Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کروم به‌زودی مجهز به قابلیتی به‌نام LiteVideo خواهد شد که در اندروید، ویدیوها را در رزولوشن پایین‌‌تر استریم می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، گوگل قابلیتی را به مرورگر کروم در اندروید اضافه می‌کند که امکان استریم ویدیو را با رزولوشن پایین برای کاهش مصرف داده، فراهم می‌کند.
قطعا همه‌ی کاربران علاقه دارند تا ویدیوهای آنلاین را با بهترین رزولوشن تماشا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصا علاقه‌مندان به استریم دوست دارند محتوای مدنظر خود را در رزولوشن‌های 1080p یا حتی 4K ببینند. ازطرفی برخی اوقات بودجه و ترافیک دردسترس بری انتقال داده از اینترنت، ما را محدود می‌کند. گوگل ظاهرا تصمیم دارد تا با قابلیتی جدید، امکان مشاهده‌ی محتوای استریم را در رزولوشنی با مصرف داده‌ی پایین‌تر فراهم کند. کروم به‌زودی مجهز به قابلیتی به‌نام LiteVideo خواهد شد که در اندروید، ویدیوها را در رزولوشن پایین‌‌تر استریم می‌کند و پهنای باند مصرفی پخش‌کننده‌های ویدئو را کاهش می‌دهد.
رسانه‌های فناوری می‌گویند که قابلیت جدید کروم در اندروید در نسخه‌ی 86 ارائه می‌شود، اما ظاهرا اکنون flag فعال‌سازی LiteVideo در نسخه‌ی Canary ارائه شده‌اند. درنهایت، گوگل تصمیم دارد تا قابلیت جدید را برای کروم در سیستم‌های عامل ویندوز، مک، لینوکس و کروم هم ارائه کند. همان‌طور که گفته شد، قابلیت‌ جدید پخش‌کننده‌های محتوای رسانه‌ای را ملزم می‌کند تا از بیت‌ریت پایین‌‌تر استفاده کنند. درنتیجه با فعال شدن قابلیت، در مصرف داده صرفه‌جویی می‌شود. به تعریف ساده، پخش‌کننده‌ها درصورت فعال بودن LiteVideo مجبور به پخش محتوا در رزولوشن پایین‌تر خواهند بود.
اگر از کاربران نسخه‌ی Canary هستید، اکنون می‌توانید قابلیت LiteVideo را با فعال کردن Flag استفاده کنید. کافی است به بخش مخصوص flag مراجعه کرده و این موارد را فعال کنید: Enable LiteVideos و Force LiteVoideos Decision. گزینه‌ی اول، بهینه‌سازی مصرف داده را در هر مورد پخش محتوای رسانه‌ای فعال کرده و مورد دوم، انتخاب کاهش مصرف داده را در جابه‌جایی زمان پخش محتوا هم اجرا می‌کند. البته اگر صفحه‌ی پخش محتوا را مجددا بارگذاری کنید، رزولوشن به وضعیت عادی بر می‌گردد.
همان‌طور که گفته شد، فعلا گزینه‌ی LiteMode برای اندروید ارائه می‌شود و تا عرضه‌ی گزینه برای نسخه‌ی دسکتاپ باید کمی منتظر بمانیم. روش کار این قابلیت در نسخه‌های نهایی نیز هنوز مشخص نیست. درنهایت، قطعا زمانی‌که به شبکه‌ی سریع‌تر یا اینترنت ارزان‌تر دسترسی دارید، امکان مشاهده‌ی محتوای استریم در بهترین حالت را خواهید داشت. به همین دلیل کروم حتما قابلیت غیرفعال کردن LiteVideo را به آسانی دردسترس قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرورگر کروم مصرف داده نسخه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟