Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه دریایی خرمشهر شناسنامه نیروی دریایی ارتش است، پایان رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ سپاه، تعلیق یک هفته ای اجرای طرح ترافیک در شهر تهران، آزادسازی ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان البرز برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، پایگاه دریایی خرمشهر شناسنامه نیروی دریایی ارتش است،  پایان رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ سپاه، تعلیق یک هفته ای اجرای طرح ترافیک در شهر تهران، آزادسازی ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی  استان البرز از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۹ مردادماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه دریایی خرمشهر شناسنامه نیروی دریایی ارتش است

امیر دریادار حسین خانزادی با حضور در در پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر ضمن افتتاح چندین پروژه خدماتی، از قسمت‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این بازدید با بیان اینکه پایگاه دریایی خرمشهر بعنوان شناسنامه و  پایگاه معنوی نیروی دریایی ارتش است، تاکید کرد: تکاوران نیروی دریایی ارتش در سال‌های آغازین جنگ تحمیلی با حضور در عملیات‌های متعدد ،دلاورمردانه و با اقتدار در برابر دشمن بعثی ایستادند و اجازه دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتند که این ایثارگری‌ و دلامردی‌ها، شایسته تجلیل است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با حضور در صحنه رزم یگان‌های تکاور و تفنگدار دریایی، از نزدیک عملیات‌های تاخت ساحل به دریا و تصرف اسکله یگان‌های شناور با کمک غواصان را مورد بررسی قرار داد.

دریادار خانزادی در ادامه از اماکن و تاسیسات مختلف مستقر در پادگان خرمشهر و بهمنشیر از جمله یگان‌های ناوگروه، رده میانی، مهمات، پدافند، تربیت بدنی، خباز خانه، آشپزخانه، آسایشگاه کارکنان وظیفه و کارگاه تولید ماسک بازدید کرد.

 

پایان رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ سپاه با دستیابی به اهداف تعیین شده

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با اعلام  پایان موفقیت آمیز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴  با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده افزود: این رزمایش که با مشارکت نیروی دریایی و هوافضای سپاه در منطقه عمومی هرمزگان، خلیج فارس و غرب تنگه راهبردی  هرمز برگزار شد؛ با اجرای تمامی سریال ها و تمرین های ترکیبی عملیاتی در عرصه زمین، دریا هوا و فضا با موفقیت پایان یافت.

این اطلاعیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرحله نهایی چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) خاطر نشان کرده است: در این رزمایش تمرین‌های عملیاتی پیچیده و متنوعی اعم از شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین، انهدام سامانه‌های راداری دشمن، اجرای آتش موشک‌های ساحل به دریا و شناوری برای انهدام ناوهای رزمی، تمرین حمله هواپیماهای بدون سرنشین به پل فرماندهی ناو هواپیمابر دشمن، تمرین تصرف شناورهای متخاصم با اجرای عملیات هلی برن و استفاده از موشک‌های سطح به سطح و ساحل به دریا در حضور ناظران قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) به بهترین شکل تمرین شد.

اطلاعیه سپاه پیام رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ به کشورهای دوست و همسایه را  محبت، صفا، صلح و دوستی همراه با اقتدار و صلابت انقلابی پاسداران و امنیت جمعی برای کشورهای منطقه خلیج فارس دانست و در بیان پیام رزمایش به دشمنان تصریح کرده است:  استکبار و کسانی که چشم طمع به منافع ما دوخته اند، پیام آمادگی، هوشیاری، مقابله و ایستادگی ملت ایران و نیروهای مسلح و مدافع انقلاب و میهن اسلامی را از میدان های این رخداد ماندگار، بخوبی دریافت کردند.

در اطلاعیه روابط عمومی کل  سپاه تاکید شده است: ما فرزندان امام خامنه ای(مدظله العالی) و سربازان میدان جهاد و شهادتیم و اراده کرده ایم از دستاوردهای انقلاب اسلامی، نظام و مردم عزیز ایران فداکارانه  دفاع کنیم.

 

تعلیق یک هفته ای اجرای طرح ترافیک در شهر تهران/برگزاری عزاداری‌های مسئولانه

حجت الاسلام «حسن روحانی» در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پس از مطالعات دقیق صاحبنظران و بهره‌گیری از نظرات همه دستگاه‌ها درباره نحوه و روند برگزاری کنکور و مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، جمع‌بندی این مطالعات ابتدا در کمیته‌های امنیتی و اجتماعی و درمانی و سپس ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شده است.

برگزاری عزاداری‌های مسئولانه

وی اظهارداشت: پس از اینکه اعلام شد با ایجاد برخی محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان برگزاری مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا و کنکور هست، ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز اصل برگزاری این مراسم را با حفظ و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تصویب و این دستورالعمل‌ها را ابلاغ کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد که این دستورالعمل‌های ابلاغی نیز کاملا منطبق بر استانداردهای جهانی سازمان بهداشت جهانی است.

روحانی  با بیان اینکه همه دستورالعمل‌های ضروری بهداشتی برای بویژه برگزاری عزاداری‌های مسوولانه ابلاغ شده است، گفت: این دستورالعمل‌ها ضروری است که  به عنوان بخشی از الزامات شرعی و قطعی مراسم عزاداری از سوی متولیان مراسم رعایت شود چرا که رعایت این دستورالعمل‌ها حق‌الناس است و محیط‌های عزاداری امام حسین(ع) نمی‌تواند جایی باشد که حق‌الناس در آنها رعایت نشود.‌

رئیس جمهور همچنین نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را ضروری خواند و تاکید کرد: نهادهای نظارتی باید کاملا بر روند اجرای دستورالعمل‌ها نظارت و اگر لازم بود با متخلفان در راستای حفظ سلامتی مردم، برخورد کنند.

 

چرا همسان‌سازی حقوق برای بازنشستگان غیر هیئت علمی دانشگاه‌ها اجرایی نشده است؟

«حمیدرضا حاجی‌بابایی»، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نامه ای خطاب به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای همسانسازی حقوق بازنشستگان غیر هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی که مشمول همسان سازی ۹۰ درصد حقوق شاغلین راهکار ارائه داد.

وی در پیگیری احقاق حقوق گروه دیگری بازنشستگان در مکاتبه خود با رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور به نکاتی اشاره کرد وخواستار توجه به این گروه در همسان سازی حقوقشان شد.

حاجی بابایی در این نامه آورده است: با توجه به تصمیم دولت مبنی بر اجرایی نمودن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در حد ۹۰ درصد حقوق شاغلین و همتراز آنها از ابتدای مهرماه سال جاری، تعدادی از بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاهها ومراکز علمی پژوهشی وابسته به وزارت علوم در نظام پرداخت از دامنه شمول قانون خدمات کشوری مستثنی گردیده اند.

وی در ادامه نامه خود به رئیس سازمان برنامه وبودجه تاکید کرده است: این گروه از بازنشستگان تابع آیین نامه مربوط به خود با عنوان «آیین نامه اداری واستخدامی کارکنان غیرهیات علمی» دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی،پژوهش وفناوری، وزارت علوم می‌باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این نامه نوشته که طی دوسال گذشته به دلیل شامل نشدن مفاد تصویب نامه هیات وزیران در مورد این گروه از بازنشستگان، از دریافت هرگونه افزایشی تحت عنوان همسان سازی حقوق بازنشستگان محروم شدند.

 

آزادسازی ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغ‌های استان البرز

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی را یکی از اولویت‌های مهم دادگستری استان بیان کرد و گفت: پس از سفر حضرت آیت الله رئیسی در دی ماه ۱۳۹۸ به استان البرز و تاکیداتی که ایشان در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها و مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در استان داشتند این موضوع در دستور کار جدی دادگستری استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حجم بالای تغییر کاربری‌های انجام شده در استان و روند رو به فزاینده آن به منظور مقابله سریع و جدی با این پدیده ایجاد قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تبیین حیطه فعالیت قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز بیان کرد: این قرارگاه پنج حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی، چاه‌های غیرمجاز، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، محیط زیست و جرایم مربوط به حریم‌ها را تحت پوشش قرار داده و در ابتدا با رویکرد پیشگیرانه و سپس رویکرد مقابله ای اهداف را پیگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان و کوتاهی‌های انجام شده در مدت زمان کوتاه پس از تشکیل این قرارگاه موفقیت‌های بزرگی کسب کرده و توانسته‌ایم میزان ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۱۵ هکتار از اراضی ملی را آزادسازی کنیم که مجموع این آزادسازی‌ها با اقدامات ۱۰ سال پیش از آن برابری می‌کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار تعلیق یک هفته ای اجرای طرح ترافیک در شهر تهران پایان رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی مقابله با تغییر کاربری نیروی دریایی ارتش پایگاه دریایی خرمشهر دستورالعمل ها همسان سازی حقوق دادگستری استان استان البرز ۱۴ سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی‌نسب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در دیدار با بهروز ناصری رئیس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام  اظهار کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌ها برای دستیابی به اهداف واقعی باید از مسیر دانشگاه بگذرد و اتاق بازرگانی ایلام از هرگونه همکاری مشترک با این دانشگاه در راستای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، آموزش و ایجاد نمایشگاه استقبال می‌کند.

وی افزود: پیوند اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی با دانشگاه زمینه‌ساز رشد تولید، تجارت، بازرگانی و سایر بخش‌های اقتصادی خواهد بود. تلاش می‌شود که با انعقاد تفاهم‌نامه زمینه لازم برای توسعه همکاری بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام تأکید کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مناسبی از حیث نفت و گاز، پتروشیمی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، صنعت و معدن، داشتن مرز مشترک با عراق و کشاورزی برای جذب سرمایه‌گذاری است که باید از ظرفیت دوسویه اتاق و دانشگاه برای تحقق این مهم استفاده بهینه شود.

تحول اقتصادی با اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز با استقبال از هرگونه همکاری دوسویه با اتاق بازرگانی به‌منظور توسعه همه‌جانبه این استان استقبال کرد، گفت: اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند فرصت‌های جدید کارشناسی شده‌ای را برای تحول اقتصادی در استان فراهم کند.

بهروز ناصری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ورود به مسائل استانی و کمک به حل مسئله در استان بوده که این دانشگاه در استان با همه ظرفیتی که دارد در خدمت توسعه استان است. ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مشغول تحصیل هستند که خروجی آن زمینه‌ساز تحول بوده و این ظرفیت می‌تواند در حوزه کارشناسی اقتصادی و سایر بخش‌ها به فعالان بخش خصوصی کمک کند. این دانشگاه آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت