباره این موفقیت‌های شغلی ارائه نمی‌دهد و با نگاهی گذرا از آنها یاد کرده و فقط می‌گذرد :« معتقدم روش‌های تدریس باید مبتنی بر شناخت بچه‌ها و کار کشیدن از آن‌ها باشد تا کلاس خلاق و دانش‌آموزان به خود باوری برسند و عقده‌ای و سرخورده نشوند. اگر معلم متکلم وحده باشد، تاثیر آموزشی ۱۰ درصدی دارد اما اگر کار گروهی در گروه‌های غیر همگن (ضعیف، متوسط، قوی) انجام شود موقعیتی جدید خلق می‌شود و آموزش‌ها صددرصد موثر خواهد بود؛ اما تدریس با روش قدیمی از نظر روحی دانش آموز را زده می‌کند».

مسافت محل زندگی تا محل کارش مسیری پر خطر است و بدون دریافت هزینه با عشق و علاقه‌ای که به معلمی دارد این مسیر را هرروز طی می‌کند؛ عهد بسته تا زمانی که خداوند توانی بدهد به دانش آموزان خدمت کند، اما امیدوار است بتواند به مرکز استان رفته و آنجا به صورت رایگان به همکاران نومعلم ارائه خدمت دهد.

به معیشت معلمان رسیدگی شود

معلمی برایش شغلی عاشقانه‌ است:« اگر با علاقه، شوق و مطالعه با تفاوت‌های فردی بچه‌ها آشنا شویم، با علاقه در کلاس بمانیم، زمان هم زود می‌گذرد و نتیجه کار بهتری را شاهد هستیم، مانند باغبانی که ثمره‌ باغش را می‌بیند، در غیر این صورت در زمان پیری لذتی از کار نمی‌بریم و زمان بازنشستگی از خود شرمنده می‌شویم که چرا در حق فرزندان مدرسه کوتاهی شده است».

وی در ادامه صحبت‌هایش از معیشت معلمان می‌گوید و از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهد با توجه به اینکه ایلام جزو استانهای مرزی و محروم است و امکان شغل دوم برای بسیاری از افراد وجود ندارد به معیشت معلمان رسیدگی شود: « از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم نگاه ویژه‌ای به این قشر فداکار جامعه داشته باشند».

امین شکری کلامش را در نهایت با تبریک روز معلم به بزرگواران عرصه تعلیم و تربیت به پایان می‌برد.

دیگر خبرها

  • به احترام «معلم» برپا ...
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد