Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس ائتلاف پارلمانی دولت قانون با انتشار پیامی در صفحه مجازی خود نسبت به طرح موضوع انحلال پارلمان عراق واکنش نشان داد. تاریخ انتشار: 18:40 - 11 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۲۷۹۲

خبرگزاری میزان - نوری المالکی با انتشار پیامی در خصوص انحلال پارلمان عراق در صفحه توئیتری خود نوشت:

انحلال مجلس عراق شامل دو مرحله است؛ مرحله اول مربوط به طرف‌هایی است که حق درخواست انحلال را دارند و مرحله دوم طرف‌هایی هستند که تصمیم انحلال در دست آن‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انحلال پارلمان با رای اعضای پارلمان محقق می‌شود و هیچ طرفی اختیار انحلال مجلس بدون موافقت خود مجلس را ندارد. نخست وزیر و رییس جمهوری تنها حق درخواست انحلال را دارند. همچنانکه یک سوم اعضای مجلس نمایندگان نیز می‌توانند درخواست انحلال پارلمان را بدهند؛ اما در هر دو حالت، تنها با تصویب مجلس مبنی بر انحلال خود است که این اتفاق با رای اکثریت مطلق اعضا صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: سفارت آمریکا در عراق از ماموریت‌های دیپلماتیک خود دور شده است

گفتی است که محمد الحلبوسی با انتشار یک پیام توییتری خواستار برگزاری نشست فوق‌ العاده پارلمان با حضور برهم صالح، رییس جمهوری و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر به منظور بحث و بررسی پیرامون زمان برگزاری انتخابات زودهنگام و انحلال پارلمان عراق شده بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پارلمان عراق نخست وزیر عراق انحلال پارلمان پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات یا تعیین رییس مجلس

دریافت 25 MB کد خبر 6096188

دیگر خبرها

  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • این تصاویر رییس جمهورها را به گونه‌ای که تا به حال ندیده‌اید نشان می‌دهد!
  • دور دوم انتخابات یا تعیین رییس مجلس
  • خیزش دانشجویان آمریکا نشان‌دهنده بیداری وجدان‌های‌ جهانی است