Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر میرشکار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت نزدیک به هزار خانواده تحت پوشش قرار گرفتند.

وی  مسائل اقتصادی و بیکاری را از عوامل اصلی افزایش نرخ مددجویان استان ذکر کرد و گفت: شیوع بیماری کرونا موجب شده تا کمیته امداد دامنه و گستره خدمات خود را بیش از پیش افزایش دهد.

مدیرکل کمیته امداد قم خاطر نشان کرد: از آغاز امسال ۱۴ هزار و ۳۰۰ تَن از افراد غیر تحت پوشش نیز درخواست کمک کردند که به این مراجعه های موردی در حدود ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض کمک کردیم و توانستیم با وام قرض الحسنه به طور مقطعی مشکل آنها را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده به هزار و ۹۵۳ تَن در مجموع حدود ۱۰۰ میلیارد ریال قرض الحسنه کارگشایی پرداخت کردیم، گفت: در همین مدت کمک هزینه ازدواج با سرانه میانگین ۶۰ میلیون ریال نیز پرداخت شده است، که ۱۸۹ مورد آن به صورت جهیزیه کامل و بقیه آن به شکل نقدی بوده است.

میرشکار پرداخت ۳۲۱ فقره وام اشتغال توسط کمیته امداد استان در سال جاری را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در سال ۹۹ میزان اعتبارات حوزه اشتغال کمیته امداد قم بالغ بر ۸۱۰ میلیارد است که نسبت به سال گذشته زودتر به بانک های عامل ابلاغ شد و ۶۸۰ میلیارد ریال آن نیز از محل تبصره ۱۶ است.

میرشکار افزود: با گذشت بیش از ۲۵ روز از ابلاغ دستورالعمل این اعتبار به بانک ها، ۳۲۰ تَن را معرفی کردیم و رقم قابل توجهی را دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۸۹۳ پرنده را به بانک ها ارسال کردیم و امیدواریم با توجه به همکاری های صورت گرفته ۲ هزار سهمیه پیش بینی شده برای اشتغال مددجویان قم تا پایان مهرماه پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد قم همچنین سهمیه تسهیلات حوزه کاریابی مددجویان این استان را نیز ۳۲۵ تَن دانست و گفت: تاکنون ۳۰ تَن بر اساس کاریابی جذب شدند که در تلاش هستیم آن را به تعداد بیشتری تبدیل کنیم.

این مسئول درآمد سال جاری کمیته امداد قم از محل مشارکت های مردمی را ۳۴۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ در مقایسه با چهار ماهه نخست سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته و با این روند انتظار می رود بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از برنامه ای که پیش بینی شده عبور بکنیم و افزایش درآمد داشته باشیم.

میرشکار با اشاره به ارائه خدمات مشاوره ای به هزار و ۴۸۵ تَن از مددجویان قم در چهار ماهه آغازین امسال گفت: شناسایی ۵۰۰ خانوار ساکن در مناطق حاشیه ای قم و ارائه خدمات آموزشی چهره به چهره به آنها از شاخص ترین فعالیت های فرهنگی کمیته امداد به شمار می آید.

وی تصریح کرد: برای این اقدام تعداد ۲۰ طلبه زن فعال شدند، و هر کدام از این خانوارها را در اختیار گرفتند و به صورت هفتگی با مراجعه به منازل این افراد آموزش های لازم را ارائه می دهند.

میرشکار خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن مددجویی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: هزار و ۵۸۰ خانواده تحت پوشش به لحاظ مسکن در شرایط نامناسبی قرار دارند، و ما در چهار ماهه ابتدایی امسال ۲۸۴ مورد ودیعه مسکن پرداخت کردیم که ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال به ازای هر نفر می باشد.

وی همچنین افزود: ماهیانه سه میلیون ریال نیز به عنوان اجاره خانه مددجویان از سوی کمیته امداد قم پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی میزان مستمری مددجویان استان گفت: در طول چهار ماهه گذشته ۲۰۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال مستمری به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد.

وی با اشاره به پیش بینی یک سبد کالا شامل مقادیری برنج، مرغ و روغن برای خانوارهای تحت پوشش گفت: کلیه خانواده های تحت پوشش تا هشتم شهریورماه فرصت دارند، با مراجعه به فروشگاه رفاه سبد کالای خود را دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد قم همچنین با اشاره به اینکه برای تامین گوشت مورد نیاز مددجویان در عید قربان تاکنون ۱۱۳ راس دام سبک و سنگین از محل کمک های خیران قربانی شده است، گفت: حدود ۶ هزار بسته گوشت آماده شده و طی روز عید قربان و روز بعد از آن در اختیار ۱۲ هزار خانوار پیش بینی شده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد قم همچنین خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده با همکاری آستانه مقدس حضرت معصومه (س) در دهه ولایت و حدفاصل عید قربان تا غدیر روزانه هشت هزار پُرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تعداد غذای مذکور ۵۰ هزار پُرس غذا نیز با کمک سپاه علی بن ابیطالب (ع) تهیه و به عنوان اطعام روز غدیر در مساجد، پایگاه ها و مراکز نیکوکاری استان توزیع می کنیم.

میرشکار گفت: در دهه ولایت با منابعی که از طریق خیران تامین می کنیم، اجاره ۶ ماهه نخست امسال مددجویان را به حسابشان واریز خواهیم کرد.

وی افزود: در این دهه همچنین با کمک و همیاری خیران برای هزار و ۵۲۰ خانواده ای که یک بیمار صعب العلاج دارند، از پنج تا ۱۰ میلیون ریال کمک ویژه به منظور تامین هزینه های درمان آنها خواهیم داشت.

وی با اشاره به دیگر برنامه های کمیته امداد قم در دهه ولایت گفت: در حال پیگیری هستیم، تا خانواده های تحت پوششی که طی چند سال حق بیمه های تامین اجتماعی آنها را پرداخت کردیم، از مستمری بازنشستگی استفاده کنند و دیگر نیازی به کمیته امداد نداشته باشند.

میرشکار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۱۸۲ خانوار به طور مستمر از خدمات کمیته امداد استان بهره مند می شوند، یادآور شد: امسال تعدادی از خانواده ها به دلایل مختلف از جمله ازدواج و یا فوت شدن به علت سالمندی و بیماری از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

وی اضافه کرد: ۳۲۰ خانواده تحت پوشش نیز به دلیل اشتغال و خودکفا شدن در تامین هزینه های خود از چتر حمایتی کمیته امداد درآمدند و به طور کلی جمعیت مددجویان تحت پوشش به هیچ وجه ثابت نیست و دائم در حال تغییر می باشد.

برچسب‌ها قم حمایت از بیماران خاص کمیته امداد امام خمینی (ره) محرومیت مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم حمایت از بیماران خاص کمیته امداد امام خمینی ره محرومیت مسکن قم حمایت از بیماران خاص کمیته امداد امام خمینی ره محرومیت مسکن مدیرکل کمیته امداد قم میلیون ریال چهار ماهه تحت پوشش پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۱۳ هزار و ۴۹۳ دانش‌آموز زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند. - اخبار استانها -

مجید الهی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: چهار هزار و 135 معلم و فرهنگی نیک‌اندیش استان، حمایت‌های مادی و معنوی از پنج هزار و 752 فرزند یتیم و محسنین را در قالب طرح اکرام برعهده دارند. 

وی افزود: این حامیان شامل اساتید، معلمان، بسیجیان اساتید، فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش خراسان شمالی هستند که همواره در اقدامات خداپسندانه پیشرو بوده‌اند.  بیش از 27 هزار حامی از سه هزار و 301 فرزند یتیم و پنج هزار و 46 فرزند محسنین خراسان شمالی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان اینکه 13 هزار و 493 دانش آموز زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند گفت: در کانون ولایت کمیته امداد بیش از 25 مربی کلاس‌های مختلف فرهنگی، تربیتی و تحصیلی را برای دانش آموزان برگزار می‌کنند و  اکثر این مربیان به صورت افتخاری با این نهاد همکاری دارند. 

وی تصریح کرد: کانون ولایت کمیته امداد خراسان شمالی کلاس‌های آموزش خیاطی، نقاشی، قرآن و غیره با سرفصل های توانمند سازی مددجویان را به صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌کند. سال گذشته 6 هزار و 883 نفر در خراسان شمالی در جشنواره قرآنی باران وحی شرکت کردند که نسبت به سال گذشته از رشد 9 برابری برخوردار بود و 540 نفر برگزیده استانی و 250  نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

الهی‌راد در ادامه با اشاره  به این نکته که مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال 1402، 2 هزار و 600 متر مربع فرش به ارزش 105 میلیارد ریال بافتند، گفت:  450 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند. 

وی افزود: بیشترین فعالان این صنعت مربوط به شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، شیروان،  جرگلان، گرمه ، فاروج است. هم اکنون 6 راهبر شغلی در حوزه فرش و صنایع دستی با این نهاد همکاری دارند.  راهبران شغلی وظیفه آموزش، راه اندازی کارگاه های فرش، تأمین مواد اولیه مرغوب، نظارت و کنترل کیفی بر تولیدات بافندگان و بازاریابی و فرش محصولات بافندگان از جمله اقداماتی است که توسط این راهبران انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود