Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ترکیب دو فناوری، شرکت‌های نانودیمنشن و ریهوا اقدام به تولید حسگر‌های لمسی سه بعدی کردند که در اینترنت اشیاء و ادوات هوشمند قابل استفاده است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) با همکاری ریهوا (REHAU) موفق به تولید حسگر لمسی سه‌بعدی شد. این محصول پلیمری سه‌بعدی را می‌توان به ادواتی نظیر رابط‌های مغز و کامپیوتر منتقل کرد و در این ادوات مورد استفاده قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با به کارگیری این حسگر، زیبایی و عملکرد محصولات ارتقاء پیدا می‌کنند.

شرکت ریهوا پلتفورم اختصاصی با نام الکترونیک در پلیمر دارد که هدف از آن، تولید محصولات پلیمری تراز اول هوشمند است که این فناوری می‌تواند با ادغام یکپارچه با صنعت الکترونیک، موجب افزایش ارزش افزوده محصولات مشتریان شود.

برای چاپ این حسگر از چاپگر DragonFly LDM شرکت نانودیمنشن استفاده شده و در کنار آن افزودنی‌هایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نهایت به تولیدکننده اجازه می‌دهد تا محصولاتی با اشکال غیراستاندارد و منحصر به فرد را تولید کنند.

با ظهور فناوری‌هایی نظیر خانه‌های هوشمند، ادوات متحرک هوشمند و ادوات متصل به اینترنت اشیاء، صنعت پلیمر به دنبال روش‌هایی است که بتوان با استفاده از آن تجهیزات و دستگاه‌های نوآورانه و کاربردی تولید کرد که عملکرد و اثربخشی بالایی داشته و در عین حال قیمت پایینی نیز داشته باشند.

انصار نیهوف، مدیر بخش پلتفورم فناوری می‌گوید: «هوشمندسازی، دیگر فقط یک چشم‌انداز برای ما نیست. ریهوا در حال توسعه محصولات بهینه شده برای خانه‌های هوشمند و محیط اینترنت اشیاء است. نانودیمنشن فناوری مهمی را برای کمک به تسریع در دست بودن این کاربرد‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد. با استفاده از چاپگر DragonFly LDM ما می‌توانیم راهبرد الکترونیک در پلیمر را با سرعت بالا توسعه داده و آن را در محصولات مختلفی وارد کنیم.»

شرکت نانودیمنشن یکی از ارائه دهندگان ماشین‌های هوشمند بوده که چاپگر سه بعدی نیز تولید می‌کند. شرکت نانودیمنشن در الکترونیک چاپ سه بعدی تخصص دارد و افزودنی‌های مختلفی برای این حوزه تولید می‌کند. این شرکت از جوهر‌های نانوذرات نقره برای چاپ سه بعدی استفاده می‌کند. این شرکت روی نرم‌افزار‌های طراحی سه بعدی بورد‌های مدار چاپی و بورد‌های مدارچاپی سه بعدی چند لایه کار می‌کند تا از آن برای ساخت نمونه اولیه بورد‌ها بدون نیاز به اچ‌کردن، دریل‌کاری و آبکاری استفاده شود. چنین فناوری چاپ سه بعدی می‌تواند برای ساخت حسگر‌های کپسوله شده، آنتن‌ها و ادوات الکترونیکی استفاده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو چاپ سه بعدی محصولات پلیمری شرکت نانودیمنشن چاپ سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: بودجه فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان برای سال جاری با ۷۴ درصد رشد به مبلغ ۱,۰۷۴ میلیارد تومان رسید که ۵۴۰ میلیارد تومان آن در سازمان فاوا و مابقی از محل بودجه ستاد، مناطق و سازمان‌ها تامین می‌شود.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از نکات ویژه در تدوین بودجه ۱۴۰۳، شاخص محورشدن برنامه و بودجه بر اساس اسناد بالا دستی است، اظهار کرد: در این راستا اهداف سازمان فاوای شهرداری اصفهان شامل بهبود تجربه مشتری، افزایش پایداری خدمات، هوشمندسازی خدمات و ارزش‌آفرینی از دارایی‌ها است، همچنین شاخص‌هایی از جمله متوسط پایداری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعداد خدمات الکترونیکی، غیرحضوری و هوشمند و سهم از اقتصاد دیجیتال برای کمی کردن اهداف مذکور تعیین شده است.

وی افزود: بودجه فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان برای سال جاری با ۷۴ درصد رشد به مبلغ ۱,۰۷۴ میلیارد تومان رسید که ۵۴۰ میلیارد تومان آن در سازمان فاوا و باقی‌مانده از محل بودجه ستاد، مناطق و سازمان‌ها در سال آینده تأمین خواهد شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان بیان کرد: حدود ۲۰ درصد بودجه موضوع فاوا شهرداری به پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی تعلق گرفته و باقی‌مانده آن به ایجاد خدمات جدید همچون توسعه فیبرنوری، اصلاح شبکه‌های ارتباطات و محلی، ارتقای مرکز داده موجود و تولید سامانه‌های جدید اختصاص داده شده است.

فردانی با اشاره به سامانه‌های جدید سازمان فاوای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طرح «اصفهان من» شامل میز خدمت و اپ، توسعه فیبر نوری در پنج منطقه، سامانه یکپارچه مالی شهرداری، تشخیص هوشمند تخلفات ساختمانی، به‌روزرسانی نقشه‌های پایه شهر بر بستر بانک اطلاعات داده‌های مکانی (SDI) از سامانه‌های با اهمیت این سازمان است.

وی گفت: برای پروژه‌های هوشمندسازی از جمله جانمایی و طراحی مجموعه پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل مرکز داده پشتیبان، مرکز پایش و کنترل هوشمند شهر اصفهان، تأمین پلتفرم شهر هوشمند، راه‌اندازی اشیا هوشمند، تکمیل پروژه نصب پلاک‌های آبی با QR هوشمند، ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

فردانی ادامه داد: کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان و میز هوشمندسازی به ریاست شهردار اصفهان، با توجه به لزوم یکپارچگی، هماهنگی و تعامل بین‌بخشی برای دستیابی به اهداف سازمان، همچون گذشته نقش بسزایی در رسیدن به شهر هوشمند و شهر زندگی خواهند داشت.

کد خبر 747412

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است