Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محموله جدید از کمک‌های پزشکی ایران برای مبارزه با ویروس کرونا به وزارت بهداشت افغانستان تحویل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک محموله تازه از کمک‌های پزشکی ایران با حضور سفیر کشورمان در کابل به مقامات وزارت بهداشت افغانستان تحویل شد.

این محموله شامل کیت‌های تشخیصی کرونا، ماسک N95، دستگاه تنفس مصنوعی، تب سنج، اکسیژن سنج و مواد ضدعفونی کننده و به ارزش 75 هزار یورو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«وحید مجروح» معاون عرضه خدمات وزارت بهداشت افغانستان درباره مراسم دریافت این کمک‌ها گفت: تجربه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با کرونا و همچنین ظرفیت منابع انسانی این کشور برای افغانستان ارزشمند است.

به گزارش «آوا»، مجروح همچنین خواستار استفاده از تجارب پزشکی ایران و همکاری بیشتر این کشور در زمینه آموزش کارکنان درمانی افغانستان شد.

«بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل نیز اظهار داشت که تهران بارها در مذاکرات با مقامات افغانستان درباره مبارزه با کرونا و همکاری پزشکی اعلام آمادگی کرده است.

اهدای 11 تن تجهیزات پزشکی ایران به افغانستانرضایت 61 درصدی مهاجران افغانستانی مقیم ایران از ارائه خدمات بهداشتی و درمانیاهدای تجهیزات تخصصی تشخیص کرونا به افغانستان توسط وزارت دفاع

ایران پیش از این نیز یک محموله 11 تنی شامل دستگاه ونتیلاتور و تجهیزات مربوط به آن، کیت‌های تشخیص کرونا، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده و دیگر اقلام بهداشتی به افغانستان اهدا کرده بود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" ویروس کرونا بیشتر بخوانید... کمک ۲۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان برای مقابله با کرونا زنگ خطر فاجعه انسانی کرونا در افغانستان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کمک ۲۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان برای مقابله با کرونا زنگ خطر فاجعه انسانی کرونا در افغانستان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ بازداشت ۹۳۶ حاجی در عربستان سعودی ۲ سی‌ان‌ان: نیروهای آمریکایی در منطقه از ترس رزمایش سپاه در پناهگاه خوابیدند ۳ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد ۴ تلاش ژاپن برای شکست کرونا با کمک غنا ۵ یمن: جلوگیری از ادای مناسک حج تحت هرگونه توجیهی، جنایت محسوب می شود ۶ وزارت خارجه: دعوی ایران علیه بانک‌های مختلف کره‌ای در دست پیگیری است ۷ عدنان منصور: پاسخ حزب‌الله قطعی است/ دوران بزن‌دررو برای اسرائیل پایان یافته است ۸ وقوع انفجار در تاسیسات انتقال گاز در تگزاس آمریکا مهمترین اخبار بین الملل گزارش| آمریکا آمار واقعی کشته‌های اعتراضات مردمی را چگونه کتمان می‌کند؟ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد وزارت خارجه: دعوی ایران علیه بانک‌های مختلف کره‌ای در دست پیگیری است دستگیری ۲ جاسوس آمریکا در سوریه مهمترین اخبار تسنیم رئیس جمهور: در حال عبور از پیک کرونا هستیم گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد رهبر معظم انقلاب فردا با مردم سخن خواهند گفت وزارت خارجه ایران خواستار آتش‌بس دائمی در افغانستان شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان ویروس کرونا اخبار افغانستان ویروس کرونا وزارت بهداشت افغانستان پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت