Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخیراً شایعه‌ای مطرح کرده‌اند که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به موضوع کنکور موضع گرفته و برخلاف کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و همچنین وزارت بهداشت که مخالف برگزاری کنکور هستند، موافق برگزاری کنکور بوده و این کمیسیون اعلام کرده است که از لحاظ امنیتی برگزاری کنکور بررسی شده و مانعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن رد ادعای مذکور مبنی بر اعلام موضع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برگزاری کنکور عنوان کرد: ما اصلاً در این رابطه نه طرف مشورت بودیم و نه موضعی داشته‌ایم و نه حتی بحثی از سوی اعضا مطرح شده است و هیچگونه اظهارنظری در این خصوص نکرده‌ایم چرا که متصدی این مسئله دولت، وزارت بهداشت، وزارت علوم و کمیسیون‌های آموزش و بهداشت است.

موضوع برگزاری کنکور در حیطه کاری کمیسیون امنیت نیست
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: موضوع برگزاری کنکور یا عدم آن در حیطه کاری کمیسیون نبوده است چرا که امنیت این مسئله در نظر گرفتن سلامت افراد است که در این میان ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و همچنین کمیسیون‌های آموزش و بهداشت باید در این خصوص تصمیم بگیرند لذا در حیطه ورود ما نبوده است و ما هم طرف مشورت نبودیم و هیچ اظهارنظری تاکنون در این خصوص نداشته‌ایم.

این نماینده مجلس مطالب کذب مطرح شده از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص کنکور را شایعه، دروغ و خلاف واقع خواند.

ذوالنور ضمن بیان ارزیابی خود از موضوع برگزاری کنکور در موعد مقرر یا تعویق آن بیان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، کمیسیون‌های آموزش و بهداشت باید دقیقاً همه جوانب این موضوع را بسنجند.

وی افزود: چنانچه برگزاری کنکور، ریسک بالا و تهدیداتی برای شرکت‌کنندگان یا برگزارکنندگان کنکور چه در موضوع ایاب و ذهاب و رفت‌وآمدها و چه درباره حمل‌ونقل و برگزاری آزمون داشته باشد طبیعتاً نباید هیچ کنکوری برگزار شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه اعلام کرد: طبیعتاً نظر ما درباره عدم برگزاری کنکور نظر کمیسیون است و اعضای این کمیسیون نیز با بنده هم‌نظر هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کنکور کرونا تعطیلی مدارس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کمیسیون های آموزش و بهداشت برگزاری کنکور وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود

رییس سازمان سنجش با اشاره به گرفتار شدن حدود ۶۰ داوطلب کنکور در سیل از برگزاری آزمون اختصاصی ویژه این داوطلبان در ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالرسول پورعباس امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: چهار آزمون نوبت اول کنکور روز گذشته در سلامت کامل برگزار شد.

وی افزود: در شهرستان‌های زیرکوه و حاجی آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین، متاسفانه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات خود را برای این انر بسیج کرده بودند، به آزمون نرسیدند.

پورعباس یادآور شد: این نوید را به این گروه از داوطلبان می‌دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای این گروه در دو هفته آینده برگزار می‌کنیم. این موضوع برای این افراد اطلاع رسانی می‌شود و داوطلبان آمادگی خود را حفظ کنند. دلیل برگزاری آزمون فرهنگیان این است که آزمون سراسری در تیرماه برگزار می‌شود، ولی آزمون فرهنگیان تنها در نوبت اردیبهشت برگزار شده است.

رییس سازمان سنجش درباره آمار تقلب امتحانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ اظهار داشت: در مجموع در چهار آزمونی که برگزار شده است ۴ نفر دستگیر شده اند که نشان می‌دهد مردم و داوطلبان به سنجش اعتماد کردند و دچار وسوسه شبکه‌های متقلب نشده اند.

وی افزود: یک نفر در تهران بوده است که در زمان آزمون از دفترچه عکس گرفته است و در عرض چند دقیقه دستگیر شد. دو نفر در استان‌های جنوبی ابزار تقلب داشتند و یک نفر در غرب کشور قصد عکس از دفترچه داشت که دستگیر شدند. آمار ۴ نفر در مقابل چند هزار نفر سال‌های گذشته نزدیک صفر است.

پورعباس اظهار داشت: امروز که روز برگزاری آزمون گروه علوم تجربی است روز سختی است و تمامی اقدامات حفاظتی در شدیدترین وضعیت خود اجرا می‌شود. آمادگی کامل در این زمینه در تمام لایه‌های حفاظتی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود
  • کنکوری‌ها از خان اول گذشتند! / رقابت نیم میلیون نفر داوطلب در روز نخست +فیلم
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • (ویدیو) اعتراف عجیب ذوالنوری؛ نفهمیدیم به چه چیزی در مجلس رای می‌دهیم!
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم