Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون اقتصاد شورای شهر تربت‌حیدریه میزان بدهی شهرداری این شهر را دو هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان بدهی مربوط به پیمانکاران طرح‌های عمرانی و خدماتی، بانک شهر و سایر بخش‌هاست.

به گزارش قدس آنلاین، نادر سلیمانی افزود: بخش زیادی از این بدهی متعلق به بانک شهر است که مبلغ آن حدود هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای جبران این بدهی، دو راهکار پیش روی است که راه نخست پیشنهاد ما به بانک شهر مبنی بر انتقال املاکی است که از طریق اوراق بهادار به تملک شهرداری درآمده است و اگر بانک شهر آن را به عنوان طلب خود از شهرداری قبول کند تا ۹۰ درصد بدهی شهرداری تربت حیدریه به این بانک تسویه می‌شود.    
رییس کمیسیون اقتصاد شورای شهر تربت‌حیدریه گفت: راه دوم،  وصول مطالبات ما بابت بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری و انتقال آن به بانک شهر است که رقم آن حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است که ۸۰۰ میلیارد ریال آن نیز در سازمان برنامه و بودجه به ثبت رسیده اما متاسفانه تا این لحظه انگیزه‌ و اراده‌ای برای پراخت آن از سوی دستگاه‌های دولتی مشاهده نشده ‌است.
سلیمانی میزان بودجه امسال شهرداری تربت‌حیدریه را بدون در نظر گرفتن سازمان‌های وابسته ۸۹۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: شهرداری باید ماهانه حدود ۷۴ میلیارد ریال برای تحقق ۱۰۰ درصدی این بودجه درآمد داشته‌ باشد.
وی شمار نیروهای رسمی، قراردادی،  فضای سبز و خدمات شهری شهرداری تربت حیدریه را ۷۱۰  نفر اعلام کرد و اضافه کرد: شهرداری باید هر ماه مبلغی حدود ۳۳ میلیارد ریال فقط به پرداخت حقوق این نیروها اختصاص دهد که چیزی حدود ۴۴ درصد درآمدش را شامل می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: تا تاریخ ۱۵ تیرماه امسال، مجموع درآمد شهرداری تربت‌حیدریه،  ۱۵۰ میلیارد ریال بود که تمام آن صرف هزینه‌های این نهاد شده است.
سلیمانی افزود: انتظار داریم شهروندان همانند سال‌های گذشته نسبت به پرداخت به موقع عوارض و بدهی خود به شهرداری اقدام کنند تا این نهاد بتواند خدمات مورد نیاز شهر را به نحو مطلوب ارایه دهد.
وی همچنین از تصویب تخفیف عوارض ساختمانی در شورای شهر تربت‌حیدریه خبر داد و گفت: تخفیف در نظر گرفته شده در کمیته انطباق نیز تایید و از این ماه قابل اجراست و تا پایان مهرماه نیز ادامه دارد.
او میزان تخفیف مرداد ماه جاری عوارض ساختمانی را ۲۵ درصد، در شهریور ۲۰ درصد و در مهر ماه نیز ۱۵ درصد اعلام کرد.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بدهکاری شهرداری شهرداری تربت حیدریه شهر تربت حیدریه میلیارد ریال بانک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه ۳۹ آب‌نما وجود دارد که نگهداری آن‌ها سالانه ۱۷ میلیارد ریال هزینه دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های سال جاری منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بهینه‌سازی آب‌نماهای موزیکال بوستان سپاهان‌شهر با هزینه ۹۰ میلیارد ریال، بهینه‌سازی آب‌نمای تصادفی پل مارنان با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، بهینه‌سازی و ساماندهی آب‌نماهای میدان گردهمایی صفه، میدان ارتش و میدان جلفا با هزینه ۲۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در منطقه ۵ شهرداری اصفهان ۳۹ آب‌نما وجود دارد که نگهداری آن‌ها سالانه ۱۷ میلیارد ریال برای این منطقه هزینه دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: وجود آب‌نما درمیدان‌ها و بوستان‌ها با صدای آبی که ایجاد می‌کند، علاوه بر افزایش زیبایی منظر شهری، در ایجاد آرامش و تلطیف هوا نیز تأثیرگذار است و جلوه‌هایی از زیبایی و نشاط را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

کارگر خاطرنشان کرد: آب‌نماهای سطح منطقه ۵ به‌عنوان بخشی از المان‌های زیباسازی در پارک‌ها و فضاهای سبز به‌منظور زیباتر کردن نمای بصری و تلطیف روحیه شهروندان تعمیر و مجدد راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در عملیات نظافت آب‌نماها شامل سرویس الکتروپمپ و متعلقات، اسیدشویی و شست‌وشوی حوض، بررسی نورپردازی و آب‌گیری و استارت آب‌نما می‌شود.

کارگر تاکید کرد: اهمیت دادن به نظافت عمومی و میکروب‌زدایی از محیط زیست انسانی، امری حیاتی است که موجب جلوگیری از بسیاری بیماری‌های واگیردار می‌شود، همچنین بی‌توجهی به آن، ضررهای جبران‌ناپذیری را به سلامت جسمی افراد وارد می‌کند.

کد خبر 750823

دیگر خبرها

  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی