Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@21:33:03 GMT

سند آمایش منابع آبی در استان قزوین تدوین شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۵۳۴۹

سند آمایش منابع آبی در استان قزوین تدوین شود

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: سند آمایش منابع آبی در استان قزوین باید تدوین شود تا از برخوردهای سلیقه‌ای در حوزه حفظ منابع آبی جلوگیری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، استاندار قزوین در نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب که عصر امروز در سالن جلسات ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین موضوع آمایشی امروز استان ساماندهی منابع آبی ماست؛ چرا که آب در حوزه شرب حیات خانواده و در حوزه کشاورزی اقتصاد خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت‌الله جمالی‌پور با تاکید بر لزوم تدوین سند آمایش منابع آبی در استان قزوین گفت: در حال حاضر هیچ سندی در این خصوص نداریم و تاکنون بیشتر بر اساس بررسی‌های زمین‌شناختی عمل کردیم و به همین خاطر در جاهایی که فکر می‌کردیم، خطر کم‌آبی نداریم، با این خطر روبه‌رو شدیم

 وی با تاکید بر لزوم ایجاد کارگروهی برای تدوین سند آمایش منابع آبی اضافه کرد: تهیه و تدوین سند یادشده سبب تصحیح حرکت‌ها و جهت‌گیری‌های ما در حوزه مدیریت منابع آبی در استان می‌شود و تدوین آن باعث خواهد شد که دیگر هیچ فرد یا مدیری اجازه نداشته باشد، خارج از مقررات موجود در سند رفتار کرده و منابع آبی ما را به خطر بیندازد.

جمالی‌پور ادامه داد: همچنین تنظیم این سند موجب خواهد شد که حراست از منابع آبی استان قزوین به یک مطالبه عمومی و اجتماعی تبدیل شود و همه مکلف باشند که استفاده درست از آب را رعایت کنند و از برخوردهای سلیقه‌ای با این مسئله جلوگیری شود. بنابراین اگر مدیری هم در این حوزه خارج از مقررات سند گفته‌شده رفتار کند، مردم جلوی او را خواهند گرفت.

استاندار قزوین با بیان اینکه سند آمایش آبی استان راهنمایی برای هدایت توسعه اقتصادی استان خواهد بود، گفت: سند آمایش سرزمینی ما هم باید بر اساس این سند دوباره بازنویسی شود و این 2 سند در کنار هم آینده اقتصادی استان قزوین را هدایت کرده و رقم خواهند زد.

جمالی‌پور افزود: در این سند باید مشخص شود که منابع آب زیرزمینی موجود در استان چقدر است و چقدر اجازه برداشت از این منابع را داریم تا خطری برای آیندگان ایجاد نشود. همچنین باید در این سند رفتارهای زیانبار ما در حوزه آب را باید احصا کرده تا بتوانیم تغییرشان دهیم.

استاندار قزوین در گفت‌وگو با تسنیم: انتقال آب طالقان به 16 شهر استان قزوین از دوشنبه کلید می‌خوردانتقال آب طالقان به استان قزوین با بودجه‌های فعلی 100 سال طول می‌کشدفرونشست 17 سانتی زمین در دشت قزوین / سطح آب‌ها به پایین‌ترین سطح رسید

پاسداری از منابع آب از مصادیق حفظ حقوق عامه است

دادستان قزوین در ادامه این نشست با بیان اینکه پاسداری از منابع آب یکی از مصادیق مهم حفظ حقوق عامه است، گفت: به هر حال منابع آب محدود و مصارف نامحدود است و بحران آب در استان قزوین چیزی نیست که بخواهیم از کنار آن به راحتی عبور کنیم و باید تعادلی بین ورودی آب به استان و خروجی آن از استان برقرار کنیم تا اوضاع آبی ما مشکل‌سازتر از امروز نشود.

محمد قاسمی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی استانی و محلی در مورد مصرف بهینه آب اضافه کرد: در حوزه حفظ منابع آبی اقدامات خوبی انجام شده؛ اما باید بدانیم که تداوم این اقدامات می‌تواند میزان منابع آبی ما را به ثبات برساند و اگر دوباره این اقدامات را دست‌کم بگیریم و فکر کنیم شرایط عادی شده، دوباره با مشکلات ناشی از کم‌آبی روبه‌رو می‌‌شویم.

وی ادامه داد: برای مدیریت منابع آبی مجوزهای کار در حوزه صنعت و کشاورزی را باید بر مبنای آمایش سرزمینی صادر کنیم. نباید این گونه عمل شود که هر صنعتگر و کشاورزی در هر نقطه‌ای از استان بخواهد یک واحد صنعتی و کشاورزی راه بیندازد، به راحتی به او انشعاب دهیم؛ بلکه قبل از آن جانمایی لازم را انجام دهیم.

قاسمی با اشاره به نقش فرهنگی مهم رسانه‌ها در حوزه حفظ منابع آبی یادآور شد:‌ رسانه‌های استان قزوین باید در رابطه با موضوعاتی مثل حفظ منابع آب و فرونشست زمین بیشتر به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا مردمی که در مناطق کم‌آب زندگی می‌کنند، بیشتر از مسئولان نسبت به این موضوعات حساس باشند.

انتهای پیام/ح

R7541/P/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین احیای منابع زیرزمینی آب بیشتر بخوانید... ۱۲۳۷ میلیارد تومان در طرح‌های آبرسانی استان بوشهر سرمایه‌گذاری شد بیش از ۹۰۰ میلیون متر مکعب کسری آب استان کرمان است پروژه‌های نهال‌کاری در حاشیه دریاچه ارومیه با مشکل تامین آب روبه رو است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱۲۳۷ میلیارد تومان در طرح‌های آبرسانی استان بوشهر سرمایه‌گذاری شد بیش از ۹۰۰ میلیون متر مکعب کسری آب استان کرمان است پروژه‌های نهال‌کاری در حاشیه دریاچه ارومیه با مشکل تامین آب روبه رو است واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین احیای منابع زیرزمینی آب پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت ۲ واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد ۳ لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم ۴ خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد ۵ مشکل مالکیت ۴۰ ساله اهالی ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان برطرف می‌شود ۶ کاهش محسوس دما و احتمال سیلاب در گیلان/ شالیکاران مراقب محصولات خود باشند ۷ نخستین کشتی حامل آبزیان سیستان و بلوچستان از بندر چابهار عازم تایلند شد ۸ دعای عرفه در استان کرمان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود مهمترین اخبار استانها خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد رئیس کل دادگستری استان البرز : هفت‌ ماه اخیر به اندازه ده سال گذشته اراضی منطقه آزاد سازی شده است معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی اختصاصی برای کرونا وجود ندارد تمهیدات بهداشتی دعای عرفه در حرم رضوی/ زائران مهر و سجاده همراه داشته باشند مهمترین اخبار تسنیم اطلاعیه سپاه: رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پایان یافت/ در دفاع از منافع کشور محکم و قاطع عمل می کنیم رئیس جمهور: در حال عبور از پیک کرونا هستیم فارن افرز: زمان پایان هژمونی جهانی دلار فرا رسیده است فلسطین| هشدار حماس به اشغالگران درباره توطئه در مسجدالاقصی/ بهای هتک حرمت مقدسات بسیار سنگین خواهد بود ایران جزو ۵ کشور برتر آسیا در انتقال خون / ۱۷ پیوند موفق با استفاده از سلول‌‌های خون بند ناف درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین احیای منابع زیرزمینی آب سند آمایش منابع آبی منابع آبی در استان استاندار قزوین استان قزوین حفظ منابع آب منابع آب روبه رو آبی ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان توسط فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه و نیرو‌های حفاظتی شرکت چوب و کاغذ یک دستگاه خودروی پیکان وانت که حامل چوب آلات جنگلی غیر مجاز بوده کشف و با اخذ دستور از مقام محترم قضایی خودرو با محموله قاچاق جهت سیر مراحل قضایی و قانونی به اداره منابع طبیعی شهرستان منتقل گردیده است.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل تصرف و تخریب اراضی ملی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است