Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:05:44 GMT

۴۲۰ سگ بلاصاحب در اراک جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۹۱۷۳

۴۲۰ سگ بلاصاحب در اراک جمع‌آوری شد

«حمیدرضا قناتی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات مزاحم و بلاصاحب در سطح شهر باید از سوی شهرداری‌ها صورت پذیرد و این سازمان به‌عنوان برنامه‌ریز و مجری این امر، مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب را بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته کشوری مبارزه با حیوانات ناقل بیماری برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند از ابتدای سال ۹۳ و بر اساس دستورالعمل کشوری مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و نیز به‌منظور حفظ حیات این حیوانات، نخستین پناهگاه نگهداری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون در استان مرکزی در فضایی مناسب با امکانات مختلف از جمله استخر، سایه‌بان و حضور دامپزشک ایجاد کرده  است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: نگهداری و واکسیناسیون این حیوانات به موسسه حامی حیوانات واگذار شده و تاکنون عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

قناتی بیان کرد:جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با استفاده از نیروهای آموزش دیده به‌صورت زنده‌گیر انجام می‌شود و به پناهگاه حیات منتقل می‌شوند تا فرآیند واکسیناسیون، غربالگری و عقیم‌سازی بر روی آن‌ها صورت گیرد.

وی عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده سگ یا حیوان بلاصاحب در شهر می‌توانند مراتب را برای پیگیری به شماره ۱۳۷ اطلاع دهند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اراک استان مرکزی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر

شهردار شهرکرد گفت: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محصوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک تک شهروندان یک شهر به وجود آمده است.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو یا خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماندها به صورت چهره به چهره دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه است و آگاه‌سازی در راستای سلامت، تأثیر به‌سزایی می‌تواند در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد و شهرداری شهرکرد تلاش می‌کند تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

وی افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان یک شهر به وجود آمده است.

شهردار شهرکرد ادامه داد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مساله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای دارد و جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه می‌تواند کمک کند.

واحدیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 747251

دیگر خبرها

  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه