Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس و نیروهای امنیتی هند با مسدود کردن مسیرهای منتهی به مساجد مانع حضور مسلمانان کشمیر برای اجرای فریضه نماز عید قربان شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه بدرفتاری دولت هند با مسلمانان کشمیر، نیروهای امنیتی هند روز شنبه مانع برگزاری نماز عید قربان و سایر فرایض این روز شریف از سوی مسلمانان کشمیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ژئو تی وی» نیروهای امنیتی هند با گذاشتن موانع مقابل درهای مساجد و مسدود کردن مسیرهای منتهی به آنها، مانع برگزاری فرایض عید قربان از سوی مسلمانان کشمیر شدند.

 به گفته منابع مطلع، مسلمانان کشمیری مجبور به ماندن در منازل شدند و پلیس و نیروهای امنیتی هند با اعلام منع تردد از بلندگوها هرگونه  رفت و آمد مسلمانان منطقه را زیر نظر گرفتند. عمل ذبح ویژه عید قربان نیز به دلیل اعمال سختگیری در مقیاس بسیار محدودی برگزار شد.

دولت هند در ماه اوت شهریور 2019، ماده 570 قانون اساسی  مجلس هند را لغو کرد و از آن تاریخ به بعد محدودیتهایی را در کشمیر اعمال کرده و بارها تلفن همراه و خدمات اینترنتی مسلمانان این منطقه را قطع کرده است. دولت هند در راستای ضدیت با مسلمانان سال گذشته قانون جدید شهروندی را تصویب کرد که به موجب آن، مهاجران مسلمان را از کسب تابعیت این کشور محروم می‌کند.

نیروهای امنیتی این کشور چندی قبل نیز  برای اولین بار طی هشت دهه مانع از برگزاری مراسم روز شهید در منطقه مسلمان‌نشین کشمیر شدند. مسلمانان کشمیر هر سال سیزدهم ژوئن با تجمع خاطره شهدای حمله نیروهای هند به فرماندهی «ماهارجه هاری سینگ» را نگه می‌داشتند که با ممانعت دهلی نو، امسال مراسم گرامیداشت هشتادونهمین روز شهید برگزار نشد. در حمله نیروهای هند سال ۱۹۳۱ به منطقه کشمیر، صدها نفر از مسلمانان کشمیر که در حال حرکت به سوی پاکستان بودند، شهید شدند. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هند مسلمانان نیروهای امنیتی عید قربان نیروهای امنیتی هند مسلمانان کشمیر عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند

 حمله پهپادی نیروهای امنیتی در حاشیه زاهدان به خودروی تروریست‌ها منجر به هلاکت دو تروریست شد.

به گزارش تسنیم، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق 2 تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند