Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:43:47 GMT

عراق خریدار برق ترکیه شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۸۰۷۸

عراق خریدار برق ترکیه شد

عراق برای جبران کمبود شدید برق و جلوگیری از اعتراضات، قصد دارد از ترکیه و یک شرکت مستقر در منطقه کردستان برق وارد کند.

به گزارش ایسنا، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق به اس اند پی گلوبال پلاتس گفت: عراق قصد دارد ۴۵۰ مگاوات برق از گروه KAR که در منطقه نیمه خودمختار کردستان مستقر است و ۲۰۰ مگاوات برق از ترکیه وارد کند تا کمبود برق را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واردات موقتی احتمال تامین برق را در ایام تابستان و بحران دمای بالا بهبود خواهد بخشید.

اعتراضات علیه قطع برق در هفته جاری که کشته شدن دو نفر را در پی داشت، باعث شد عراق به دنبال راه حل کوتاه مدتی برای کمبود برق باشد که یک مشکل همیشگی بوده و همواره در ایام اوج گرمای تابستان و افزایش دما به ۵۰ درجه سلسیوس باعث برانگیخته شدن اعتراض مردم می شود.

این اعتراضات باعث شده است با وجود فشار آمریکا برای قطع واردات از ایران، عراق به واردات گاز و برق ایران ادامه دهد. عراق از سال ۲۰۱۸ معافیتهای مکرر آمریکا برای واردات گاز و برق ایران را دریافت کرده است و تحت توافق فعلی با ایران، می تواند حداکثر ۱.۲ گیگاوات برق در طول اوج تقاضا وارد کند.

پایبندی به توافق کاهش تولید اوپک پلاس

عراق متعهد شده است به توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایبند بماند و مازاد تولیدی که در ماههای مه و ژوئن داشته است را با کاهش بیشتر تولید در طول تابستان جبران کند. تولید کمتر نفت به معنای تولید کمتر گاز خواهد بود که به عنوان خوراک مورد استفاده نیروگاههای برق قرار می گیرد. نیاز به گاز و فشار مردم ممکن است پایبندی عراق به این پیمان در فاصله ژوییه تا سپتامبر را پیچیده کند.

به گفته احمد موسی، عراق قصد دارد از اوت یا سپتامبر به تدریج ۱.۵ گیگاوات ظرفیت نیروی نصب شده از نیروگاههای مختلف جدید یا نیروگاههای فعلی که در دست تعمیر قرار دارند را به تدریج اضافه کند. تولید برق عراق در حال حاضر بین ۱۶ تا ۱۸ گیگاوات در روز است.

این کشور همچنین می خواهد توافقی که در سال ۲۰۱۹ برای متصل کردن شبکه برق خود به شبکه شورای همکاری خلیج فارس و واردات ۵۰۰ مگاوات برق از طریق اتصال به شبکه برق کویت امضا کرده بود را احیا کند. شورای همکاری خلیج فارس شامل کشورهای عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان است.

بر اساس گزارش پلاتس، بغداد تا ۸۰ درصد کار روی سمت عراقی اتصال برق با شبکه برق شورای همکاری خلیج فارس را تکمیل کرده است. اما شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی، کار تکمیل را به تاخیر انداخته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق واردات برق و گاز عراق از ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.   به گزارش بی بی سی، او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.   وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.   در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.   این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.   عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد