Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@21:33:49 GMT

انبوه سازی؛ راهکار فرار از گرانی مسکن و اجاره بها

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۴۹۳۲

انبوه سازی؛ راهکار فرار از گرانی مسکن و اجاره بها

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مالیات بر خانه های خالی را مهم ارزیابی کرد و ابرا داشت : انبوه سازی راهکار خروج از کمبودها و گرانی مسکن است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حشمت الله صمیمی دوست  معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویر احمد در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص افزایش اجاره بهای منازل مسکونی گفت: در بحث مسکن سیاست گذاری این موضوع با بنیاد مسکن و راه و شهرسازی است اما به عنوان یک کارشناس مطالبی را در این زمینه عنوان می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صمیمی دوست گفت: برای تنظیم بازار هر کالایی باید عرضه و تقاضای آن در نظر گرفته شود و اگر به اندازه کافی عرضه وجود نداشته باشد که جوابگوی تقاضای مردم باشد طبیعتا افزایش قیمت آن کالا نیز وجود دارد.

 

وی افزود: سیاست بلند مدتی در دولت وجود دارد و باید موضوع ساخت مسکن در دستور کار باشد و در مورد قیمت مسکن نیز چون کالای وارداتی به حساب نمی آید که با وارد کردن آن قیمت ها را پایین آورد باید تصمیمات کلان و جدی در این زمینه گرفته شود.

 

صمیمی دوست عنوان کرد: بحث مسکن باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار سیاست های کلان اقتصادی دولت ها قرار داشته باشد و همچنین تخلفاتی که در حال صورت گرفت است از جمله نحوه چگونگی برخورد و قیمت گذاری آن ها جای کارشناسی و بررسی دارد.

 

وی با طرح این سوال که یکی از سوالاتی که برای همه باید پیش آید این است که نحوه برخورد با کسانی که قیمت مسکن را بالا می برند چیست، گفت: شیوه نامه برخورد با متخلفات و افرادی که مسکن خود را با قیمت های گزافی عرضه می کنند باید محکم و مشخص باشد و نقش اداره کل امور مالیاتی در زمان کنونی بیشتر به چشم می آید.

 

معاون اقتصادی استاندارد گفت: شیوه برخورد با تخلفات مسکن باید شفاف و روشن باشد و اگر تخلفی مشاهده شده باید نحوه برخورد با آن نیز مشخص شود.

 

وی اضافه کرد: حال قانون در مورد مالکین متخلف چگونه باید اجرا شود؟ افرادی که منزل مسکونی دارند تمایلی به فروش یا اجاره ندارند که باید ببینیم قانون به صراحت و شفافیت نوع برخورد با این افراد را مشخص کرده است یا نه؟

 

حشمت الله صمیمی دوست گفت: طبق قانون جدید از خانه های خالی مالیات اخذ می شود و ممکن است این عمل بازدارنده نباشد.

 

این مسئول عنوان کرد: بنگاه دار اگر بیش از درصد مشخص شده وجه مطالبه کند یک تخلف مشخص است و برخورد با آن نیز توسط متولیان امر صورت می گیرد اما مشکل اصلی، مالکان منازل مسکونی هستند که قیمت های غیر متعارفی را برای اجاره و فروش منزل مطالبه می کنند و باید شیوه برخورد با این افراد توسط دولت و مجلس مشخص شود.

 

وی با تحسین کار برخی از صاحب خانه ها در کمک به مستاجرین گفت: صاحب خانه های منصفی که در این شرایط مثل بقیه نبوده و قیمت های متعارف و حتی کمتر از آن را اجاره نشینان خود می گیرند، جای تشکر و قدردانی دارد.

 

صمیمی دوست به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم شرایط سختی را در این ایام از سال سپری می کنند و برخی از آن ها مشاغل خود را از دست دادند. در برخی از استان ها صاحبان املاک زیادی بودند که اجاره بهای مغازه خود را دو تا سه ماه نگرفتند و امیدواریم مالکین منازل مسکونی نیز این موضوع را پیش گیرند تا از این شرایط حساس نیز عبور کنیم.

 

وی در پاسخ به نحوه برخورد با احتکار یا افزایش قیمت بهای زمین گفت: در مورد زمین نیز قانون گذاران قانون مشخصی برای بررسی و قیمت گذاری زمین ها مشخص نکرده اند که بتوان با آن ها برخورد قانونی داشت.

 

معاون اقتصادی استاندار در پایان گفت: تنها راه حل این مشکل و ایجاد تعادل در بازار ملک و زمین و ورود راه و شهرسازی است و اگر دولت و قانون گذاران ما به سمت انبوه سازی پیش بروند خود به خود قیمت زمین و اجاره بها نیز کاهش پیدا می کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون اقتصادی صمیمی دوست خانه ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !

به گزارش پارس نیوز، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.​

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.​

طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را با قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود: ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده از مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • خبر خوش برای مستاجران
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟