Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید محمد جمالیان روز چهارشنبه در جریان سفر یک روزه معاونین وزیر بهداشت به استان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: استان مرکزی دومین استانی در کشور بود که با ویروس کرونا درگیر شد، در روزهای ابتدایی با وجود اطلاعات اندکی در خصوص بیماری کرونا وجود داشت، اما با همدلی و مدیریت مناسب این بیماری کنترل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی شرق به غرب کشور قرار گرفته و یک استان صنعتی است و با تهدیدات بسیاری از حیث مسافرت‌ها از دیگر استان‌ها، جلسات صنایع و رفت وآمد کارگران بویژه در شهرستان‌هایی همانند ساوه، دلیجان و اراک مواجه بود که با برنامه‌ریزی مدیریت شد و خوشبختانه تصمیمات اتخاذ شده در استان مرکزی از بسیاری از استان‌ها و حتی ستاد ملی کرونا جلوتر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بعد از فروکش کردن موج اول شیوع ویروس، موج دوم با افزایش آمار ابتلاء شایع شد به طوری که ظرفیت‌های بهداشت و درمان استان در وضعیت بحرانی قرار گرفت. متأسفانه در شهر اراک ظرفیت تخت‌های بیمارستانی محدود است و اگر در برهه‌ای از زمان، ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اراک بستری شوند عملاً جایی برای بستری دیگر بیماران باقی نمی‌ماند.

جمالیان گفت: روزانه تمامی بیماران پرخطر، مبتلایان به فشار خون، دیابت و مادران باردار رصد می‌شوند و آمار کم مرگ و میر ناشی از چنین تدابیری است که مجموعه دانشگاه با جدیت دنبال کرد.

وی گفت: استان مرکزی بحران سختی را پشت سر گذاشته است و اطلاع‌رسانی مناسبی در خصوص ویروس و پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته و اصناف و سمن‌ها در بازرسی‌ها کمک می‌کنند و این امر به کاهش فشار کار کارشناسان مراکز بهداشت و دانشگاه می‌انجامد.

جمالیان عنوان کرد: در حال حاضر روند بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در استان مرکزی شرایط ثابتی دارد به طوری که از هفته سوم تیرماه میزان بستری‌ها سیر ثابتی به خود گرفته است.

کد خبر 4986606

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک شیوع کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج عید سعید قربان مجلس شورای اسلامی بیرجند استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت