Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@14:27:28 GMT

ابتلای کودکان زیر یکسال به ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۸۱۷۸

صراط:

حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در نشست مشترک ستاد استانی با ستاد ملی کرونا که با حضور استانداران سراسر کشور و در ارتباط زنده تصویری در حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: متأسفانه تست کرونای ۷ درصد از کودکان  زیر یکسال استان مثبت اعلام شده و  این کودکان به عنوان افراد ناقل می توانند بسیار نگران کننده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری مقدم از کنترل نسبی و مدیریت این بیماری در استان پس از اوج گیری ان در روز‌های پایانی تیرماه خبر داد و یادآور شد: آخرین وضعیت شیوع کرونای ومرگ ومیر‌های ناشی از این بیماری کشنده در استان حاکی است که تاکنون ۳ هزارو ۵۰ نفر به این بیماری مبتلا و ۳۶۹ نفر هم براثر ابتلا فوت کرده اند.

استاندار همدان هم با قدردانی از مردم استان به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ابراز داشت: محدودیت‌های نه گانه کرونایی که سه هفته متوالی در شهر‌های قرمز اعمال شده بود امروز لغو و فعالیت در این چارچوب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز است.

سیدسعید شاهرخی افزود: شهرستان‌های همدان، ملایر،کبودراهنگ، تویسرکان و بهار قرمز، شهر‌های نهاوند رزن و اسدآباد نارنجی و فامنین هم زرد است.

او تاکید کرد:  تالا‌های و رستوران‌ها که محل تجمع برای برگزاری مراسم عروسی و عزا هستند همچنان تعطیلند.

استاندار همدان بیان داشت: با کسانی که پس از تذکر‌های مکرر سلامت مردم را به خطر بیندازند، برخورد قضائی خواهد شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کودکان زیر یکسال حیدری مقدم علوم پزشکی ابن سینا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک