Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:54:40 GMT

هدف‌گذاری ایجاد خانه هلال در ۳۷ هزار روستا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۱۹۱۴

هدف‌گذاری ایجاد خانه هلال در ۳۷ هزار روستا

محمدحسن قوسیان مقدم روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اظهار داشت: خانه هلال، در حکم شعبه کوچکی از هلال احمر است که می تواند خدمات‌رسانی و امدادرسانی به مردم را شتاب دهد.  

وی با اشاره به افتتاح خانه هلال در جوار ساختمان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: رویکرد ما این است که ایجاد و راه اندازی خانه های هلال، از روستاهای دور آغاز شود، نه اینکه در بیخ گوش ما و در شهر، خانه هلال ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قوسیان مقدم افزود: البته اگر هدف از راه اندازی خانه هلال در مرکز شهر، فرهنگ سازی، شناساندن و ویترینی برای فعالیت های این خانه باشد، مشکلی نیست اما رویکرد ما در راه اندازی این خانه ها، زدن تابلو و ایجاد خانه خالی نیست زیرا ما با این تشکیلات به دنبال آن هستیم تا نیروی آموزش دیده و فعالی در اختیار داشته باشیم که در زمان کوتاه در امدادرسانی حاضر شوند.  

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر، تلاش دارد تا در چند سال، در تمام ۳۷ هزار روستای دارای ظرفیت، خانه هلال ایجاد شود.  

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی غیردولتی، پایبند به اصول هفتگانه جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: نقض هر یک از اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، می تواند به اخراج کشور از مجموعه منجر شود.

قوسیان مقدم تصریح کرد: بر این اساس رویکرد این جمعیت، انجام فعالیت بشردوستانه است و بدون توجه به رنگ و نژاد نسبت به امدادرسانی اقدام می کند و در کمک رسانی ها، هیچ چشمداشتی نداشته و ندارد.  

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: ما معین دولت هستیم، جمعیت هلال احمر، خود مردم است،  این جمعیت در سطح کشور تنها چهار هزار نیروی رسمی و پیمانی دارد و مابقی به صورت داوطلبانه همکاری دارند، بر این اساس صاحبان اصلی، داوطلبان و امدادگران هستند و ما تنها، زمینه را برای فعالیت آنان آماده می کنیم.  

در این آیین، با قدردانی از خدمات محسن نجات، ابوالفضل محبان به عنوان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی معرفی شد.  

برچسب‌ها بجنورد امداد و نجات خراسان شمالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد امداد و نجات خراسان شمالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بجنورد امداد و نجات خراسان شمالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب