Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بی انصافی است که به کشوری که هم نسبت به مردم خود و هم نسبت به مهاجرین هیچ قید و بندی برای بستری نگذاشته است، این گونه هجمه‌هایی را وارد کنند ما هیچ فرقی بین بیمار ایرانی و غیر ایرانی قایل نشده ایم.

  قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت  در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درخصوص برخی هجمه‌ها مبنی بر عدم بستری بیماران کرونایی افغان، گفت: بسیاری از استان‌هایی که رفتم، تعداد زیادی از بیمارانی که در بخش‌ها بستری هستند، بیماران افغانستانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بی انصافی است که به کشوری که هم نسبت به مردم خود و هم نسبت به مهاجرین هیچ قید و بندی برای بستری نگذاشته است، این گونه هجمه‌هایی را وارد کنند.   وی خطاب به افرادی که ادعا می کنند به تبعه های خارجی خدمات داده نمی شوند ادامه داد:  به نظرم این افرادی که اینگونه صحبت می کنند خارج نشین هستند زیرااگر این افراد بستری نشده اند، کجا هستند. آیا شاهدی دارند؟. در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، قم و خراسان، تعداد زیادی بیمار غیر ایرانی خدمت درمانی دریافت کرده اند. هیچ فرقی بین بیمار ایرانی و غیر ایرانی قایل نشده ایم.   جان بابایی عنوان کرد: حتی معاونین کشور افغانستان به ایران آمدند و از ما کمک خواستند و ما برای همه نوع کمک اعم از آموزش نیروی انسانی، اعلام آمادگی کردیم. چه آموزش از راه دور و چه حضوری تا کمک کنیم که دچار مشکل جدی نشوند.   معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در کشور ما حتی بیماران خارجی از جمله افغانستانی‌ها در بیمارستان‌ها پذیرش و بستری می‌شوند، تعداد افاغنه در استان‌های قم، سیستان بلوچستان و خراسان رضوی زیاد است و نمی‌توانید یک مورد را پیدا کنید که این عزیزان در صورت ابتلا به بیماری خدمات دریافت نکرده باشند، ما به مسوولان کشور افغانستان آموزش‌های پزشکی و خدمات ارائه دادیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس افاغنه سیستان بیمار کرونا هم نسبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است