Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: کرمان از استان‌های پرمصرف در فرآورده‌های خونی است و در حال حاضر در تمام گروه‌های خونی با کمبود مواجه هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، روح‌الله میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نیاز استان کرمان به خون و فرآورده‌های خونی اظهار داشت: نیاز به خون همیشگی بوده و استان کرمان به دلایل متعددی یکی از استان‌های پرمصرف در فرآورده‌های خونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خون و فرآورده‌‌های خونی نیاز حیاتی بسیاری از بیماران نظیر بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، برخی انواع سرطان‌‌ها و افراد مجروح شده در تصادفات جاده‌‌ای است عنوان کرد: 8 درصد بیماران تالاسمی کشور در استان کرمان قرار دارند و 30 تا 40 درصد خون اهدایی در استان برای این بیماران مصرف می‌شود.

کاهش 12 درصدی حضور مردم تهران در مراکز اهدای خونمرحله چهارم رزمایش کمک مومنانه با اهدای خون داوطلبانه پاسداران در کاشان برگزار شد+تصاویرذخایر گروه‌های خونی در استان فارس به شدت کاهش یافت؛ دعوت از مردم برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه کشور و استان ما در بحران شیوع ویروس کرونا قرار دارد گفت: در این شرایط باید به این مسئله توجه داشت که بحران کرونا نباید باعث شود که نیازمندان به خون را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش مراجعه‌کنندگان و در نتیجه با کمبود دخایر خونی در سطح استان کرمان روبه‌رو بودیم عنوان کرد: در حال حاضر در تمامی گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی O مثبت و منفی با کمبود نسبی خون مواجه هستیم که این کاهش مراجعه نیز صرفا بابت نگرانی از مبتلا شدن به ویروس کرونا در پایگاه های انتقال خون است.

میرزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر دریافت خون از داوطلبان در تمام پایگاه‌های ثابت خون در سطح استان انجام می‌شود گفت: این تضمین را به همه مراجعه‌کنندگان می‌دهیم که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در تمامی پایگاه‌های خون استان کرمان رعایت می‌شود و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در 5 ماه گذشته، هیچ یک از همکاران اداره کل انتقال خون استان کرمان به ویروس کرونا مبتلا نشدند افزود: در پایگاه های انتقال خون تمامی پروتکل های بهداشتی برای گیرندگان خون رعایت می‌شود و هیچ جای نگرانی نه برای اهدا کنندگان و نه برای دریافت کنندگان برای انتقال ویروس از طریق خون وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به تاثیر مثبت پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا بر بهبودی سایر بیماران کرونا تصریح کرد: از بهبود یافتگان بیماری کرونا درخواست می‌‌کنم به شکرانه بهبودی خود  28 روز پس از بهبودی به مرکز انتقال خون استان مراجعه کرده و پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اهدای خون استان کرمان بیشتر بخوانید... تجویز داروی ضد انعقاد خون برای بیماران کرونایی بستری روزانه ۸ بهبودیافته کرونا در گلستان پلاسمای خون خود را اهدا می‌کنند کاهش ذخایر خونی در استان کردستان/ نیاز مبرم به تمامی گروهای خونی داریم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تجویز داروی ضد انعقاد خون برای بیماران کرونایی بستری روزانه ۸ بهبودیافته کرونا در گلستان پلاسمای خون خود را اهدا می‌کنند کاهش ذخایر خونی در استان کردستان/ نیاز مبرم به تمامی گروهای خونی داریم واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اهدای خون استان کرمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۲ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۳ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۴ گزارش ویدئویی | چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند؟ ۵ کاشان در وضعیت قرمز قرار گرفت/ تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا ملاک نحوه برگزاری مراسم عزاداری ۶ گزارش| ۳۰ روستای بخش لوداب آب شرب ندارند ۷ آغاز توزیع نهاده‌های دامی بین مرغداری‌های گیلان/ واحدهای متخلف سهمی از نهاده‌ها نمی‌برند ۸ پرداخت ۸۲ درصد از مطالبات چایکاران/ تولید چای خشک امسال ۱۵ درصد افزایش یافت مهمترین اخبار استانها وعده رئیس جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد / تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد / یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست گزارش ویدئویی | چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند؟ قطب صنعتی ایران محروم از صنایع تبدیلی کشاورزی/ وقتی محصولات کشاورزی استان مرکزی دور‌ریز می‌شود+ فیلم مهمترین اخبار تسنیم گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک تذکر مجلس به وزارت اقتصاد برای حراست از سرمایه مردم در بورس رسانه‌های آمریکا: واشنگتن از بحرانی شدن روابط خود با پکن به شدت آسیب خواهد دید آمادگی بسیج برای حل مشکلات مردم در مناطق مرزی/ ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای محرومان با همکاری بسیج مستضعفین وعده رئیس جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد / تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اهدای خون استان کرمان ویروس کرونا اهدای خون استان کرمان انتقال خون استان کرمان انتقال خون گروه های خونی پلاسمای خون ویروس کرونا اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند