Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@20:38:59 GMT

کرونا کمر ایرباس را شکست

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۳۵۸۶

کرونا کمر ایرباس را شکست

گزارش عملکرد مالی ایرباس برای نیمه نخست سال جاری نشان می‌دهد، شیوع ویروس کرونا درآمدهای این شرکت را نصف کرده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  اسپوتنیک، گزارش عملکرد مالی ایرباس برای نیمه نسخت سال جاری نشان می‌دهد که این غول هواپیماسازی به خاطر شیوع ویروس کرونا ۵۰ درصد از درآمدش را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت فرانسوی عملکرد مالی بسیار بدتری را نسبت به چیزی که کارشناسان انتظار داشتند، به ثبت رسانده که یکی از دلایل آن کاهش شدید تولید هواپیماهای دورپرواز A۳۵۰ بوده است.

بنا به گزارش ایرباس، این شرکت در ۶ ماه نخست سال جاری ۸.۳۲ میلیارد یورو درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد سقوط کرده است و به ضرر ۱.۲۳ میلیارد دلاری هواپیماساز فرانسوی منجر شده است.

بر همین اساس سهامداران ایرباس به ازای هر سهم این شرکت ۱.۸۴ یورو ضرر کرده‌اند.

گیلائوم فائوری، مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه در این باره گفت: تأثیر شیوع ویروس کرونا بر عملکرد ایرباس بسیار جدی بوده است.

شرکت ایرباس قصد دارد، تولید هواپیماهای ایرباس ۳۵۰ را از ۹.۵ فروند در ماه به ۵ فروند کاهش دهد و تقریبا تولید آن را نصف کند.

شرکت بوئینگ هم روز چهارشنبه از ضرر ۲.۴ میلیارد دلاری خود در سه ماهه دوم سال جاری خبر داد و اعلام کرد: قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ تولید هواپیمای افسانه‌ای ۷۴۷ خود را متوقف کند.

منبع: خبر آنلاین

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایرباس کرونا ورشکستگی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است

شجاعی گفت: برقراری پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان از طریق رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: باند فرودگاه سمنان از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول‌پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان اظهار کرد: این فرودگاه گ جزو نزدیک به ۳۰ فرودگاه کشور دارای مرز هوایی و پرواز بین‌المللی است و اولین پرواز بین‌المللی به مقصد عتبات عالیات از فرودگاه سمنان با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ از باند این فرودگاه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • وستهام به خاطر ستاره آرسنال به چلسی باخت!
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • رسمی؛ آیندهوون قهرمان اردیویسیه در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شد
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • انتقاد تند ژاوی از عملکرد شاگردانش مقابل جیرونا
  • توقف روند گلزنی اینتر در شب دبل شدن مقابل ساسولو / نکات آماری
  • ستاره بارسا: باخت جلوی خیرونا تقصیر من بود
  • گواردیولا: بایرن مونیخ را خیلی دوست دارم و آرزو می‌کنم به زودی سرمربی خود را پیدا کند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است