Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی طی‌ هفته‌های اخیر تا حدی پیش رفته است که هم اکنون فقط شهرستان خوشاب این استان ۶ و نیم میلیون نفری وضعیت سفید دارد و ۳۱ شهرستان دیگر آن در شرایط قرمز، نارنجی و زرد به سر می‌برند.

به گزارش قدس آنلاین، این در حالی است که به گفته مسوولان بهداشت و درمان این استان تعداد مبتلایان به کرونای بستری در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی این استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که ۸۰ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است طی روزهای اخیر تغییر محسوسی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر گروه اطلاع رسانی بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: تعداد بیماران بستری بر اثر کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه طی روزهای اخیر به نسبت ثابت بوده و روزانه حدود ۲۰۰ بیمار را شامل می شود.

دکتر حمید رضا رحیمی افزود: هم اکنون هزار بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۷۰ درصد آنها مربوط به شهر مشهد هستند.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار اعلام شده هم اکنون تنها شهرستان خوشاب در خراسان رضوی از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت سفید قرار دارد و هشت شهرستان دیگر این استان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند و ۲۳ شهرستان این استان در وضعیت قرمز به سر می برند.

مدیر گروه اطلاع رسانی بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهرستانهای "مه ولات، تربت‌جام، کاشمر و بینالود" در وضعیت نارنجی و شهرستانهای "جوین،  جغتای،  داورزن و خلیل آباد" در وضعیت زرد هستند.  

رحیمی  همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، استفاده از ماسک و تماس با مرکز ۱۹۱ قبل از هر اقدامی و با مشاهده هر گونه علائم مشکوک برای پیشگیری و شناسایی به موقع و درمان مبتلایان به کرونا تاکید کرد.  

سرپرست تیم اعزامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که از روز چهارم مرداد ماه کنونی برای کمک به کنترل کرونا در مشهد مستقر شده اند هم در این خصوص گفت: نتایج حاصل از بررسی اقدامات انجام شده در این دانشگاه مثبت ارزیابی می‌شود و مجموعه اجرایی استان خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مبارزه با کرونا به صورت هماهنگ عمل می‌کنند.
دکتر فریدون نوحی افزود: شرایط شهر مشهد به دنبال اقدامات در حوزه کرونا و مشورت با صاحب نظران علمی در کنترل بیماری کووید-۱۹ بهبود خواهد یافت.
وی اضافه کرد: وجود بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضور زائران و شیفتگان آن حضرت از سراسر کشور موجب شده است که مشهد مقدس، اهمیت خاصی برای مسوولان وزارت بهداشت و کشور داشته باشد و ضروری است با همکاری یکدیگر شرایط به گونه‌ای فراهم شود که با قطع زنجیره کرونا، زمینه حضور زائران بارگاه منور رضوی با اطمینان خاطر فراهم شود.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶.۵ میلیونی خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.  
دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی خود دارد.

بر طبق تازه‌ترین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خوشاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مراسم راه اندازی و معرفی رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار در ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.

 در این مراسم، جواد رستم زاده به عنوان نخستین رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد و محل موقت دفتر نمایندگی استاندارد سبزوار نیز، در مرکز رشد فناوری دانشگاه حکیم سبزواری تعیین شد.

مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، جزو مراکز برتر کشوری

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زاهدان، مراکز مشاوره برتر، نمونه و فعال دانشگاهی کشور، معرفی شدند.

 این گردهمایی از  مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به عنوان مراکز برتر و فعال دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

سفر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی به شهرستان سرخس

 نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سرخس در این نشست با  مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس گفت: در  شهرستان سرخس بطور میانگین حدود ۵ ماه در سال ما شاهد گرما و درجه بالای هوا هستیم که ریزگرد‌ها هم مزید بر علت شده است که با توجه به تعرفه بالای برق و استفاده مدام از کولر گازی، توان پرداخت این تعرفه بالا در خانواده‌ها وجود ندارد

مهدی علیمیرزایی با اشاره  به قطعی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی در تابستان افزود: بطور میانگین با این قطعی برق شاهد افت ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی کشاورزان هستیم و تلاش شود خبر‌های خوبی در این راستا به ما بدهید و قطعی به حدااقل و یا صفر کاهش پیدا کند.

علیرضا خدابنده، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هم در این دیدار با توجه به دغدغه جدی وکلای مردم در راستای مطالبات مردمی در سرخس گقت: تلاش می‌کنیم به زودی خبر خوبی را درباره طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس بدهیم همچنین درباره مشکل  قطعی برق چاه‌های کشاورزی هم اقدام خواهد شد تا کشاورزان متضرر نشوند

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد