Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های انتقال آب نباید موجب تخریب محیط‌زیست و زیست‌بوم منطقه شود، امروز مزیت آب به بزرگترین تهدید برای مردم استان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری شامگاه گذشته هشتم مردادماه در نشست مشترک نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، با بیان اینکه بزرگترین مزیت این استان آب است، اظهار کرد: اما امروز این مزیت به بزرگترین تهدید و چالش برای استان تبدیل شده است، برای طرح‌های انتقال آب نباید یک‌سویه تصمیم‌گیری و قبل از اجرای هر طرحی باید حقوق مردم مبدا در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طرح‌های انتقال آب نباید موجب تخریب محیط‌زیست و زیست‌بوم منطقه شود، در چهارمحال و بختیاری شاهد تونل غیرقانونی و غیرکارشناسی گلاب، تونل قانونی و غیرکارشناسی کوهرنگ ۳ و طرح تونل بهشت‌آباد هستیم.

وی با بیان اینکه عقب‌ماندگی چهارمحال و بختیاری در طول دوران گذشته متراکم و مضاعف شده است، خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته این استان بالاترین نرخ بیکاری و کمترین میزان اشتغال در کشور را داشته است و از مزیت آب، خاک و جوانان و مدیران لایق برای کم کردن معضل بیکاری به نحو احسن استفاده نشده است.

جعفری ادامه داد: متأسفانه نداشتن یک برنامه راهبردی برای چهارمحال و بختیاری موجب شده است این استان به نقطه بحرانی برسد، در طول این سال‌ها هر فردی یک نسخه برای اشتغال در این استان می‌پیچد، اگر می‌خواهیم بند ناف بودجه کشور را از نفت قطع کنیم و به استقلال برسیم باید به مسئله کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی که اعلام می‌شود چهارمحال و بختیاری پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی دارد به این معنا نیست که نباید به صنعت، دامپروری و گردشگری بی‌توجه باشیم، مردم حق دارند از تمامی منافع بهره‌مند باشد و از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در راستای پیشرفت استفاده کنند.

وی با اشاره به سوءمدیریت‌ها در ادوار گذشته، گفت: این مسئله در کنار تحریم، مشکلات اقتصادی و کرونا مشکلات کشور را دو چندان کرده است، ساختار مجلس به سرعت شکل گرفت و تا تصمیمات مجلس آثار خود را در جامعه نشان دهد نیازمند چند ماه زمان است، زیرا لوایح باید در کمیسیون‌های تخصصی بررسی، سپس به تصویب اعضا و پس از آن بعد از تأئید شورای نگهبان جهت اجرا به دولت واگذار شود.

جعفری در خصوص فساد و نابسامانی در بازار، عنوان کرد: متأسفانه بازار رها شده است، اما مجلس می‌تواند از بعد نظارتی فعال، بخشی از این نابسامانی را سامان بخشد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در راستای ایجاد اشتغال بسیار تأثیرگذار است، یادآور شد: در استان کویری یزد حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه وجود دارد، اما مساحت گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری حدود ۳۰ هکتار است، همچنین صنایع‌ تبدیلی در این استان وجود ندارد و ما باید در کنار توسعه گلخانه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در بحث صنایع تبدیلی اقدام کنیم.

مردم؛ چشم‌انتظار اقدامات انقلابی مجلس

در ادامه جلسه حسین بامیری نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و شهرداران استان راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات و توسعه شهرها و روستاها ارائه و این پیشنهادات و راهکارا را تحویل استانداری دهند.

وی با تأکید بر اینکه مردم از تبعیض و بی‌عدالتی گله‌مند هستند، تأکید کرد: مردم چشم‌انتظار اقدامات انقلابی مجلس یازدهم برای حل مشکلات کشور و مبارزه با بی‌عدالتی هستند.

بامیری در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه شهری وروستایی، گفت: تمامی تلاش نمایندگان تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها است.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی خبر داد: طرح دو فوریتی اختصاص قیر رایگان جهت سرعت بخسیدن به آسفالت معابر در شهرها و روستاها مصوب شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی طرح های انتقال آب نباید چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند