Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@21:29:48 GMT

يک شرکت فرانسوي ماسک‌ها را بازيافت مي‌کند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۱۶۶۱

يک شرکت فرانسوي ماسک‌ها را بازيافت مي‌کند

خبرگزاری آریا- یک شرکت فرانسوی با بازیافت ماسک‌ها اشیاء قابل بازیافت دیگری تولید می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، ماسک‌ها که حالا در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند علاوه بر اینکه از افراد در برابر کووید 19 محافظت می‌کنند، مشکلات زیست محیطی هم ایجاد می‌کنند. این ماسک‌ها روزانه به چندین تن زباله غیرقابل بازیافت تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر می‌رسد یک شرکت فرانسوی برای این مسئله راه حلی یافته است و با استفاده از فنآوری بازیافت پارچه به ماسک‌ها حیات دوباره می‌بخشد.
ماسک‌ها حالا در همه جا از جمله خیابان، پیاده رو و حتی کف اقیانوس‌ها دیده می‌شوند. فرانسوی‌ها در هر هفته میلیون‌ها تن ماسک استفاده می‌کنند. در برابر این نوع جدید آلودگی یک شرکت فرانسوی تصمیم گرفته است ماسک‌ها را بازیافت کند.
اولیویه سیویل بنیانگذار این شرکت با نام پلاکستیل که پارچه را به پلاستیک تبدیل می‌کند می‌گوید ما با بازیافت این ماسک‌ها اشیا کوچک مانند شیلد، انواع جعبه و کیف‌های مرتب کننده را تولید می‌کنیم.
این شرکت در زمینه بازیافت پارچه فعالیت می‌کند و حالا طی یک ماه فنآوری خود را برای بازیافت ماسک تطبیق داده است و در این مدت توانسته است بیش از 30 هزار ماسک را بازیافت کند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 می‌گوید پیش از بازیافت ماسک باید آن‌ها را جمع آوری کرد. جعبه‌های جمع آوری ماسک در بسیاری مناطق نصب شده اند. این جعبه‌ها هفته‌ای یک بار جمع آوری می‌شود.
ماسک‌های جمع آوری شده به مدت 4 روز قرنطینه می‌شوند و سپس بخش فلزی آن‌ها جدا می‌شوند. سپس به شرکت بازیافت فرستاده می‌شوند ودر آنجا طی فرایندی از تونل عفونت زدایی عبور داده می‌شوند. به مدت 5 ثانیه بخار شدیدی برای ضد عفونی کردن کامل ماسک وارد می‌شود و در نهایت ماسک‌های فرآوری شده با پلاستیک ترکیب می‌شوند. ماده به دست آمده در قالب تزریق می‌شود تا اشیاء بازیافتی و قابل بازیافت تولید شود.
این شرکت امیدوار است بتواند این تکنیک را در سطح منطقه‌ای و حتی ملی گسترش داد. این فنآوری توجه دولت را هم جلب کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت فرانسوی جمع آوری ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند

ایلان ماسک در توییتی برای مقابله با معترضان آمریکایی پیشنهادی داد.

به گزارش ایلنا، ماسک در ایکس نوشت: «قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان (اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.»

وی این نظر‌سنجی را در اعتراض به حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود