Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران از اختصاص 7 هکتار از اراضی این دانشگاه به کشت زعفران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تیران، نشست محمدجواد فرهنگ نماینده دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، محمدرضا نادری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن، لیلا لندی رئیس مرکز تخصصی بانوان شهرداری اصفهان، فائزه کمالی کارشناس دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان و صغری جعفری کارآفرین برتر با موضوع کشت زعفران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از درآمدهای غیرشهریه‌ای این دانشگاه اظهار کرد: واحد تیران سال 95 به‌‌صورت آزمایشی 2 هزار متر از اراضی خود را به کاشت زعفران اختصاص داد و طی سال‌های متوالی به بررسی نقاط ضعف و قوت پرداخت.

فرهاد مصری‌نژاد اضافه کرد: با توجه به ارزیابی مطلوب کشت زعفران در شهرستان تیران و کرون توسط اداره جهاد کشاورزی و متخصصان، دانشگاه آزاد اسلامی تیران سال جاری زیرساخت‌های موردنیاز را با بهره‌گیری از نیروهای متخصص این امر  برای کشت زعفران در مساحت هفت هکتاری مهیا کرد.

وی با اشاره به این نکته که برداشت محصول زعفران یکی از نکات مهم در این طرح است، مطالعه، بررسی و ساخت دستگاه مکانیزه برداشت گل زعفران را از برنامه‌های آینده واحد تیران دانست.

مقدمات راه‌اندازی مرکز تحقیقات زعفران در غرب اصفهان فراهم شود

محمدرضا نادری دانشیار گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان نیز بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران علاوه بر راه‌اندازی مزرعه زعفران باید مقدمات راه‌اندازی مرکز تحقیقات زعفران در غرب اصفهان را فراهم کند که این موضوع می‌تواند به تحقیقات علمی دانشجویان رشته کشاورزی در مقاطع تحصیلات تکمیلی کمک کند.

کارآفرین برتر در حوزه کاشت و برداشت زعفران نیز عنوان کرد: سال‌های اخیر کاشت زعفران در استان اصفهان پیشرفت قابل توجهی داشته و مرغوبیت این محصول توسط کارشناسان کشت زعفران تأیید شده است.

صغری جعفری مطرح کرد: این محصول ظرفیت صادرات به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی را دارد و اکنون این موضوع در حال انجام است.

وی، پرورش نیروهای متخصص در کنار کاشت گیاه زعفران را ضروری دانست و این حرفه را درآمدزا معرفی کرد.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: محمدجواد فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی تیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کشت زعفران واحد تیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور رئیس این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با اشاره به قرار گرفتن وضعیت دانشگاه در مدار کیفیت اظهار کرد: در این شرایط باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که دانشگاه دچار روزمرگی نشود تا با آینده‌نگری به رشد و پیشرفت هرچه بیشتر آن در بخش‌های مختلف کمک کنیم.

محمدرضا قائدی افزود: باید تمرکز واحد‌های دانشگاهی بر افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین در حد امکان رشته‌های علوم پزشکی قرار گیرد تا امکان جذب دانشجو در این رشته‌ها هرچه بیشتر مهیا شود.

وی به موضوع تغییر و جابه‌جایی محل برخی رشته‌های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اشاره کرد و متذکر شد: این فرآیند جابه‌جایی رشته‌ها که با همکاری مرکز آزمون دانشگاه و مصوبه وزارت علوم صورت گرفت کمک بسیار بزرگی به این واحد‌ها برای جذب دانشجو کرده تا در رشته‌هایی که سالیان متمادی فاقد پذیرش دانشجو بودند در واحد دانشگاهی دیگری بتوان به جذب دانشجو پرداخت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس متذکر شد: برای نخستین‌بار در این دانشگاه، شورای وقف و امور خیّرین راه‌اندازی شده و این ظرفیت بسیار مناسبی است که در همه شهر‌ها و میان دانشگاهیان وجود دارد تا از ظرفیت افراد خیّر برای همکاری در تحصیل جوانان و دانشجویان کمک گرفت.

قائدی، امکان سرمایه‌گذاری خیّرین مستقر در شهر‌های مختلف استان فارس را برای توسعه دانشگاه به لحاظ زیرساخت‌های امکاناتی و کمک در تحصیل دانشجویان کم‌بضاعت راهکار بسیار مناسبی برای توسعه دانشگاه برشمرد و متذکر شد: این امر در واحد‌های دانشگاهی و شهر‌هایی که به امور خیریه شهریه هستند بیشتر مورد توقع و انتظار است.

وی از برگزیده شدن استان فارس در موضوع اسناد و املاک دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: درباره اسناد و املاک دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس؛ سازمان مرکزی این استان را به‌عنوان برترین استان و واحد شیراز را به‌عنوان برترین واحد معرفی کرده و این نشان می‌دهد که در زمینه اخذ اسناد و املاک دانشگاه در شرایط فعلی ذهنیت بسیار مناسبی در دانشگاه شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دانشگاه آزاد اسلامی را که مولود انقلاب اسلامی است برای هر شهر و منطقه‌ای پایگاه ثابت انقلاب اسلامی دانست و افزود: در زمینه اجرای بخشنامه آراستگی با لحاظ این موضوع که در شهر‌ها و مناطق استقرار دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را پایگاه ثابت انقلاب می‌شناسند نکته بسیار حائز اهمیتی است که موجب شده، خانواده‌ها از هر جهت با اطمینان کامل فرزندانشان را به ما بسپارند و در این راستا انتظارات از دانشگاه برای اجرای بخشنامه آراستگی نیز بسیار بالاتر می‌رود.

قائدی، موفقیت در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی را مشروط به مدیریت چندوجهی دانست و یادآور شد: موفقیت در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی به شرطی حاصل می‌‌شود که در وجوه مختلف اعم از فرهنگی، آموزشی، توسعه رشته، توجه به امور مالی، ورزشی و سایر امور در حد عالی مدیریت کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم در جمع رؤسای واحد‌ها و مراکز این دانشگاه با اشاره به اهمیت جایگاه گروه معارف در واحد‌های دانشگاهی تشریح کرد: در مقطع اغتشاشات سال ۱۴۰۱ بیشترین کلاس‌هایی که با حداکثر نظم برگزار شد و امر پاسخگویی به شبهات را به عهده گرفت کلاس‌های معارف اسلامی بود و این ایجاب می‌کند که از استادان این گروه تجلیل و تقدیر شود.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی افزود: در سال جاری اولویت فعالیت‌های دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حمایت از گروه معارف و کلاس‌های آن شکل گرفته است.

وی همچنین خواستار تمرکز بر همکاری در برگزاری مسابقات کشوری جشنواره نهج‌البلاغه شد و افزود: برای سومین سال متوالی برگزاری دوره حامیم ۳ در دستورکار این نهاد قرار گرفته و مقرر شده که در نیمه نخست تابستان امسال دوره استانی این طرح با همکاری رؤسای واحد‌ها و با حضور دانشجویان فعال فرهنگی برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان