Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:57:41 GMT

در بحران کرونا استرس بیشتر و مقاومت کمتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۲۸۱۷

در بحران کرونا استرس بیشتر و مقاومت کمتر می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت علمی روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در بحران کرونا استرس بیشتر و مقاومت کمتر می‌شود؛ بنابراین دست اندرکاران باید از تردید و تصمیم‌های متغییر اجتناب کنند و به داوطلبان اطمینان خاطر بدهند.

دکتر حسین کارشکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مورد برگزاری کنکور دو موضوع مهم و ارزشمند در زندگی فرد یعنی موفقیت تحصیلی و شغلی و سلامت جسمی در دوران کرونا با هم تعارض ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کدام از این دو به تنهایی مهم و استرس‌زا است. اما تعارض این دو با هم و تاخیرهای پی در پی و بلاتکلیفی و مبهم بودن سرنوشت پس از سال‌ها تلاش، اضطراب و استرس را افزایش می‌دهد، به خصوص ممکن است زمانی برگزار نشود و افراد پشت کنکور یک سال عقب بیفتند. 

وی افزود: چنین موضوعی در مورد گروه‌های دیگر هم در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها اتفاق افتاد و مسیر شغلی افراد حتی مستعد را تغییر داد. اگرچه ممکن است بسیاری از آنها به جایگاه‌های بهتر هم رسیده باشند، اما به هر حال مسیر شغلی تحصیلی را به نحو قابل توجهی ممکن است تغییر دهد که این موضوع و فکر کردن به آن استرس زاست. 

این عضو هیأت علمی روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: در کنار بحران کرونا استرس بیشتر و مقاومت کمتر می‌شود. بنابراین دست اندرکاران باید از تردید و تصمیم‌های متغییر اجتناب کنند و به داوطلبان اطمینان دهند. حتی در صورت عدم برگزاری بگویند چگونه حقوق از دست رفته این افراد با افزایش کرسی در سال‌های آینده یا برگزاری کنکور با پروتکل‌های شدیدتر بهداشتی و صرف هزینه زیاد با مراقبان و کلاس‌های متعدد به دست می‌آید.

کارشکی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و متخصصان شرایط خاص داوطلبان امسال را درک کنند و با تشریح اتفاقات افتاده بحران کرونا و لزوم سازگاری با آن و تعیین اولویت‌ها در این شرایط از بین جداسازی اجتماعی و موفقیت تحصیلی یا هر دو و دلگرم کردن و نشان دادن مسیرهای دیگر موفقیت و زمان‌های دیگر به عنوان راه‌حل‌های بدیل و چاره ناپذیر به سازگاری بهتر با شرایط کمک و تلاش کنند شرایط موجود را بپذیرند. این امر مقاومت و ایمنی بدن را هم افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کنکور سراسری کنکور 99 دانشگاه روانشناسي بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان

دریافت 30 MB کد خبر 6090437

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟