Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:33:09 GMT

کرونا موجب سودآوری شرکت‌های مواد غذایی در آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۴۹۲۴

کرونا موجب سودآوری شرکت‌های مواد غذایی در آمریکا شد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به پیامد شیوع ویروس کرونا بر برخی شرکت‌های مواد مصرفی و مواد غذایی در آمریکا پرداخته و نوشته است: سودی که این شرکت‌ها از شیوع ویروس کرونا برده‌اند، این گونه است که مشتریان در سایه ترس و نگرانی از انتشار این بیماری، به کالاهای معروف‌تر تمایل دارند، افزون بر این آنها مقادیر زیادی از این کالاها را در آغاز شیوع کووید-۱۹ در خانه‌ها ذخیره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جان مولر" مدیر مالی شرکت پروکتر اَند گَمبل در این باره گفت که مصرف کنندگان بیشتر از حد معمول مواد غذایی در خانه نگهداری می‌کنند، همچنین مصرف آنها نیز [نسبت به پیش از شیوع ویروس کرونا] بیشتر شده است.

این مجموعه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با توجه به این که آمریکایی‌ها بیشتر از گذشته اقدام به شستشوی لباس‌های خود می‌کردند، مقادیر بیشتری پودر لباسشویی فروخته‌اند.

از ماه آوریل تا ژوئن (از اواسط فروردین تا اواسط خرداد) حجم فروش شرکت پروکتر اَند گَمبل که توزیع‌کننده پودر لباسشویی مارک "آرییل" و مارک‌های دیگر مانند "ژیلت"، "اورال بی"، "پمپرز" و "فیکس" بوده است، افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش فروش بخش پودرهای رخت‌شویی و نظافت منزل ۱۱ درصد افزایش یافته است، در حالی که فروش پوشک‌های بچه، محصولات بهداشتی زنانه، دستمال توالت تنها سه درصد رشد داشته است.

در مقابل، با توجه به این که مردان کمتر به دفاتر کار خود در روزگار کرونا می‌رفتند، فروش لوازم آرایشگاهی پنج درصد کاهش یافته است.

"استیون کایلن" رییس هیأت مدیره شرکت کیلوگز در این باره گفت: فکر می‌کردیم، رشد مصرف خانگی در سه ماهه دوم سال خیلی کندتر شود، اما با ادامه بحران ناشی از شیوع کرونا، و برخلاف پیش‌بینی‌ها سطح مصرف این مواد برای بازه طولانی‌تری بالا خواهد بود.

در کنار غذاهای منجمد، فروش محصولات دیگر این گروه مواد غذایی مانند برشتوک که برای صرف صبحانه استفاده می‌شود، همچنین چیپس‌های مارک " پرینگلز"و "چیز ایت" رشد نشان می‌دهد.

فروش این غذاهای خونگی ۹ درصد افزایش یافته و موجب شده این انتظار بوجود بیاید که فروش این محصولات در کل سال جاری میلادی با افزایش همراه باشد.

اما شرکت کرافت هینز که در زمینه صنایع غذایی فعالیت دارد، سفارش بیشتری به خصوص برای فروش محصولاتی چون سس گوجه فرنگی، خردل، ماکارونی با پنیر و سیب‌زمینی سرخ کرده داشته است.

با وجود این که سفارش رستوران‌ها کم شده است اما فروش آنها حدود ۷.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

گروه "موندلز اینترنشنال" که صاحب برندهای بسکویت "لو" و " Oreo" است شاهد استقبال زیادی از بسکویت‌هایی بوده که برای مصرف خانگی تولید شده است.

"درک وندی بوت" رییس شرکت موندلز اینترنشنال در این باره گفت: در ابتدا شاهد بودیم که اشخاص اقدام به انبار کردن بیسکویت‌ها می‌کردند، اما دیگر اینگونه نیست.

وی انتظار دارد که تا زمانی که مصرف‌کنندگان زمان یبیشتری را در منازل خود سپری می‌کنند، فروش [مواد غذایی] در ایالات متحده رشد داشته باشد.

این درحالی است که بسیاری از محصولات دیگر مانند "آدامس" که به سرعت خریداری می‌شد و یا محصولاتی که در فرودگاه‌ها به فروش می‌رسید، دچار رکود شده است.

به مانند بسیاری از شرکت‌ها این مجموعه‌های تولیدی عظیم نیز برای تأمین بهداشت کارمندانشان هزینه کرده‌اند و بعضا در زنجیره تأمین مواد غذایی و رفع تقاضای خود با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

میگل پاتریسیو" رییس کرافت هینز با طرح چند سؤال که "آیا کودکان دوباره به مدرسه برخواهند گشت و آیا ما دوباره به دفتر کارمنان می‌رویم؟ " بر این باور است که "همه چیز شاید به صورت گسترده‌ای تغییر کند. "

اما استیون کایان رییس شرکت کیلوگز در این باره می‌گوید که در مقطع کنونی ما شاهد مصرف زیاد و مداوم [مواد غذایی و مصرفی] در منازل هستیم و تا پایان سال جاری میلادی، بعید به نظر می‌رسد که فهمید که چه اتفاقی برای [توقف شیوع] ویروس کرونا روی خواهد داد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا ویروس کرونا مواد غذایی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، نخود فرنگی علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه کوچکی از مواد مغذی هستند که دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشند. برخی افراد علاقه ای به خوردن آن ندارند، اما باید بدانند که حتما در ذائقه خود باید تغییر ایجاد کنند. نخود فرنگی دارای آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین، لیسین و بسیاری از مواد مغذی مهم مانند پروتئین ها، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته و چربی ها است. نخودفرنگی از محدود حبوباتی است که هم بصورت خام و هم پخته، جزء سبزیجات تازه محسوب می گردد.

کاهش وزن با نخود فرنگی؟

افزایش وزن و تغییر سایز به دلیل سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای پرچرب و کالری به وجود می آید. برای تغییر در رژیم غذایی بهتر است انواع مختلف غذاها را دریافت کنید، نخودفرنگی یکی از مواد غذایی مهمی است که در کاهش وزن موثر است. نخودفرنگی به طور طبیعی یک ماده غذایی کم کالری، کم چرب، حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

به طور کلی هر فنجان نخود فرنگی حاوی ۱۳۴ کالری است اما فیبر بالایی دارد، به همین دلیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است. اگر مایل به کاهش وزن خود هستید، سوپ سبزیجات خود را با افزودن نخودفرنگی تکمیل کنید. این سوپ با فیبر و پروتئین بسیار، احساس سیری در شما ایجاد کرده و جلوی اشتهای شما را می گیرد. این سوپ را قبل از غذای اصلی میل کنید تا غذای کمتری بعد از آن مصرف نمائید. زیرا این سوپ حجم زیادی از معده شما را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

مواد مغذی نخود فرنگی

سه چهارم فنجان نخود فرنگی دارای ۱۰۰ واحد کالری است، مقدار پروتئین آن از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی بیشتر است. هر فنجان نخود فرنگی ۸ گرم فیبر و ۲۸ درصد فیبر مورد نیاز روزانه را تامین می کند. بسیاری از افراد فیبر کافی در طول روز مصرف نمی کنند، که می توانند با افزودن نخودفرنگی به غذای خود، فییبر مورد نیاز را دریافت کنند.

علاوه بر فیبر و پروتئین منبع مناسبی از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.

آیا مصرف نخود فرنگی موجب چاقی می شود؟

تحقیقات بخش سلامت دانشگاه هاروارد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن ارتباطی وجود دارد. به طوری که نخودفرنگی را نیز یکی از عوامل افزایش وزن می دانند. در این مطالعه از اطلاعات یک پرسشنامه تغذیه ای استفاده شد که خطاهای محاسباتی داشت. این که بدانیم چه غذایی را در باید در کنار این سبزیجات استفاده کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

با اینکه تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز ثابت می نماید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

کدام سبزیجات چاق‌کننده هستند؟ کد خبر 847497 برچسب‌ها خواص مواد غذایی چاقی خبر مهم

دیگر خبرها

  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود