Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:05:04 GMT

نانو واکسن کرونا وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۳۵۷۲

نانو واکسن کرونا وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود

همزمان با تحقیقات بر روی ساخت واکسن کرونا، فناوری نانو هم به کمک این فرآیند آمد و حالا با عبور از مرحله آزمایش حیوانی، محققان قصد دارند آزمایشات انسانی این واکسن را در سنگاپور آغاز کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در فرمولاسیون واکسن نانو از نوعی نانوذرات استفاده شده است که با ورود به بدن سیستم ایمنی را تحریک و تقویت می‌کند؛ نانوذرات در واکسن ضدکرونا باعث تولید نوعی آنتی بادی در بدن می‌شود که توان خنثی‌سازی بالایی برای مبارزه با ویروس کرونا دارد و در آزمایش حیوانی موفقیت‌آمیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرآیند تولید آنتی بادی در بدن به واسطه استفاده از این واکسن حدود دو هفته طول می‌کشد و بعد از دو هفته، سطح آنتی بادی بدن افرادی که واکسن به آنها تزریق شده معادل افرادی است که از بیماری کرونا نجات پیدا کردند!

با عبور موفقیت‌آمیز این واکسن از مرحله آزمایش حیوانی، مجوزهای لازم را برای کارآزمایی انسانی دریافت کرده است. استفاده از واکسن با دوز 2 میکرو گرم توان ایجاد مقاوت در برابر ویروس را دارد.

آنتب بادی بدن با یک دوز استفاده تا 50 روز در سطح قابل قبولی باقی می‌ماند و این سطح بالای آنتی بادی به دلیل تکثیر mRNA در واکسن است و همین موضوع امید زیادی به ایجاد ایمنی پایدار در بدن می‌بخشد.

همین موضوعات باعث شده است تا مقدمات نخستین آزمایش انسانی آن در سنگاپور فراهم شود؛ قرار است در مرحله اول آزمایش 108 فرد بزرگسال حضور داشته باشند.

مرحله آزمایش حیوانی "نانو واکسن کرونا" به اتمام رسید!

انتهای پیام/

R1356/P/S2,24,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا بیشتر بخوانید... مرحله آزمایش حیوانی "نانو واکسن کرونا" به اتمام رسید! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مرحله آزمایش حیوانی "نانو واکسن کرونا" به اتمام رسید! واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ جسد "قاضی منصوری" به خانواده‌اش تحویل داده شد ۲ اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره ضربه به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا: سرکرده «تندر» در اختیار ماست ۳ تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان ۴ برخی "مادران شاغل" بارداری خودشان را در محل کار مخفی می‌کنند تا مشکلی برایشان پیش نیاید! ۵ شهادت ۲ مرزبان در هنگ مرزی سردشت ۶ توضیحات پلیس درباره فیلم تیراندازی خونین اوباش در سعادت‌آباد ۷ تصمیم مجلس برای ارائه طرح دو فوریتی عدم برگزاری تمام کنکورها ۸ هشدار پزشکی قانونی درباره ارائه خدمات درمانی در آرایشگاه‌های زنانه مهمترین اخبار اجتماعی برخی "مادران شاغل" بارداری خودشان را در محل کار مخفی می‌کنند تا مشکلی برایشان پیش نیاید! اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره ضربه به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا: سرکرده «تندر» در اختیار ماست آیت‌الله شب‌زنده‌دار: آینده اسلام و نظام به قضیه مهم "جمعیت" گره خورده است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مهمترین اخبار تسنیم «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر/ پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ سرکرده گروه تروریستی تندر در دستان وزارت اطلاعات/ آشنایی با گروهک تندر جلسه بانکی‌ها با رئیس قوه قضائیه/ رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها:مبدأ عمده تخلفات، خارج از نظام بانکی است لبنان| میشل عون: به دفاع از کشور و حاکمیتمان پایبندیم/ تا زمان نجات لبنان تسلیم نمی‌شوم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا مرحله آزمایش حیوانی نانو واکسن کرونا آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت

مورد تاسف‌بار مرد هلندی که بیش از یک سال‌ونیم به کووید-۱۹ مبتلا بود، در گزارش جدیدی مستند شده است. این مورد با ۶۱۳ روز ابتلا، طولانی‌ترین عفونت کووید است که از آن اطلاع داریم. درواقع این عفونت به‌قدری طولانی بود که ویروس فرصت داشت تا در بدن این مرد به واریانت جدیدی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرد ۷۲ ساله‌ی هلندی سابقه‌ی سلامتی پیچیده‌ای داشت. او قبلا برای درمان نوعی سرطان خون، پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده بود؛ اما بعد‌ها سرطان دیگری به‌نام لنفوم بزرگ سلول بی منتشر (DLBL) در او تشخیص داده شد. این مرد در نتیجه‌ی دارو‌هایی که برای درمان بیماری خود مصرف می‌کرد به‌شدت دچار نقص سیستم ایمنی شد؛ به این معنی که مورد جدی ابتلا به کووید-۱۹ همیشه برای او به عنوان خطری بالقوه به‌شمار می‌رفت.

مرد هلندی در فوریه‌ی ۲۰۲۲ به کووید مبتلا شد و با ترکیبی از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و استروئید‌ها تحت درمان قرار گرفت؛ اما متاسفانه دارو‌ها اثر نکردند و عفونت او ماندگار شد. اگرچه این مرد پیش از ابتلا به بیماری چندین دوز واکسن کووید دریافت کرده بود، هیچ شواهدی مبنی‌بر پاسخ آنتی‌بادی در بدن او مشاهده نشد.

بیمار برای بیش‌از ۶۰۰ روز آلوده به ویروس باقی ماند و مجبور شد چندین‌بار در بیمارستان بستری شود؛ اما خیلی زود و تنها ۲۱ روز پس از نخستین درمان، علائم جهش ویروس در او مشاهده شد. در ابتدا تعیین توالی نشان داد که ویروس در بدن مرد جهشی پیدا کرده که با سوتروویماب (یکی از دارو‌هایی که بیمار با آن تحت درمان قرار گرفته بود) مرتبط است.

ویروس در بدن بیمار بیش از ۵۰ بار جهش داشت

تجزیه‌وتحلیل‌های بیشتر ۲۷ سواب بینی جمع‌آوری‌شده بین فوریه‌ی ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ حکایت از این داشت که ویروس در بدن این مرد بیش از ۵۰ بار جهش داشته است. برخی از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک رخ داده بود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ویروس درحال سازگاری برای فرار از سیستم ایمنی بدن انسان است.

مشکلات سلامتی اساسی در مورد مرد هلندی به این معنی بود که سیستم ایمنی بدن او درواقع هرگز فرصتی برای پاکسازی ویروس نداشت. بستری‌شدن طولانی مدت در بیمارستان، همراه با نیاز به انجام اقدامات احتیاطی بیشتر برای جلوگیری از آلوده‌شدن دیگران، کیفیت زندگی مرد را تحت‌تاثیر قرار داده بود. به‌گفته‌ی تیم پزشکی، هیچ مدرکی وجود ندارد که واریانت جهش‌یافته در بدن این مرد، افراد دیگری را در جامعه آلوده کرده باشد.

بیمار در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در نتیجه‌ی عود بیماری زمینه‌ای خود از دنیا رفت. تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده که تا این حد طولانی‌مدت دوام آورده باشد و از طرفی عفونت‌های پایدار پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای هستند که با ویروس کرونای عامل کووید ۱۹ ارتباط دارند. برخی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ عفونت، تنها سه مورد ممکن است بیش از یک ماه باقی بماند.

مشکل این است که هرچه ویروس به‌مدت طولانی‌تری در بدن انسان تکثیر شود و تکامل یابد، شانس بیشتری برای ایجاد جهش‌های فرار ایمنی وجود دارد. این یکی از تئوری‌های مطرح‌شده در مورد چگونگی پیدایش اومیکرون است. باید توجه داشت که هر گونه‌ی جهش‌یافته به واریانتی نگران‌کننده تبدیل نمی‌شود؛ اما همچنان مهم است که عفونت‌های مداوم تحت نظر قرار گیرند و بیمارانی که از قبل با سایر مسایل پزشکی درگیر بوده‌اند، بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت کنند.

نویسندگان مقاله در بیانیه‌ای می‌گویند: «مدت زمان عفونت کووید در مورد مرد هلندی بسیار زیاد بود؛ اما عفونت‌های طولانی‌مدت در بیماران دارای نقص ایمنی در مقایسه با عموم افراد جامعه شایع‌تر است. کار بیشتر تیم ما شامل توصیف گروهی از عفونت‌های طولانی‌مدت بین یک ماه تا دوسال در بیماران نقص ایمنی بستری در بیمارستان بود. بااین‌حال به‌طور کلی عفونت‌های طولانی‌مدت اتفاق نادری است؛ چراکه افراد دارای نقص ایمنی تنها درصد بسیار کمی از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.»

مورد مرد هلندی در کنفرانس جهانی ESCMID ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صعود جنجالی الهلال ۱۰نفره به فینال جام حذفی عربستان
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فواید و مضرات روغن حیوانی