Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مسیب زاده روز چهارشنبه در آیین  افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان اظهار داشت: با وجود وضعیت شیوع ویروس کرونا نه تنها فعالیت آموزش وپرورش کم نشد، بلکه در برخی از حوزه ها نیز تقویت شد.

وی افزود: این مسابقات در شرایطی آغاز می شود که کرونا تمام فعالیت های جامعه را دستخوش تغییر کرده و مطابق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های حضوری ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما فعالیت های آموزش و پرورش با جدیت دنبال شده و فقط شیوه برگزاری این فعالیت ها به مجازی تبدیل شده است.

مسیب زاده خاطرنشان کرد: ۲ استان خراسان رضوی در حرم امام رضا (ع) و شهرستان های استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم میزبان این مسابقات مجازی هستند و فعالیت های رقابتی دانش آموزان را مدیریت می‌کنند.

وی یادآور شد: در سی و هشتمین مسابقات قرآن نماز و عترت دانش آموزان حضور عوامل اجرایی از جمله داوران ملی و بین المللی که ۱۶۰ نفر هستند، افزایش یافته است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش آموزان به دلیل اینکه امسال امکان حضور در صحن و سرای امام رضا (ع) را ندارند، از طریق فضای مجازی می توانند زیارت و سیاحت خود را انجام دهند.

مسیب زاده ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به صورت غیر حضوری زمینه را برای این فراهم می کند که کاری پویا در کنار فعالیت های اصلی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز تنها مسابقه در آموزش و پرورش است که در پنج مرحله مدرسه، استان، منطقه، کشور و بین المللی برگزار می شود. امسال این مسابقات شامل دو مرحله مقدماتی و نهایی است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمام کارشناسان نظارت صحیح بر روند داوری و اجرای دانش آموزان را دارند. همچنین در نهایت دانش آموزان برگزیده در شبکه شاد نیز به صورت زنده اجرا می‌کنند.

مسیب زاده افزود: رقابت در این مسابقات در واقع بهانه ای برای دوستی و پیش برد اهداف نظام و تعلیم و تربیت است، بنابراین دانش آموزان نگرانی های رقابت را از خود دور کنند و توجه خود را به آموزه های قرآنی معطوف کنند.

تلاوت قرآن به شناخت دانش آموزان کمک می کند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه این آیین افتتاحیه اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت تاکنون تمامی فعالیت ها را به صورت حضوری انجام داده است، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تدابیری اندیشیده شد تا تعلیم و تربیت تعطیل نشود.

محمد صیدلو با بیان اینکه فعالیت های آموزش و پرورش از جمله مسابقات قرآن و عترت در فضای مجازی برگزار می شود، افزود: فضای مجازی به همان اندازه که برخی از محدودیت ها، ظرفیت های بسیاری نیز دارد، در حال حاضر تمامی دنیا حرف خود را از فضای مجازی می زند؛ چرا که در استفاده از فضای مجازی، محدودیت زمانی و مکانی از بین می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ادامه داد: مسابقات قرآن و عترت امسال به صورت مجازی برگزار می شود، از این باید زیر ساخت های فضای مجازی را توسعه داد.

صیدلو گفت:‌ بسیاری از توفیقات زندگی امروز به برکات قرآن است. تلاوت قرآن در مقابل سایر دانش آموزان این امکان را مهیا می کند که دانش آموزان به شناخت بهتری از خود برسند. بهتر است همکاران در مدارس فرصت را به گونه ای مهیا کنند که تمام دانش آموزان از این فرصت بهره مند شوند.

برچسب‌ها مدارس قرآن کریم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس قرآن کریم دانش آموزان مدارس قرآن کریم دانش آموزان آموزش و پرورش مسابقات قرآن دانش آموزان عترت و نماز فضای مجازی فعالیت ها مسیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه امسال برای نخستین بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخور پوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.   علی رحیمی افزود: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون برگزار می‌شد.   وی ادامه داد: دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومتر‌ها راه سخت گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون پیمایش می‌کردند.   رحیمی بیان کرد: ۱۲۰ دانش آموز در این چهار حوزه امتحانی افزون بر خطرات جاده‌ای هزینه‌های زیادی را برای طی کردن در مسیر‌های سخت گذر می‌پرداختند.   رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.   رحیمی اظهار کرد: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش سه هزار و ۷۱۱ دانش آموز عشایری را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.   وی ابراز کرد: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار گرفته اند.   مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.   چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان