Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:32:41 GMT

صادرات چمدانی محصولات تولیدی رشته زره‌بافی قزوین

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۱۸۴۱

صادرات چمدانی محصولات تولیدی رشته زره‌بافی قزوین

سید میثم حصاری روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: این محصولات شامل سه عدد زره، یک عدد کلاه‌‍‌خود و یک جفت  پَر از آثار تولیدی محمد اسماعیل حسنی‌ هنرمند دارای نشان ملی  رشته زره بافی استان هستند که با هماهنگی سفارت جمهوری چک به مبلغ ۴۰۰ دلار خریداری و به صورت چمدانی به این کشور صادر شده‌اند.

حصاری با اشاره به میزان صادرات صنایع‌دستی استان قزوین در سال گذشته اظهار کرد: سال ۹۸ محصولات صنایع دستی این استان شامل شیشه و تراش شیشه، دستبافته‎های داری، سفال، زیورآلات سنتی و چرم به صورت چمدانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مقصد صادرات محصولات تولیدی رشته زره بافی از طریق گمرک را کشور عراق ، قطر ، امارات ، آلمان ، هلند ، روسیه ، آمریکای جنوبی ، آذربایجان ، ترکمنستان و… به مبلغ بیش از شش میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ۲۰ هنرمند عرصه صنایع‌دستی استان قزوین در زمینه صادرات محصولات فعالیت دارند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان قزوین گفت : ایجاد بسته‌بندی مناسب برای محصولات صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی استان در سال جاری به شمار می‌رود که می‌تواند نقش موثری در رونق فروش محصولات و تقویت صادرات چمدانی صنایع‌دستی داشته باشد.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین صادرات غیر نفتی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین صادرات غیر نفتی استان قزوین صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان