Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:50:30 GMT

برنامه‌های دهه امامت و ولایت شهرداری تبریز

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۳۳۵۰

برنامه‌های دهه امامت و ولایت شهرداری تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در تشریح برنامه‌های دهه و امامت و ولایت، گفت: به منظور گسترش فرهنگ دینی و معنوی در شهر، امسال نیز برنامه‌های متنوعی طرح ریزی شده است که با شرایط خاص شیوع بیماری کرونا در جامعه و به جهت جلوگیری از تجمعات در سطح شهر، بیشتر این برنامه‌ها در بستر فضای مجازی و یا در فضای باز بارعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام احمد حمیدی اظهار کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است که توسط سازمان فرهنگی اجتماعتی ورزشی و مناطق ۱۰گانه شهرداری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر  برای فرهنگ شیعی و ضرورت توجه به این مقوله اظهار کرد: غدیر برای همه نشانی از هویت است و شناخت ما از این واقعه به شناخت معارف ناب اسلامی و دینی کمک خواهد کرد.

وی گفت: یکی از این برنامه‌ها ویژه برنامه از قربان تا غدیر "غدیر آئینه ظهور" است که توسط گروه فرهنگی آئینی آئینه و با همکاری شهرداری منطقه پنج تبریز در محل فرهنگسرای فرشته برگزار می‌شود و با محتواهایی چون شعرخوانی، مولودی خوانی، تواشیح، نمایشنامه خوانی، موشن گرافیک، نماهنگ، معرفی کتاب و اجرای خیابانی سرود به مولای متقیان ارادت ورزی خواهد کرد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: تولید نماهنگ حماسه "غدیر امتداد ظهور" و رونمایی از این نماهنگ در شب عید غدیر خم و پخش از رسانه‌ها و شبکههای مجازی و اجرای گروه سرود نسیم ولایت در مجتمعهای مسکونی در سطح شهر تبریز و میادین توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی از دیگر برنامههای  است که در دهه ولایت و امامت اجرا میشود.

وی از برگزاری مسابقه بزرگ حفظ خطبه غدیر از کتاب غدیر راه رستگاری با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، بنیاد بین المللی غدیر و شهرداری منطقه یک با اهدای ۱۱۰ جایزه نفیس به  برگزیدگان خبر داد.

وی تصریح کرد: مسابقات مختلف فرهنگی و هنری از جمله مسابقه کتابخوانی از مجموعه  دوجلدی (جریان شناسی تاریخ اسلام، از غدیر تا کربلا، نوشته حجت الاسلام محمدرضا حدادپور جهرمی)، مسابقه بهترین متن ادبی در مورد زندگی امام علی (ع)، مسابقه بهترین عکس جشن خانگی در مورد دهه امامت و ولایت در فضای مجازی، همایشهای تبیینی با محوریت آموزههای مکتب علوی و نمایشگاههای فرهنگی و مذهبی با محوریت ارتقای نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان با پاسداشت اعیاد اسلامی و تعظیم شعائر اسلامی با محوریت دهه ولایت در مراکز فرهنگی شهرداری در این مدت ویژه عموم شهروندان به صورت مجازی و یا  در مراکز فرهنگی شهرداری با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار میشود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، افزود: اجرای جشن بزرگ ولایت در بوستان قرآن، جشنواره عکس پرچم ایران، عقد اخوت مجازی، اجرای نمایش طنز، پخش فیلم با مضمون غدیر در مراکز فرهنگی و هم‌چنین پخش مجازی فیلم، نمایشگاه مجازی "موبایل خود را علوی کنید" با معرفی برنامهها و نرم افزارهای مذهبی و طرح مجازی "غزل ارادت" تولید و بارگذاری آلبوم صوتی از کلیپها و سخنرانیهای کوتاه، قطعات موسیقی و مداحی از دیگر برنامههای این دهه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی است.

وی طراحی پوسترهای ولایت و امامت در کلام مقام معظم رهبری و تولید محتوا انعکاس آن در شبکههای اجتماعی و تجلیل از همکارانی که سالگرد ازدواجشان، در طول دهه ی ولایت و امامت باشد  را دیگر برنامه دهه ولایت وامامت عنوان کرد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اعلام این‌که بیش از ۱۰ها عنوان ویژه برنامه برای دهه مبارک امامت و ولایت در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم ویژه برنامههای دهه ولایت و امامت شهرداری تبریز با بهره گیری از بستر فضای مجازی و شبکههای اجتماعی فرصت بهره مندی هرچه بیشتر از این ایام و همچنین رضایت خاطر شهروندان گرامی را فراهم آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهرداری تبریز امامت و ولایت ولایت و امامت دهه ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش برای کارگران شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت روز جهانی کارگر، شورای شهر تبریز ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش و پاداش برای کارگران را تصویب کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام کارگران دارای بیش از سه ماه سابقه کار مشمول این لایحه هستند اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۳ میلیون تومان به عنوان پاداش برای کارگران تخصیص می‌یابد.

وی از افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد رانندگان استیجاری شهرداری تبریز علاوه بر میزان افزایش سالانه خبر داد.

همچنین شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگران شهرداری تبریز همیشه با حداقل دستمزد، بیشترین تلاش و بیشترین بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در مجموعه شهرداری قدردان زحمات سبزبان‌ها، پاکبان‌ها و دیگر کارگران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز تمیز در سایه تلاش این کارگران است که نه تنها تلاش می‌کنند بلکه جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کد خبر 748771

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»