Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ «حسین ولی‌وندزمانی» روز چهارشنبه در روز پایانی رزمایش مشترک روی نقشه ناهمتراز ذوالفقار۹۹ با حضور در جمع دانشجویان اظهارداشت: دانشگاه فرماندهی و ستاد در راستای تداوم آموزش‌های عملی دوره فرماندهی و ستاد، چهار رزمایش با اهداف آموزشی متفاوت را به منظور تقویت بنیه طرح‌ریزی عملیات مشترک دانشجویان اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) افزود: یکی از این رزمایش‌ها، رزمایش مشترک روی نقشه ناهمتراز است که بر پایه سناریوی این رزمایش، ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به تشکیل چند فرماندهی مشترک می‌کند تا بتواند از تمام مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و فضای سایبر و الکترومغناطیس کشور در مقابل تجاوز دشمن فرامنطقه‌ای دفاع کند.

ولی‌وند زمانی، ضمن اشاره به مسئولیت فرماندهی‌های مشترک در رزمایش ناهمتراز گفت: فرماندهی‌های مشترک در این رزمایش با در اختیار داشتن عناصری از همه نیروها، قادر به ایجاد انواع گروه‌های رزمی مشترک ناهمتراز خواهد بود و بر حسب نوع ماموریت و سناریوی رزمایش، دانشجویان این دانشگاه پس از دریافت ماموریت، اقدام به طرح‌ریزی، اجرا، هدایت و کنترل عملیات در رزمایش می‌کنند.

وی درباره مهارت‌هایی که دانشجویان در این رزمایش فرا می‌گیرند، افزود: در این رزمایش دانشجویان با به دست آوردن مهارت‌های انسانی، فنی و ادراکی لازم، اصول و تاکتیک‌های ناهمتراز را در تمام موقعیت‌های جغرافیایی و شرایط زمانی و آب و هوایی گوناگون فرا خواهند گرفت و ضمن تمرین تاکتیک‌های ویژه، خلاق و نوآورانه، در رزم واقعی به موفقیت در عملیات دست می‌یابند.

ولی‌وندزمانی خطاب به دانشجویان دوره ۳۰ خاطرنشان کرد: شما دانشجویان در مسیر رشد و تعالی شغلی خود، پست‌های مدیریتی و فرماندهی را عهده‌دار خواهید شد، بنابراین باید سعی کنید که نقاط ضعف خود را مرتفع کنید، چرا که در غیر این صورت توان مقابله با متغیرهای مزاحم در مسئولیت‌های واگذاری، از شما گرفته خواهد شد و این ضعف‌ها باعث خواهند شد که شما نتوانید از اقدامات خود که بایستی بر منطق استوار باشد محکم دفاع کنید.

برچسب‌ها رزمایش ذوالفقار ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمايش حسین ولی وند زمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رزمایش ذوالفقار ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمايش رزمایش ذوالفقار ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمايش فرماندهی و ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با شرکت کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد «حلقه امنیتی 2024» با شعار «امنیت برای همه» و حضور کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

امیر محمود محمودی فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد گفت: در این تمرین کشور بلاروس به عنوان همکار با ما در طرح ریزی و انجام عملیات شرکت داشت و چهار کشور آذربایجان، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان هم به عنوان کشورهای ناظر هیئت هایی را برای این تمرین اعزام کردند.

وی افزود: این تمرین به مدت سه روز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی برگزار شد.

امیر محمودی تصریح کرد: هدف از این تمرین ایجاد هماهنگی، هم‍افزایی و استحکام دیپلماسی دفاعی برای کشورهای مسلمان، هم‍سو، همسایه و کشورهایی هستند که در راستای پدیده مبارزه با تروریسم فعالیت دارند و علاقه‌مند هستند که این مسائل را دنبال کنند.

فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد یادآور شد: در نظرداریم مباحث طرح ریزی و عملیات را در این تمرین ادامه دهیم و در پایان از کشورهای مهمان نظرخواهی کرده و از تجربیات همدیگر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد