Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان گفت: با وجود یک دولت پیر و خسته که فعالیت نمی‌کند و همه چیز را به هم گره می‌زند، نباید به اصلاح وضعیت اقتصادی هم خوشبین باشیم.

محمد زادمهر، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضعف نظارت را یکی از عوامل موثر در تشدید گرانی‌ها دانست و گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده و دیگر بخش‌های ذی ربط کار خود را در بخش نظارت بر بازار به درستی انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بخش‌های نظارتی ضمن اینکه تعیین نمی‌کنند که اقلام باید چگونه به مردم فروخته شوند و چه قیمت مصوبی داشته باشند در بخش نظارت هم وظیفه خود را در مقابله و برخورد با گران فروشی‌ها و احتکار یا انجام نداده اند و یا به درستی انجام نمی‌دهد پس ضروری است که ما هم در بحث قیمت گذاری و قانونگذاری و هم در بحث نظارت سختگیرانه عمل کنیم، چون به هر ترتیب بعضی افراد سودجو در جامعه وجود دارند و هر چه هم قانون سخت گیرانه باشد مسیری را برای عبور از قانون پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به خلاء‌های قانونی برای مقابله با گرانی‌ها تصریح کرد: در برخورد با گرانی‌ها مجازات‌ها باید به نحوی تعیین شوند که بازدارندگی را ایجاد کنند و این نکته مهمی است.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه یکی از تبعات اقتصادی گرانی‌ها این است که سبد خانوار‌ها کوچک و کوچکتر شده و اقشار مختلف از جمله کارگران و صاحبان مشاغل آزاد و کسب و کار‌های خرد توان خرید خیلی از اقلام را از دست داده اند، گفت: فقر یکی از تبعات اجتماعی گرانی‌ها است. به هر روی فشار‌های اقتصادی جدای از اینکه موجب می‌شوند سرمایه اجتماعی نظام آسیب جدی ببیند تبعات اجتماعی زیادی را هم به دنبال خواهد داشت به گونه‌ای که بذهکاری‌ها در جامعه افزایش خواهند یافت.

زادمهر تصریح کرد: در شرایط تحریم اصلی‌ترین موردی که باید به آن توجه کنیم توجه به داخل است یعنی باید نگاهمان به داخل و توسعه تعامل با کشور‌های منطقه باشد؛ ضمن اینکه باید به تولید داخل و جهش تولید توجه کنیم در واقع در شرایط تحریم ما باید روی پای خود بایستیم و خودمان نیاز خودمان را تامین کنیم.

وی بیان کرد: با وجود یک دولت پیر و خسته که فعالیت نمی‌کند و همه چیز را به هم گره می‌زند نه تنها نباید آینده خوبی را برای دولت متصور شویم بلکه نباید به اصلاح وضعیت اقتصادی هم خوشبین باشیم. از طرفی نمایندگان باید این دعواهایی را که در مجلس وجود دارد را حل کرده و به معیشت و اقتصاد رسیدگی کند؛ البته تا طرح‌ها در مجلس تصویب شوند و مراحل تایید، ابلاغ و اجرا را طی کنند و تاثیر خود را بر جامعه بگذارند و البته اگر دولت هم پای کار باشد مدت زمانی زیادی طول می‌کشد با این وجود بنده نسبت به اصلاح وضعیت اقتصادی به این معنا که جامعه یک نفس راحت بکشد، خیلی خوشبین نیستیم.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان گفت: نکته مهم این است که کشورمان امروز به کار جهادی، روحیه جهادی و کار شبانه روزی نیاز دارد تا بتوانیم خسارت‌هایی را که در این چند سال ایجاد شده را جبران کنیم؛ اگر چه این روحیات را در دولت نمی‌بینیم مگر اینکه مجلس با توجه به مشکلاتی که ذکر شد بتواند فعالیتی را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان دولت پیر و خسته معیشت و اقتصاد مشکلات اقتصادی گرانی جامعه اسلامی دانشجویان اصلاح وضعیت اقتصادی گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند

محمدصالح جوکار ،رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت‌اند و باید در دو حوزه قانونگذاری و نظارت به بهترین شکل عمل کنند. در واقع باید قوانینی وضع شود که مستقیما مشکلات و گرفتاری‌های مردم را رفع کند و در حوزه نظارت هم نمایندگان باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند که قوانین را به درستی اجرا کنند. برای مثال در حوزه اقتصاد لازم است که همه نمایندگان تمام انرژی‌شان را بر رفع مشکلات معیشتی بگذارند زیرا اکنون بزرگ‌ترین مشکل مردم اقتصاد است

وی افزود: از سوی دیگر نمایندگان باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نکته بعدی آن است که مجلس نباید تک‌بعدی باشد؛ به این معنا که نباید صرفا تمرکزش بر موضوعات فرهنگی یا سیاسی باشد و از اقتصاد غافل شود و البته بالعکس.

 جوکار اضافه کرد: در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند، باید اشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند. نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکسری از طرح‌های خوب در مجلس یازدهم مطرح شد اما به دلیل کمبود وقت به مجلس دوازدهم می‌رود که به هر حال نمایندگان بعدی باید آنها را به سرانجام برسانند. همچنین لازم است گام‌های مهمی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسائلی که به طور مستقیم به زندگی مردم مرتبط است، برداشته شود.

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند