Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز چهارشنبه، ۳۳ تن از شهروندان روسیه از کارکنان یک شرکت نظامی خارجی در پایتخت بلاروس دستگیر شدند که به فراهم سازی تدارکات برای اجرای یک حمله تروریستی متهم شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آندری راوکوف" دبیرکل شورای امنیت جمهوری بلاروس اعلام کرد که شهروندان روسی که روز چهارشنبه در مینسک دستگیر شده‌اند، مظنون به فراهم سازی تدارکات برای یک حمله تروریستی هستند و یک پرونده جنایی در این زمینه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام بلندپایه امروز، پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، یادآور شد که پرونده جنایی در چارچوب ماده قانونی مشارکت در تدارک حمله تروریستی باز شده است.

خبرگزاری دولتی بل.ت.آ بلاروس پیش از این به نقل از منابع خبری خود در ارگان‌های انتظامی این کشور گزارش داد که شب گذشته 33 نفر از اتباع روسی که نمایندگان یک شرکت نظامی خارجی هستند، در خاک بلاروس بازداشت شدند.

این خبرگزاری همچنین یادآور شد که بیش از 200 نفر از اتباع خارجی "با هدف بی ثبات کردن اوضاع داخلی در طول مبارزات انتخاباتی"، به بلاروس وارد شده‌اند. جزییات بیشتری در این خصوص فاش نشده است.

در همین راستا، صبح امروز (پنج شنبه) تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بلاروس به کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور دعوت شدند تا در نشست غیرمترقبه درباره شرایط حساس بوجود آمده در بلاروس رایزنی کنند.  

به نامزدهای پست ریاست جمهوری بلاروس، در خصوص تقویت اقدامات امنیتی در جریان مبارزات انتخابات اطمینان داده شد. در این نشست، دبیر کل شورای امنیت جمهوری بلاروس نیز حضور داشت. راوکوف تأیید کرد که رویدادهای انتخاباتی همچنان "بدون محدودیت" برگزار خواهد شد، البته ردیاب‌های فلزی و نرده‌های امنیتی در محل برگزاری تجمع‌های انتخاباتی  نصب می‌شوند.

در این نشست "ناتالیا کوچانووا" رئیس شورای جمهوری بلاروس (پارلمان اعلای این کشور) نیز حضور داشت. وی یادآور شد: «اوضاع (در رابطه با اتباع روسی بازداشت شده) بسیار جدی و حساس است.

این مقام پارلمانی از اظهار نظر درباره چگونگی تأثیر این وضعیت بر روابط مینسک با مسکو خودداری کرد و گفت: «من نمی توانم در این باره اظهار نظری کنم، چرا که روسیه شریک نزدیک کشور ما است. و تا روشن شدن اوضاع باید صبر کرد.»

انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برای تاریخ 9 ماه آگوست (19 مرداد ماه) برنامه ریزی شده است.

لوکاشنکو از خنثی شدن یک توطئه بزرگ در بلاروس خبر دادبازگشت دومین گروه از دانشجویان و ایرانیان مقیم بلاروس به کشور

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بلاروس اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... رئیس جمهوری بلاروس: "کرونای خفیف" گرفته‌ام لوکاشنکو: بلاروس تنها متحد روسیه است/ آمریکا نگران قدرت چین است نگرانی سازمان بهداشت جهانی از برخورد لوکاشنکو با ویروس کرونا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رئیس جمهوری بلاروس: "کرونای خفیف" گرفته‌ام لوکاشنکو: بلاروس تنها متحد روسیه است/ آمریکا نگران قدرت چین است نگرانی سازمان بهداشت جهانی از برخورد لوکاشنکو با ویروس کرونا واژه های کاربردی مرتبط بلاروس اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ بازداشت ۹۳۶ حاجی در عربستان سعودی ۲ سی‌ان‌ان: نیروهای آمریکایی در منطقه از ترس رزمایش سپاه در پناهگاه خوابیدند ۳ تلاش ژاپن برای شکست کرونا با کمک غنا ۴ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد ۵ یمن: جلوگیری از ادای مناسک حج تحت هرگونه توجیهی، جنایت محسوب می شود ۶ عدنان منصور: پاسخ حزب‌الله قطعی است/ دوران بزن‌دررو برای اسرائیل پایان یافته است ۷ وزارت خارجه: دعوی ایران علیه بانک‌های مختلف کره‌ای در دست پیگیری است ۸ وقوع انفجار در تاسیسات انتقال گاز در تگزاس آمریکا مهمترین اخبار بین الملل گزارش| آمریکا آمار واقعی کشته‌های اعتراضات مردمی را چگونه کتمان می‌کند؟ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد وزارت خارجه: دعوی ایران علیه بانک‌های مختلف کره‌ای در دست پیگیری است دستگیری ۲ جاسوس آمریکا در سوریه مهمترین اخبار تسنیم رئیس جمهور: در حال عبور از پیک کرونا هستیم گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد رهبر معظم انقلاب فردا با مردم سخن خواهند گفت وزارت خارجه ایران خواستار آتش‌بس دائمی در افغانستان شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس اخبار روسیه بلاروس اخبار روسیه جمهوری بلاروس حمله تروریستی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتبال زنان به مصاف بلاروس می رود

تیم ملی فوتبال زنان بلاروس برای بازی با ایران به کشورمان سفر می‌کند.

طرفداری | تیم ملی فوتبال زنان ایران در پنجره بازی‌های ملی (فیفا دی) در خردادماه 1403 دو دیدار دوستانه با بلاروس برگزار می‌کند.

به همین منظور تیم ملی فوتبال زنان بلاروس برای انجام دو دیدار دوستانه با تیم ملی زنان ایران هشتم خردادماه وارد تهران می شود و در روزهای 10 و 13 خردادماه به مصاف تیم ملی فوتبال زنان کشورمان می‌رود.

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • تیم ملی فوتبال زنان به مصاف بلاروس می رود
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد