Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:08:34 GMT

سامانه سامد؛ مصداق پاسخگویی و کارآمدی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۹۳۴۶

سامانه سامد؛ مصداق پاسخگویی و کارآمدی

به گزارش ایرنا، برقراری افزون بر ۱۰۰ تماس مردمی روزانه با شماره ۱۱۱ سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) گواه بر گشوده شدن دری به سوی مسئولان و طرح مشکلات و موانع و البته درخواست های مردمی و سهل الوصول کردن این خواسته هاست.

کرمان نیز مانند سایر استانها از این قاعده نیک در ایجاد سامانه سامد مستثنی نیست و اهالی نجیب و قانع این استان برای طرح مشکلات و درخواست های خود با مسئولان در کوتاه ترین زمان ممکن به سراغ ۱۱۱ می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
مسئولان کرمانی و در راس همه آنها استاندار با حضور ادواری خود در سامانه سامد علاوه بر پاسخگویی تلفن های مردمی، به مشکلات و درخواست های مطرح شده رسیدگی می کنند.

استاندار کرمان معتقد است، فعالیت در بخش پاسخگویی به مراجعات حضوری و تلفنی مردم با دولت کار سخت و مهمی است و باید به خوبی تقویت شود.

محمدجواد فدائی افزود: در پاسخگویی به درخواست های مردمی تاکید بر آن است که مشکلات مراجعان به درستی و با راهنمایی های درست و اصولی رسیدگی شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم پاسخگویی به تمام درخواست های مردمی با سامانه سامد خاطرنشان کرد: در رسیدگی به درخواست های مردمی باید وقت کافی صرف شود تا این درخواست ها به بهترین شکل اجرایی شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی وامور حقوقی استانداری کرمان نیز گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر در جریان سفر ریاست جمهوری به کرمان در آبان ۱۳۹۸ از طریق سامانه سامد مشاوره شدند.
غلامرضا نویدی افزود: تعداد میانگین تماس روزانه با مرکز سامد حدود ۱۲۰ مورد و میانگین ماهانه تماس با مرکز تلفن ۲ هزار و ۵۰۰ تماس ثبت شده است.

وی اظهار داشت: ۲۰ مدیر استان کرمان طی فصل بهار سال جاری در سامانه پاسخگویی سامد حضور پیدا کردند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی وامور حقوقی استانداری کرمان گفت: مدیران کرمانی از سال ۹۸ در سامانه پاسخگویی سامد حضور یافته اند و این طرح به منظور رفع مشکلات مردم با قطعیت تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.

حدود ۱۰ هزار تماس مردمی با سامد کرمان 

معاون دفتر ارتباطات مردمی (سامد) دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰ هزار مورد تماس با این دفتر برقرار که تعدادی از این موارد به عنوان موارد مطالبات جدید ثبت شده و مابقی مربوط به استعلامات، پیگیری ها، مشاوره و راهنمایی بوده است.

محمدرضا موذنی افزود: هر سه ماه یک بار تمام ملاقات های استاندار، مدیران کل، فرمانداران، شهرداران شهرهای بزرگ جمع بندی، آمارگیری و به ریاست جمهوری ارسال می شود.

وی تصریح کرد: جای کار در سامد و مراجعات مردمی زیاد است و در این دفاتر با کمبود نیرو روبرو هستیم.

وی تاکید کرد: اهالی کرمان می‌توانند از طریق سامانه "سامد"، ارتباط مستقیم  بین دولت و مردم با تلفن ۱۱۱ مشکلات خود را با مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در میان بگذارند.
معاون دفتر ارتباطات مردمی (سامد) دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی مقرر شد ‌است مدیران و مسئولان استانی هر چند یک بار با حضور در محل سامانه سامد، به صورت برخط پاسخگوی مشکلات و درخواست‌های مردمی ‌باشند.

وی افزود: این اقدام به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی و امیدآفرینی اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولتی در راستای گره گشایی نهایی و آسان مشکلات مردم دنبال می‌شود.

موذنی، سامد را سامانه ارتباطی بین مردم و دولت معرفی و تصریح کرد: درخواست‌های مردمی در فرم‌های مجزا و با درج نام و شماره تلفن افراد ثبت و از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری می‌شود. 

معاون دفتر ارتباطات مردمی (سامد) دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان گفت: این سامانه تحت نظر نهاد ریاست جمهوری اداره می شود و ملاقات های استاندار کرمان، مدیران کل و مدیران عامل مجموعه های دولتی را نیز ساماندهی می کند.

وی گفت: مراجعات مردمی، درخواست و تقاضاهای مردم در سفر مسئولان یکی از مسئولیت های مهم سامانه سامد است.

موذنی تاکید کرد: یکی از ظرفیت های سامد پاسخگویی برخط مدیران است و مدیران در این طرح بعد از اعلام زمان حضورشان در سامد از خط تلفن ۱۱۱ به درخواست های مردمی پاسخ می دهند.

وی با بیان اینکه شماره تلفن ۶۱۳۳ نهاد ریاست جمهوری نیز کار سامد را انجام می دهد اظهار داشت: تماس های مردمی با این خط ارتباطی نیز به سامانه های سامد در مراکز استانها و بعد از آن به دستگاه های اجرایی مربوطه ارجاع می شود.

معاون دفتر ارتباطات مردمی (سامد) دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان با اشاره به مراجعات حضوری مردم به سامانه سامد گفت: طی یک ماه گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ تماس مردمی در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) کرمان ثبت شده است.

وی بیان کرد: بیشتر درخواست های مردمی ثبت شده در سامانه سامد در بخش های اشتغال، مسکن و درمانی است.

سامد نقطه امیدبخش مردم 

مشاور استاندار کرمان در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی با اشاره به ملاقات های مردمی استاندار کرمان قبل از شیوع ویروس کرونا گفت: فدائی استاندار کرمان طبق برنامه در مرکز سامد نیز حاضر می شود و به درخواست های مردمی رسیدگی می کند.

عباس تقی زاده افزود: بسیاری از درخواست های تلفنی مردم نیز پس از ثبت بر اساس نوع درخواست از سوی استاندار، بررسی و رسیدگی می شود.
وی با بیان اینکه سامد، برای مردم یک نقطه ارتباط امیدبخش است اظهار داشت: مردم زمانی با مشکل و مساله ای روبرو می شوند یا پاسخ مناسبی از برخی دستگاه های اجرایی یا مسئولان دریافت نمی کنند از طریق سامد پیگیری می شوند.
وی تاکید کرد: این نکته را باید در نظر داشت برخی اوقات بدون مراجعه افراد به دستگاه های اجرایی و سازمان های مرتبط، فرد سراغ سامد می آید که این موضوع حجم کاری این سامانه را افزایش داده است.
مشاور استاندار کرمان در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی گفت: روابط عمومی دستگاه های اجرایی لازم است دقیق، کامل و فراگیر، وظایف و مسئولیت های دستگاه های اجرایی خود را به مردم و به زبان مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند در هر زمینه از باید به کجا مراجعه کنند. 

وی افزود: برخی درخواست ها هم ممکن است ایراد حقوقی و قانونی داشته باشد یعنی فرد، درخواستی دارد که قابل اجرا نیست چون با قوانین و مقررات همخوانی ندارد که در این موارد هم تبیین قوانین از سوی همکاران سامد انجام می شود تا فرد قانع شود گرچه برخی افراد همچنان بر خواسته خود پافشاری می کنند و سراغ مراجع بالاتر می روند.

تقی زاده بیان کرد: اینکه برخی با کوچکترین مشکل سراغ استانداری و دستگاه های بالادستی می روند یک چالش اساسی است در حالی که باید از دستگاه محلی و مرتبط شروع کنند و اگر پاسخ نگرفتند سراغ دستگاه های بالاتر بروند.
وی اظهار داشت: نیروهای کم تعداد سامد به طور دائمی مشغول پاسخگویی به تماس های مردمی هستند که می طلبد تعداد نیروهای این سامانه بیشتر شود.

وی گفت: درخواست و ابهامات مردم روند افزایشی دارد لذا آسیب شناسی و توسعه و گسترش مسیرهای نظارت مردمی و آگاهی بخشی از قوانین، دستورالعمل ها و ارتقا دانش حقوقی مردم باید در اولویت قرار گیرد.
مشاور استاندار کرمان در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی تاکید کرد: در عین حال سامد و بازرسی استانداری به عنوان امین و نقطه اتکا مردم آماده ارائه خدمت است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان استانداری کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان استانداری کرمان درخواست های مردمی درخواست های مردم دفتر مدیریت عملکرد دستگاه های اجرایی استاندار کرمان ریاست جمهوری سامانه سامد روابط عمومی اطلاع رسانی ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است

ایسنا/مازندران رییس شورای اسلامی بخش چمستان گفت: بخش ۷۴ ساله چمستان با ۹۶ پارچه روستا بزرگترین وسعت و بیشترین جمعیت را نسبت به خیلی از شهرستان های استان دارد و یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، شوراها و مسئولین بخش چمستان تبدیل آن به شهرستان شدن است.

بخش چمستان، یکی از شهرهای استان مازندران در شهرستان نور است. جاده‌ای دارد که چمستان را به نور و آمل متصل می‌کند. این شهر با قدمت ۷۰ ساله دارای شهرداری، بخشداری، دادگستری، سایر ادارات و دوایر دولتی، کتابخانه، عمومی و کانون فرهنگی‌تربیتی است.

بخش چمستان دارای طبیعت بسیار زیبا و بکر و دست نخورده‌ است که امروزه در کمتر جایی یافت می‌شود. روستای ییلاقی لاویج دارای آب گرم طبیعی در ۲۵ کیلومتری جنوب چمستان، پارک جنگلی کشپل، دریاچه الیمالات، جنگل واز، بقعه تاریخی آقا شاه بالوزاهد در روستای آهودشت و ۳کیلومتری شرق چمستان واقع شده است.

کوه‌هایی چون میرخمند، واز، لاویج، طارم، رودبارک، گزناسرا از جاذبه‌های این بخش به شمار می‌رود.

این بخش دارای منابع بسیار غنی جنگلی، معادن شن و ماسه، معادن ذغال سنگ، وجود شهرک صنعتی، وجود ناحیه صنعتی، پرورش ماهی و غیره است.

مردم بخش چمستان سال‌ها است که با روش‌های مختلف می‌خواهند تا مسئولین کشوری و استانی نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند. 

«قدرت الله نصیری» رییس شورای اسلامی بخش چمستان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بخش ۷۴ ساله چمستان با ۹۶ پارچه روستا بزرگترین وسعت و بیشترین جمعیت را نسبت به خیلی از شهرستان های استان دارد و یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، شوراها و مسئولین بخش چمستان تبدیل به شهرستان شدن است که با مطالبه‌گری امام جمعه چمستان از استاندار در خصوص این موضوع همراه بوده است.

وی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای که وجود دارد، گفت: اما با خودیاری و همیاری مردم و شوراهای محل محور آمل به چمستان و نور چراغ های روشنایی با اعتبار بیش ۱۰ میلیارد تومان نصب شد.

رییس شورای اسلامی بخش چمستان با بیان اینکه در حوزه جاده‌های ییلاقی اتفاقات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: جاده لاویج به میرخمند یک کیلومتر آسفالت و سه کیلومتر زیر سازی انجام شد.
نصیری ادامه داد: متاسفانه سیلاب‌های اخیری که در بخش چمستان رخ داد خسارت‌های زیادی به ویژه به پل‌های روستایی وارد کرد که با تعامل مردم و شوراها با مسئولین و درایت فرماندار و بخشدار چمستان نسبت به بازگشایی مسیرهای بین مزارع، به صورت کوتاه مدت برای روستاییان فراهم شد و در حال حاضر هم کار روی پل‌های تخریب شده روستاها درحال انجام است.

وی تاکید کرد: متاسفانه روستاهای ییلاقی بالادست جاده مناسبی ندارد و محل تردد بسیاری از مردم خصوصا در فصل تابستان است که حمایت ویژه مسئولین امر در قسمت محرومیت زدایی را می‌طلبد.  

رییس شورای اسلامی بخش چمستان با بیان اینکه در طرح هادی روستاها مشکلات و چالش‌های زیادی وجود دارد، یادآور شد: بسیاری از روستاها بیش از ۵ یا ۶ سال از مهلت بازنگری آنها گذشته و نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی نسبت به بازنگری طرح هادی با توجه به موقعیت و شرایط توریستی بخش چمستان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۳۸ هزار تماس با مرکز سامد (۱۱۱) استان
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم