Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نزدیک شدن اولین سالروز لغو خودمختاری کشمیر توسط هند، فشار بر مسلمانان مظلوم این منطقه به شدت افزایش یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از کشمیر مدیا سرویس، نظامیان هندی ضمن تشدید فشارها بر مسلمانان مظلوم کشمیری طی یک ماه اخیر 24 نفر را به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است نظامیان هندی ضمن انجام تفتیش های خانگی و حمله به منازل مردم کشمیر 24 جوان را به ضرب گلوله از پا درآورده‌اند.

طی همین مدت 59 جوان دیگر کشمیری بر اثر اصابت گلوله زخمی شده‌اند و نظامیان هندی تعدادی از آزادی خواهان را نیز زندانی کرده‌اند.

از سوی دیگر مدت زمان بازداشت «محبوبه مفتی» سروزیر سابق کشمیر نیز 90 روز تمدید شد تا در آستانه فرا رسیدن سالروز لغو خودمختاری کشمیر هیچ کدام از سران سیاسی و مذهبی منطقه آزادی عمل نداشته باشند.

با این حال مردم کشمیر ضمن برگزاری تظاهرات در نقاط مختلف این منطقه خواستار خروج فوری نظامیان هندی از کشمیر شدند.

آنها ضمن سردادن شعارهایی اشغال کشمیر توسط هند را محکوم کرده و از مجامع بین‌المللی خواستند برای احقاق حقشان به آنها کمک کنند.

این در حالی است که طی یک سال اخیر صدها آزادی خواه کشمیری توسط هند بازداشت شده‌اند و علی رغم گذشت ماه ها دولت دهلی نو هیچ اقدامی برای آزادی آنها انجام نداده است.

نظامیان هندی برای کشتن و مجروح کردن مردم کشمیر از مصنویت قضایی برخوردار هستند و حتی می توانند مردم کشمیر را بدون ذکر دلیل تا 2 سال زندانی کنند.

هند طی 3 دهه اخیر بیش از 100 نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10هزار نفر دیگر شده است.

دولت دهلی نو سال گذشته و به منظور الحاق کشمیر به خاک خود با زیرپا گذاشتن تفاهمنامه‌های گذشته به صورت یک طرفه خودمختاری کشمیر را لغو کرد و از آن به بعد با حبس خانگی مردم این منطقه شرایط بسیار سختی را برای مسلمانان کشمیری رقم زد.

سروزیر سابق کشمیر بلافاصله پس از آزادی، خواهان لغو تصمیم هند علیه این منطقه شدتقدیر دانشجویان پاکستانی از مواضع رهبر معظم انقلاب در وبینار بررسی وضعیت کشمیریادداشت|حمایت از مردم فلسطین و کشمیر وظیفه اول تمام مسلمانان جهانتقدیر از ایستادگی و آزادی خواهی مردم کشمیر همزمان با روز شهدای کشمیرعمران خان: خطر تکرار فاجعه قتل عام سربرنیتسا این بار در کشمیر جدی است

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشمیر اخبار"هند" اخبار "پاکستان" بیشتر بخوانید... کارشناس نظامی پاکستان: خرید جنگنده‌های رافال از سوی هند صرفا یک هیاهوی تبلیغاتی است وزیر راه آهن پاکستان مدعی توافق پنهان دولت اسلام آباد و نواز شریف شد پاکستان نیروهای نظامی افغانستان را به آغاز درگیری‌های مرزی متهم کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کارشناس نظامی پاکستان: خرید جنگنده‌های رافال از سوی هند صرفا یک هیاهوی تبلیغاتی است وزیر راه آهن پاکستان مدعی توافق پنهان دولت اسلام آباد و نواز شریف شد پاکستان نیروهای نظامی افغانستان را به آغاز درگیری‌های مرزی متهم کرد واژه های کاربردی مرتبط کشمیر اخبار"هند" اخبار "پاکستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند ۲ لبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت ۳ برخورد مرگبار دو هواپیما در ایالت آلاسکا/ یک قانونگذار آمریکایی کشته شد ۴ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۵ ورود جنگنده‌های ترکیه به جمهوری آذربایجان ۶ بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی ۷ درگیری‌ در مرزهای افغانستان و پاکستان/ ۲۲ نفر کشته شدند ۸ عراق| شیخ خزعلی: هدف پروژه صهیونیستی ــ آمریکایی ــ اماراتی نابودی حشد شعبی است مهمترین اخبار بین الملل لبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت بررسی ابعاد تهدید موجودیتی رژیم اسرائیل/ چرا صهیونیست‌ها احساس امنیت ندارند؟ گزارش| نگاهی به حضور نظامیان ترکیه در کشورهای مختلف تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند مهمترین اخبار تسنیم «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر/ پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ سرکرده گروه تروریستی تندر در دستان وزارت اطلاعات/ آشنایی با گروهک تندر لبنان| میشل عون: به دفاع از کشور و حاکمیتمان پایبندیم/ تا زمان نجات لبنان تسلیم نمی‌شوم مقام سابق آمریکایی: ما در آمریکا با بحران حقوق بشر مواجه هستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشمیر اخبار هند اخبار پاکستان کشمیر اخبار هند اخبار پاکستان نظامیان هندی مردم کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده است، گفت: در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود. - اخبار استانها -

عبدالخالق برزگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با گرامیداشت هفته شوراها از 9 تا 15 اردیبهشت اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های مختلفی تدارک و تدوین شده است.

وی، عناوین هفته شوراها را برشمرد و گفت: 9 اردیبهشت به‌عنوان شوراها، تولید با مشارکت مردمی، 10 اردیبهشت، شوراها  و مشارکت اجتماعی زنان، 11 اردیبهشت شوراها و ارتقای سرمایه اجتماعی، 12 اردیبهشت شوراها و شاخص‌های کیفیت زندگی، 13 اردیبهشت شوراها و شادابی و نشاط اجتماعی، 14 اردیبهشت شوراها و رونق تولید و کارآفرینی و 15 اردیبهشت شوراها و درآمد پایدار محلی نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها را یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران نام برد و افزود: تشکیل شوراهای اسلامی را نشان از ظرفیت سیاسی ایران برای جلب مشارکت بیشتر مردم در اداره امور کشور، تحقق مردم سالاری دینی و تمرکززدایی دارد.

برزگرزاده با بیان اینکه تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش مهمی در تحقق مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی دارد اضافه کرد: این نهاد در تسریع و تسهیل فرآیندهای توسعه، تقویت ارتباط و تعامل مردم با حاکمیت، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت، توان و قابلیت‌های مردم به‌عنوان بازیگران و کنشگران اصلی و صاحبان اصلی نظام در فرایند توسعه ملی نقش تاثیرگذاری دارد.

وی، 9 اردیبهشت را مصادف با فرمان تاریخی امام راحل(ره) در سال 1358 مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران در سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: ارتقای شأن منزلت و جایگاه شوراهای اسلامی پایه شامل عشایر، روستایی و شهری در بخش، شهرستان و استان هدف از برگزاری مراسم روز شوراهاست.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی در تحقق شعار سال، پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی و معرفی دستاوردهای شوراهای اسلامی به مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اهداف اجرا برنامه‌های هفته شوراها دانست.

برزگرزاده، هم‌اندیشی با صاحبان علم و تجربه، جوانان، زنان، نخبگان و اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم ذکر و بیان کرد: این هم‌اندیشی در راستای بررسی آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌روی شوراهای اسلامی و راهکارهای برون‌رفت از آنها برگزار می‌شود.

وی تجلیل از برترین‌های خانواده بزرگ شوراهای اسلامی و شهروندان نمونه برتر در تعامل با شوراها را از دیگر امور در این هفته دانست و اضافه کرد: در هفته شوراها ضمن برگزاری همایش با حضور منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان بوشهر و شهرستان‌‌ها، از اقدامات و فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تعداد اعضای شوراهای استان را یک‌هزار و 460 نفر دانست و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر 10 شورای اسلامی در سطح شهرستان، 25 شورا در بخش‌ها و 40 شورا در سطح شهرها تشکیل شده است.

برزگرزاده با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و 250 نفر عضو شوراهای روستایی این استان هستند، تصریح کرد: 150 نفر اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بانو و مابقی آقایان هستند.

وی تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر را 210 نفر اعلام کرد و گفت: در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده و در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر وی جایگاه شوراها در قانون اساسی را بسیار رفیع دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم و به‌صورت مستمر پیگیر حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها