Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@05:58:16 GMT

هزینه تولید پوشاک ۳۵ درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۵۴۴۵

هزینه تولید پوشاک ۳۵ درصد افزایش یافته است

خبرگزاری میزان- رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه اگر تولیدکننده بخواهد اجناس جدید تولید کند حداقل با ۳۵ درصد افزایش هزینه مواجه می‌شود. تاریخ انتشار: 08:00 - 11 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۲۰۲۵

خبرگزاری میزان - ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در حال حاضر تولید پوشاک در کشور به دلیل اینکه هم مواد اولیه در دسترس نیست و هم افزایش قیمت یافته نیمه فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه در شرایط فعلی تولید پوشاک صرفه اقتصادی ندارد، افزود: پوشاکی که برای ایام عید تولید شده به دلیل تغییر فصل دیگر خواهان ندارد و سرمایه تولیدکنندگان از بین رفته است.

وی گفت: علی رغم افزایش قیمت ها، تولیدکنندگان در حال عرضه اجناس گذشته زیر قیمت تمام شده هستند، اما باز هم خریداری وجود ندارد.

شیرازی با بیان اینکه کرونا آسیب زیادی به صنعت پوشاک وارد کرده است، ادامه داد: در سایر کالا‌ها اگر خریداری نباشد کالا ارزش افزوده پیدا می‌کند، اما پوشاک اگر در زمان خود به فروش نرسد مستهلک می‌شود و تولیدکنندگان به اندازه‌ای سرمایه ندارند که این کار را ادامه دهند و اگر از تسهیلات هم بخواهند استفاده کنند برای بازپرداخت آن با سود‌های بالا با مشکل مواجه می‌شوند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک بیان کرد: مالیات، عوارض، حق بیمه همه در جای خود باقی است و تمام این موارد چالش‌هایی است که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فروشگاه‌ها کالای مناسب فصل ندارند و فروشگاه‌هایی هم کالای مناسب فصل دارند بدون خریدار مانده و در رکود به سر می‌برند خاطرنشان کرد: فروشگاه‌هایی هم که برای جشن‌ها لباس عرضه می‌کردند به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

شیرازی تصریح کرد: تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان با توجه به افزایش قیمتی که داشته است بسیار سخت شده و امیدواریم دولت در این باره تمهیداتی بیاندیشد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه دولت با ارائه معافیت در بخش مالیات، بیمه و عوارض به این بخش کمک کند، افزود: کمک دولت می‌تواند هم اشتغال در این بخش را حفظ کند و هم موجب افزایش اشتغال شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه اگر تولیدکننده بخواهد اجناس جدید تولید کند حداقل با ۳۵ درصد افزایش هزینه مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اصناف چشم انتظار دریافت تسهیلات کرونایی/ وعده‌هایی که محقق نشد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اصناف اخبار اقتصادی افزایش قیمت مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد