Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، هدف اصلی توسعه بندر چابهار را افزایش حجم ترانزیت و صادرات عنوان کرد و گفت: در این راستا جهش خوبی را شاهد هستیم و به ویژه در دو سال اخیر میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر رشد قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : از اواخر پارسال موضوع صادرات و ترانزیت در بندر چابهار استارت خورد و کشتی‌های زیادی به طور عمده کالا‌های ترانزیتی را از کشور‌هایی همچون افغانستان به سایر مقاصد از جمله هند بارگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقداری از کالا‌ها نیز به صورت ترانشیپ است که در بنادر تخلیه و مجدد بارگیری می‌شود تا به مقاصدی نظیر کشور‌های حوزه آسیای شرقی و جنوب شرق ارسال شود.

شهدادی، بندر چابهار را امن‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالا‌های متعلق به سایر کشور‌ها نظیر هند، افغانستان و کشور‌های حوزه مشترک المنافع توصیف کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ هزار تن گندم از مبدا هند از طریق بندر چابهار به افغانستان ارسال شده که رشد قابل توجهی در همسنجی با پارسال داشته است.

او بیان داشت: بندر چابهار در تخلیه به موقع کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور آمادگی کافی دارد و با روند افزایشی تخلیه و بارگیری این نوع کالا‌ها و حمل زمینی آن، زمینه برای تأمین کامیون در مسیر برگشت برای حمل کالا‌های صادراتی از طریق بندر چابهار فراهم شده است که تأثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه واردات و صادرات خواهد داشت.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، همچنین اظهار داشت: عملیات اپراتوری بندر چابهار با هندی‌ها است و مقرر شده در آینده برای توسعه و تجهیز بندر سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات بندر چابهار بنادر و دریانوردی بندر چابهار کالا ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان مواد معدنی در بندر بوشهر، اظهار کرد: اولویت این اداره کل افزایش صادرات غیرنفتی و بویژه مواد معدنی به عنوان یکی از ظرفیت‌های شاخص استان بوشهر است چراکه این مهم بدون تردید به افزایش ظرفیت سازمانی برای توسعه زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در همین راستا در نشست مستمر با صادرکنندگان از بنادر استان موانع و مشکلات فراروی آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با هدف شتاب بخشی به روند صادرات مواد معدنی از مجتمع بندری نگین، قوانین و مقرراتی وضع شده که شرکت‌های فعال در این حوزه ملزم به رعایت آن هستند.

بهبود روند صادرات

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با هدف بهبود روند صادرات اکنون پروژه پایانه اختصاصی صادرات و ترانزیت در مجتمع بندری نگین با بیش از ۶۸ درصد پیشرفت (اسکله پیشرفت ۹۰ درصد دارد) در حال احداث است.

شکیبی نسب افزود: با پیشرفت مناسبی که پروژه پایانه اختصاصی مذکور دارد انتظار است در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری نهایی برسد.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی با احداث ۲ پست اسکله رمپ موقت سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مواد معدنی از مجتمع بندری نگین به مقصد کشورهای کویت، امارات، قطر، هند و شماری از کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

شکیبی نسب گفت: کلینکر، سیمان و سنگ گچ عمده مواد معدنی صادر شده از مجتمع بندری نگین هستند.

کد خبر 6100126

دیگر خبرها

  • نقش توسعه مسیر ترانزیتی ریمدان در رقابت گوادر-چابهار چیست؟
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • پیشرفت ۹۰ درصدی اسکله مجتمع بندری نگین بوشهر
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت